• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Anonym (Bambi)
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-26 10:48:18 följande:

Bim -6 idag

Testa tidigt negativt i morgonurinet

Fan då blir det alltså antagligen ett sjätte försök

Borde man söka om hjälp?

Bim-6 är ju egentligen ganska tidigt. Du borde vänta med att testa så kan det bli positivt senare. :) Sex försök är ju heller inte så många att man skulle tänka att något skulle vara fel, om du inte har någon annan historik sedan tidigare (sjukdom, mf, ålder osv). Lycka till!
  • Anonym (Mi)
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-26 10:48:18 följande:

Bim -6 idag

Testa tidigt negativt i morgonurinet

Fan då blir det alltså antagligen ett sjätte försök

Borde man söka om hjälp?

Bim -6 säger inte så mkt, hur många dagar efter äl? Många plussar inte förrän 11-12 dagar efter ägglossningen.

Beror på hur gammal du är? Är du äldre än 35 så ska man söka hjälp efter ett halvårs försök, annars efter 1 år.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Bambi) skrev 2021-09-26 10:53:02 följande:

Bim-6 är ju egentligen ganska tidigt. Du borde vänta med att testa så kan det bli positivt senare. :) Sex försök är ju heller inte så många att man skulle tänka att något skulle vara fel, om du inte har någon annan historik sedan tidigare (sjukdom, mf, ålder osv). Lycka till!

Nej ingen historik

2 friska barn som jag fick på första försöket när jag var under 30

Det är därför jag tänker något måste vara fel nu.
  • Hoppas2022
    Jonnanittio skrev 2021-09-26 09:53:49 följande:

Vågar man tro att man är gravid? Svagt positivt på rfsu även imorse och detta på cb, såg svagt inom testtiden men det blev starkare när testet torkat. Kan spök bli såhär tydliga??

Jag tror du kan tro på det :) Stort grattis :D
  • Anonym (Jo)
    Jonnanittio skrev 2021-09-23 21:29:42 följande:

Fattar ingenting. Fick en magkänsla att ta ett gravtest nu på kvällen på ÄL+6 - och testet visar positivt?!!!!!! Alltså verkligen svagt positivt men det kom inom tiden och är rosa, behöver liksom inte vända och vrida för att se sträcket (är testmissbrukare, så jag vet hur man står där och kisar efter ett streck annars). Är rfsu:s röda stickor. Har visserligen ALLTID plussat tidigt med dem innan (kvällsurin på äl+8 senaste två graviditeterna) men äl+6 känns helt sjukt?!?!? Får inte ihop det??

Fick positiva ägglossningstest cykeldag 14 och hade ägglossning dag 15 enligt Natural cycles, dag 16 enligt premom (där jag lagt in alla äl-test för att hitta min peak). Så går jag efter vad NC säger är jag alltså på äl+6 idag. Kan jag ha haft två ägglossningar och missat en tidigare eller vad?

Ska ta nya test till morgonen, rfsu plus annat märke. Känns som att det inte kan stämma... Känner mig SÅ chockad just nu.

Hittar inte dig på listan. Nät har du bim?
  • Anonym (Jo)
    Jonnanittio skrev 2021-09-26 09:53:49 följande:

Vågar man tro att man är gravid? Svagt positivt på rfsu även imorse och detta på cb, såg svagt inom testtiden men det blev starkare när testet torkat. Kan spök bli såhär tydliga??

Tycker det ser ut som att du är gravid. När har du bim?
  • Jonnanittio
    Anonym (Jo) skrev 2021-09-26 16:17:58 följande:

Hittar inte dig på listan. Nät har du bim?

Har inte skrivit in mig på listan. Är som sagt på äl+9, bim säger ju inte så mkt eftersom alla har olika lång lutealfas..

Jag har bim imorgon pga kort lutealfas.
  • Ankanpankan123

Jonnanittio det där ser ju lovade ut!

Själv testade jag negativt imorse så gårdagens var nog spök tyvärr! Igår fick jag en liten blödning, antingen nidis eller start på mens. Har haft molvärk idag, hoppas sååå att det är en nidis, men det är väl helt omöjligt och avgöra:( känns dock som det är mensen som är på g så hoppet börjar försvinna..

BIM-3 idag

• Jonnanittio

Äl+10 idag och bim. Rfsu stickorna fortsatt bara svaga streck likt de senaste två dagarna (äl+8 och äl+9), knappt synligt liksom.

Fick dock svagt positivt på predictor early och det testet var helt blankt i förrgår. Även svagt på cb inom tiden, men verkligen sååååå svagt på cb :/

Känns som att det är missfall/kemisk graviditet när man inte ser den där tydliga ökningen. Haft flera mf innan. Mitt hopp står till att Natural cyckes satt ut ägglossningen på fel dag och att jag är på äl+9 idag och inte 10 (fick positivt äl-test på kvällen cd 14 och enligt nc äl dag 15). Vet inte. Känns som jag greppar efter halmstrån.

• Anonym (Hoppfull)
    Jonnanittio skrev 2021-09-27 11:48:53 följande:

Äl+10 idag och bim. Rfsu stickorna fortsatt bara svaga streck likt de senaste två dagarna (äl+8 och äl+9), knappt synligt liksom.

Fick dock svagt positivt på predictor early och det testet var helt blankt i förrgår. Även svagt på cb inom tiden, men verkligen sååååå svagt på cb :/

Känns som att det är missfall/kemisk graviditet när man inte ser den där tydliga ökningen. Haft flera mf innan. Mitt hopp står till att Natural cyckes satt ut ägglossningen på fel dag och att jag är på äl+9 idag och inte 10 (fick positivt äl-test på kvällen cd 14 och enligt nc äl dag 15). Vet inte. Känns som jag greppar efter halmstrån.

Det är fortfarande tidigt, Det är bara en enda gång jag fått utslag på test före äl+12 och då va det så svagt att det knappt syntes. Ge det ett par tre dagar så blir det förhoppningsvis starkare :)
Svar på tråden BIM September