• Anonym (Förvirrad, ledsen och glad man)

    Hon onanerar och porrsurfar

    Jag är en man som lever med en kvinna. Vi är båda i 40-årsåldern och har barn. Vi har sex ibland, ca 1-2 gånger i månaden och ALLTID på mitt initiativ. Det är inte världens roligaste sex men det är ok. Det tristaste är att jag måste driva precis allting. Ska det liggas, ska JAG initiera. Vill jag byta ställning är det upp till MIG osv. Händer att hon suger men BARA om jag ber om det. Jag slickar varje gång, det är alltid samma ?program?. Har frågat henne om vad hon gillar men får aldrig svar. ?Bra som det är?. Aldrig nånsin att det händer nån annanstans än i sängen.

    Jag har försökt ta upp med henne vid ett flertal tillfällen att jag gärna vill att hon ska ta initiativ i alla fall nångång ibland. Det behöver inte vara stora saker, bara små subtila tecken så jag fattar att hon vill. Skulle vara trevligt med den bekräftelse på att hon vill. Hon vägrar och påstår att hon gärna kan ha sex på mitt initiativ och att hennes lust lätt kan väckas men att hon aldrig blir sugen av sig själv. Därför tar hon aldrig initiativ.

    Jag hade kunnat finna mig i detta om det inte vore för en hyfsat ny upptäckt. Hon porrsurfar och har en sexleksak! (Hur jag upptäckt detta är inte viktigt(jag har inte snokat, upptäckte det av en slump). Den mest hämmade människan i världen tittar på porr och onanerar! Jag förstår att hon antagligen är otroligt hämmad men jag blir verkligen sårad! Hon får gärna titta på hur mycket porr som helst och onanera också, men jag blir sårad av att jag aldrig får vara en del av hennes sexuella driv som hon uppenbart har men aldrig visar för mig. När hon blir sugen väntar hon helt enkelt hellre tills hon blir ensam och sköter det själv än initierar sex med mig. Detta sårar mig väldigt mycket. Jag trodde ju att hon inte var intresserad. Så handlar det om att hon föredrar att onanera framför att ha sex med mig!

    Vill tillägga att när vi har sex ser jag till att hon kommer. Samtidigt blir jag kåt av ha upptäckt att det finns en massa potentiell lust hos henne. Jag fattar verkligen ingenting. Vad fan gör man?

  • Svar på tråden Hon onanerar och porrsurfar
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2021-08-03 17:22:51 följande:

    Men om mannen bara ger och ger och aldrig får något i gengäld är det inte konstigt att han till slut känner att han ställer upp eller offrar sig, även om han egentligen gillar att t ex ge oralsex?


    Ja, om mannen bara ger och ger och inte upplever att han får något tillbaka är det inte konstigt alls att han mår dåligt. Då måste han berätta hur han känner, så att hon förstår. Om hon inte förstår får han vara tydligare och berätta hur han känner. Inte göra något som han upplever att han "offrar sig för". Jag tror inte på det upplägget när det gäller sex. Jag tror i princip alltid det är fel väg att offra sig, ställa upp ,osv. Man måste VILJA ge, annars funkar det nog sällan längden.

    Han kan tex säga "när du gör x x känner jag mig osynlig" . "Jag vill inte ha det så här" . "Vad tycker du att vi ska göra" Om hon inte lyssnar, avfärdar honom, måste han vara tydligare och säga tex "men jag mår inte bra när det är så här" osv.

    Nu vet vi inte riktigt vad hon känner. Kanske "offrar" hon sig när hon har sex med honom, utan att hon erkänt det för honom. Av någon anledning väljer hon porr och onani framför mannen och det kan ju bero på många olika saker. Kanske njuter hon bättre då, eller så tänder hon inte på mannen och sexet är kanske ganska mycket för hans skull. Kanske är inte relationen så bra egentligen. De måste mötas och prata om hur de ska fortsätta, så att sexet blir bättre och lika "enkelt" att påbörja som onani. Han verkar inte tycka om hennes närhet så mycket heller. Är det bara ett resultat av att hon inte är så sexuellt intresserad, eller är det så att hans känslor kanske också svalnat.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Förvirrad, ledsen och glad man)

