• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Jonnanittio

Fattar ingenting. Fick en magkänsla att ta ett gravtest nu på kvällen på ÄL+6 - och testet visar positivt?!!!!!! Alltså verkligen svagt positivt men det kom inom tiden och är rosa, behöver liksom inte vända och vrida för att se sträcket (är testmissbrukare, så jag vet hur man står där och kisar efter ett streck annars). Är rfsu:s röda stickor. Har visserligen ALLTID plussat tidigt med dem innan (kvällsurin på äl+8 senaste två graviditeterna) men äl+6 känns helt sjukt?!?!? Får inte ihop det??

Fick positiva ägglossningstest cykeldag 14 och hade ägglossning dag 15 enligt Natural cycles, dag 16 enligt premom (där jag lagt in alla äl-test för att hitta min peak). Så går jag efter vad NC säger är jag alltså på äl+6 idag. Kan jag ha haft två ägglossningar och missat en tidigare eller vad?

Ska ta nya test till morgonen, rfsu plus annat märke. Känns som att det inte kan stämma... Känner mig SÅ chockad just nu.

• Anonym (Bambi)
    Jonnanittio skrev 2021-09-23 21:29:42 följande:

Fattar ingenting. Fick en magkänsla att ta ett gravtest nu på kvällen på ÄL+6 - och testet visar positivt?!!!!!! Alltså verkligen svagt positivt men det kom inom tiden och är rosa, behöver liksom inte vända och vrida för att se sträcket (är testmissbrukare, så jag vet hur man står där och kisar efter ett streck annars). Är rfsu:s röda stickor. Har visserligen ALLTID plussat tidigt med dem innan (kvällsurin på äl+8 senaste två graviditeterna) men äl+6 känns helt sjukt?!?!? Får inte ihop det??

Fick positiva ägglossningstest cykeldag 14 och hade ägglossning dag 15 enligt Natural cycles, dag 16 enligt premom (där jag lagt in alla äl-test för att hitta min peak). Så går jag efter vad NC säger är jag alltså på äl+6 idag. Kan jag ha haft två ägglossningar och missat en tidigare eller vad?

Ska ta nya test till morgonen, rfsu plus annat märke. Känns som att det inte kan stämma... Känner mig SÅ chockad just nu.

Kan ju vara fler bebisar där inne, har hört att hcg är högre med fler i magen? :) men ja, i övrigt väldigt tidigt!
  • Hoppas2022
    Jonnanittio skrev 2021-09-23 21:29:42 följande:

Det är ovanligt men fullt möjligt att få positivt så tidigt. Tror runt 3% kan få det enligt en hemsida där de visar statistiken. Det tar 3-5 dagar för det befruktade ägget att vandra ner från äggleden och bli en blastocyst och då är ägget redo att fästa sig. När det fäst produceras tillräckligt med hcg för att synas på test.

Grattis :)
  • Bez

Får erkänna att mensen ändå kom tillslut även om de fortfarande inte kommer så mycket så har tempen sjunkit och testerna visar fortfarande neg. Blir att hoppa över till oktobertråden och hoppas det blir tredje gången gillt där. Lycka till ni som är kvar :)

• Tefat

Funderar på om jag ska ta ett test imorgon bitti på ÄL+11 och BIM-3. Har haft ont i bröstvårtorna och brösten i några dagar och fick igår svag molande värk vid livmodern som är öm om man trycker på magen. Hoppas!

Jag har både RFSU testa ofta och CB digital, tänker att jag provar med RFSU först och om det visar något så tar jag det digitala. Eller är det kanske lika bra att ta digitalt test direkt, hur gör ni andra?

• KSRG8887
    Tefat skrev 2021-09-24 16:16:19 följande:

Funderar på om jag ska ta ett test imorgon bitti på ÄL+11 och BIM-3. Har haft ont i bröstvårtorna och brösten i några dagar och fick igår svag molande värk vid livmodern som är öm om man trycker på magen. Hoppas!

Jag har både RFSU testa ofta och CB digital, tänker att jag provar med RFSU först och om det visar något så tar jag det digitala. Eller är det kanske lika bra att ta digitalt test direkt, hur gör ni andra?

Jag har alltid tagit vanliga stickor först och digitalt enbart om jag sett något där (har t.o.m. tagit ÄL-test någon gång när vanliga stickor var slut, de kan ju dock visa positivt både för ÄL, kommande mens och graviditet). De digitala är så mycket dyrare så vill inte slösa dem för mycket.
  • Jonnanittio
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-24 16:09:49 följande:

Negativt test idag BIM-5 :( svårt att tro att det ska komma ett plus någon gång.

Fasen vad tråkigt, MEN ge inte upp hoppet än fortfarande tidigt <3

Deppar också idag. Fick svaaaaaagt positivt på rfsu sticka igår, kunde knappt sova inatt, och idag inget. Helt negativt. VET att det är sjukt tidigt än (ÄL+7, bim-3) men nu bara känns det som att mensen kommer att komma där på måndag. Man blir ju så deppig.
  • Jonnanittio

Svagt positivt på rfsu imorse (äl+8), men det har absolut blivit starkare än det jag fick på äl+6!! Rosa och syns utan ansträngning. Rekommenderar verkligen rfsus röda stickor om man testar tidigt, deras "testa tidigt"-test (den där staven) är dock skit om man ska testa innan bim.

Testade även med Cb early i samma urin som var blankt, vanliga cb svagt positivt efter utgången tid. Tror på ett svagt plus även på cb imorgon, håll tummarna för mig!!!

Svar på tråden BIM September