    Diskussionen fladdrar iväg lite här och handlar om ganska irrelevanta saker. Det handlar alltså inte om att vi inte har sex utan att hon aldrig tar ett enda initiativ. I juli hade vi tex sex tre gånger och vi hade även sex igår. Det är bara det att tar jag inga initiativ blir det noll sex. Sen märker ju jag att hon är olika het på gröten. Ibland fattar jag subtila signaler om att hon är intresserad. När jag vid dessa tillfällen tar initiativ märker jag att hon mycket snabbare börjar ge respons. Alltså är hon ju olika sugen. Det är alltså detta jag tycker är det märkliga. Vi har sex och hon gillar det. Jag har till och med börjat med att ta initiativ oftare för att se om det funkar och oftast går det bra. Jag har börjat utnyttja ägglossningarna. Hon brukar berätta när hon har äggliossning(hon får ont intagen av det) och dessa dagar är det extra lätt.:)Visst har det hänt att hon inte vill och så får det naturligtvis vara. I början av vårt förhållande råkade jag somna ifrån en gång när vi skulle köra igång och då blev det minsann ledsna miner. Det har hänt EN gång! Försökt påminna henne om detta men hon säger att hon inte minns.

    Tack för svar! Alltid intressant att läsa folk reflektioner kring det hela. Det hade kunnat vara betydligt värre. Vi har ju sex och det är mysigt det är bara det att hon aldrig tar initiativ. Igår kväll vid läggdags hade vi sex till exempel och det följde samma program som vanligt. Ändå skönt och trevligt!

  • New  Dawn
    Anonym (Förvirrad, ledsen och glad man) skrev 2021-08-04 08:30:02 följande:

    Diskussionen fladdrar iväg lite här och handlar om ganska irrelevanta saker. Det handlar alltså inte om att vi inte har sex utan att hon aldrig tar ett enda initiativ. I juli hade vi tex sex tre gånger och vi hade även sex igår. Det är bara det att tar jag inga initiativ blir det noll sex. Sen märker ju jag att hon är olika het på gröten. Ibland fattar jag subtila signaler om att hon är intresserad. När jag vid dessa tillfällen tar initiativ märker jag att hon mycket snabbare börjar ge respons. Alltså är hon ju olika sugen. Det är alltså detta jag tycker är det märkliga. Vi har sex och hon gillar det. Jag har till och med börjat med att ta initiativ oftare för att se om det funkar och oftast går det bra. Jag har börjat utnyttja ägglossningarna. Hon brukar berätta när hon har äggliossning(hon får ont intagen av det) och dessa dagar är det extra lätt.:)Visst har det hänt att hon inte vill och så får det naturligtvis vara. I början av vårt förhållande råkade jag somna ifrån en gång när vi skulle köra igång och då blev det minsann ledsna miner. Det har hänt EN gång! Försökt påminna henne om detta men hon säger att hon inte minns.

    Tack för svar! Alltid intressant att läsa folk reflektioner kring det hela. Det hade kunnat vara betydligt värre. Vi har ju sex och det är mysigt det är bara det att hon aldrig tar initiativ. Igår kväll vid läggdags hade vi sex till exempel och det följde samma program som vanligt. Ändå skönt och trevligt!


    Fast det väl egentligen inget konstigt. En del, särskilt kvinnor, har svårare att initiera sex och behöver någon som tänder en. (Responsiv sexlust) Man måste nog acceptera att vissa fungerar så sexuellt. Att initiera onani och se på porr är ju lättare om man tycker det känns osäkert i fall man inte "kommer igång". Då är det ju bara att sluta. Det är inte så ovanligt att människor blir obekväma med att initiera sex om de själva inte blir kåta. Särskilt om intima handlingar inte sker om inte båda är/blir kåta.

    För oss är intim närhet och beröring på könen otvunget. Alltså, det behöver inte leda till kåthet. Det kan leda till att jag endast en blir kåt, eller att endast en får orgasm. Då blir det liksom inga hinder, men för många är det svårt att börja inleda sexuella handlingar om man tvekar på att själv bli kåt. Det är oftast lättare att låta sig "förföras". Jag ser faktiskt inget konstigt med det alls.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • BjornLoddbrok

    Ett tips: föreslå att ni tittar på porr tillsammans på (stor ) TV skärm och sen kör ni föjajohn dvs ni försöker köra samma ställningar mm som de gör på skärmen...

    Har kört detta med initiativlösa tjejer några gånger -riktigt kul! Låt henne förbereda sig genom att hitta lämplig film....

  • Tecum
    Anonym (Förvirrad, ledsen och glad man) skrev 2021-08-04 08:30:02 följande:
    Diskussionen fladdrar iväg lite här och handlar om ganska irrelevanta saker. Det handlar alltså inte om att vi inte har sex utan att hon aldrig tar ett enda initiativ. I juli hade vi tex sex tre gånger och vi hade även sex igår. Det är bara det att tar jag inga initiativ blir det noll sex. Sen märker ju jag att hon är olika het på gröten. Ibland fattar jag subtila signaler om att hon är intresserad. När jag vid dessa tillfällen tar initiativ märker jag att hon mycket snabbare börjar ge respons. Alltså är hon ju olika sugen. Det är alltså detta jag tycker är det märkliga. Vi har sex och hon gillar det. Jag har till och med börjat med att ta initiativ oftare för att se om det funkar och oftast går det bra. Jag har börjat utnyttja ägglossningarna. Hon brukar berätta när hon har äggliossning(hon får ont intagen av det) och dessa dagar är det extra lätt.:)Visst har det hänt att hon inte vill och så får det naturligtvis vara. I början av vårt förhållande råkade jag somna ifrån en gång när vi skulle köra igång och då blev det minsann ledsna miner. Det har hänt EN gång! Försökt påminna henne om detta men hon säger att hon inte minns.

    Tack för svar! Alltid intressant att läsa folk reflektioner kring det hela. Det hade kunnat vara betydligt värre. Vi har ju sex och det är mysigt det är bara det att hon aldrig tar initiativ. Igår kväll vid läggdags hade vi sex till exempel och det följde samma program som vanligt. Ändå skönt och trevligt!
    Ja vissa kvinnor är väldigt obekväma med att initiera sex, jag är också gift med en. Inte så kul men något man får acceptera och anpassa sig till. Vi är alla olika. Huvudsaken är att hon säger ja oftare än nej och att hon faktiskt njuter och får orgasm.
    Jag fick intrycket att hon inte ville göra något för dig även om du initierade det, men så är det tydligen inte? Att köra samma "program" med mindre variationer gör vi också, men det beror på att det programmet funkar för bägge.
    Som du skrev är det positivt att hon onanerar, det visar att hon har sexlust och det är också ett sätt att bibehålla den. Visst är det jobbigt att hon kan ta det initiativet men inte göra samma med dig. Men det är skillnad på onani och samlag.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Förvirrad, ledsen och glad man) skrev 2021-08-03 20:57:13 följande:

    Jag är inte ett dugg störd över att hon har ett eget sexliv eller att hon onanerar. Hon får gärna göra det hur mycket hon vill. Det som stör mig är som sagt att hon hävdar att hon inte blir kåt av sig själv och därför aldrig tar initiativ. Jag runkar självklart men hade jag istället kunnat välja att ha sex med henne hade jag majoriteten av gångerna valt henne. Alla gånger. Det är det som sårar mig.


    En förklaring kan vara att hon faktiskt inte blir nåt av sig själv men blir det av porr. En fantasi där hon inte har någon som helst press på sig. Så är det för mig. Jag blir inte kåt av mig själv längre och önskar så mycket att det inte var så. Det är problematiskt för jag vill ju vara sexuell, ha sex med min partner. Men det krävs så jäkla mycket för att jag ska bli upphetsad och ju längre tiden går desto svårare blir det. Så jag fantiserar vitt och brett ibland för att kunna ha det skönt. Sen får jag dåligt samvete och känner mig äcklig istället. Och det här är nåt som är SJUKT svårt att prata om med den man älskar, hur öppen och accepterande han än är.

    Så det behöver inte alls vara att hon ljuger om att hon inte blir nåt av sig själv.
  • Tom Araya
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-03 12:07:22 följande:

    Men vet du vad jag saknar för info i trådstarten? Hur er relation ser ut! För vet du vad, jag kan slå vad om att ni inte har ett särskilt bra samliv. DÄR ska du börja förbättra saker och sluta tjata om sex, lusten kommer naturligt när man har en mental och fysisk närhet. Gör ni nånting kul tillsammans nånsin? Har ni som typ dejter med varandra, eller filmkvällar, eller privata middagar, går ut på restaurang eller vad som helst? Delar ni några fritidsintressen eller gör andra saker gemensamt? DÄR ska du börja. Med vänskapen och den mentala närheten. Och lite fysisk närhet som jag sa förut, lite kramar, puss på kinden, bara lite allmänt nära. INTE tafsa däremot! Du måste börja om lite från början, hur hade du gjort om ni inte var ett par utan precis skulle börja dejta? DÄR ska du börja.


    Jag håller med dig helt i ditt andra stycke.


    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-03 12:07:22 följande:

    Hon är inte ett dugg hämmad och du kan inte jämföra en dildo med sex, det är inte alls samma sak. Har inget med dig att göra.


    Däremot får du närmare förklara din uppfattning om


    -hur TS flickvän inte är hämmad?
    -hur den sexuella lust och initiativförmåga till självtillfredsställelse flickvännen , uppenbarligen har inte kan jämföras med sexlivet mellan TS och flickvännen?
    -hur hennes porrsurfande inte skulle något med TS att göra (typ sexuella fantasier hon inte får utlopp för)?

  • Tom Araya
    Anonym (kvinna) skrev 2021-08-03 12:50:05 följande:

    Jag som din sambo har inte lusten i mig, men den kan väckas. Jag behöver därför också porr eller noveller för att bli ens lite sugen.

    Det är ju en oerhörd skillnad på att onanera och ha sex. Ibland vill man bara få en orgasm men inte knulla. Jag tex onanerar ibland hellre än har sex.

    Ska det liggas måste jag bli våt, vilket kan ta lååång tid. Jag måste koncentrera mig på en annan person. Han måste ha skönt också. Jag blir alltid lite öm inuti. Vill inte känna mig ful. Kanske är orakad och inte nyduschad.

    Och sen ligger jag hela natten med sperma läckandes ur fittan.

    Onani är smidigt och kladdfritt och gör aldrig ont.


    Du vet hur du blir kåt, men kåtar bara upp dig för att onanera, inte för att ha sex med din sambo.


    Det låter mer som att du inte vill ta något ansvar för det gemensamma sexlivet, utan bara få snabb egentillfredställelse.


    Hur skulle det fungera i en familj om alla gjorde allt på likvärdigt sätt? Man tvättar bara sin egen tvätt, lagar bara sin egen mat, kör bara sig själv i bilen, bär bara sina egna saker e.t.c?

  • Tom Araya
    Anonym (Camilla) skrev 2021-08-03 18:19:14 följande:

    Det verkar som du är mest störd över att hon har ett eget sexliv. Du runkar väl också. Du är Avis för att du vill vara med. Det är två vitt skilda saker. Egensex och genensamsex kompletterar varandra. Tror det ligger en massa prestationsfrustration hos er båda.

    Det är läge att ni sätter er ner och pratar om era förväntningar och önskemål. Lägga er i vinn om att lyssna och förstå. Inget anklagande. Inget outande från din sida om vad du vet. Börja dejta igen. Var lekfulla. Det ska vara roligt med sex. Tillfredsställande också.


    Du menar att du inte skulle störa dig på om din kille hade ett sexliv och du inte hade det?


    Onani och sex med partner är olika på det sätt att det ena gör man tillsammans och det andra själv, men båda handlar om kåthet samt sexuella behov och tillfredsställelse, så det är inte helt skilda saker.

  • Anonym (1990)

    Har inte orkat läsa alla svar men vill ge min input på det hela. Är i ett förhållande sen 13 år tillbaka och en period hade vi det precis såhär. hon onanerade hellre än att ha sex med mig. Vi pratade öppet om det och det tog ett tag innan alla bitar föll på plats

    Jag var arbetsnarkoman och jobbade massor, ofta trött och var väldigt van vid att behöva tänka på allt själv. Jag gjorde upp en plan i huvudet långt innan på vad som skulle hinnas med o göras helt utan att involvera henne.

    Så också med sexlivet. Jag gick o var sugen en hel dag utan att berätta eller visa det för henne sen när jag väl sa de till henne var de som de kom från ingenstans hon var inte jättesugen kunde ibland ställa upp för mig o jag blev bara sur o gnällig.

    Jag har fått lära mig att kvinnor främst men kanske också en del män behöver längre startsträcka. Kanske redan vid frukosten kan man indikera på att ?ikväll när barnen sover?.? Eller skicka sms eller kanske föreslå att kolla porr tillsammans och hjälpas åt att onanera? Väck lusten. Människor är djur med samma grundläggande behov men som kan blockeras av andra tankar eller livssituationer.

    Summan av kardemumman, kommunicera mera! :)

Svar på tråden Hon onanerar och porrsurfar