• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-09-20 06:53:21 följande:

Hej,

Har du köpt till VUL privat? Funderar på att göra men vet inte vad som är rimligt att betala och om det är värt det? Någon med erfarenhet?

Jag har också bokat in ett VUL/UL (vet inte vad de blir men tror UL) i v. 9 (8+4), jag har ju ingen erfarenhet eftersom de är första barnet för mig med men vi kände att de skulle vara värt kostnaden för att se om allt ser bra ut då och inte vänta till v. 12, även om vi är medvetna om att de kan hända saker efter också. Vårt kostar också 800 kr, har sett priser ifrån typ 700 och uppåt 1000 kr, men de var rätt svårt att få tid i Stockholm iallafall.
  • Anonym (Äntligen)
    Juli1990 skrev 2021-09-20 06:53:21 följande:

Hej,

Har du köpt till VUL privat? Funderar på att göra men vet inte vad som är rimligt att betala och om det är värt det? Någon med erfarenhet?

I gbg ligger det på cirka 900kr för ett tidigt ultraljud. Beroende på vilken vecka man är i görs det vaginalt.
  • Hejsan91hejsan

Imorse när jag gick på toa va de alldeles rött.. får först panik men kommer sekunden senare på att svärmor bjöd på rödbetor igår hahaha. Fyfan hjärtattacken först!

• Ik96
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 06:40:29 följande:

Tack, det skulle vara så snällt!!

Den heter "Grattis, du ska bli pappa! Handbok för nyblivna pappor" :)
  • Kiwikiwi
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-20 08:34:35 följande:

Imorse när jag gick på toa va de alldeles rött.. får först panik men kommer sekunden senare på att svärmor bjöd på rödbetor igår hahaha. Fyfan hjärtattacken först!

Oj förstår chocken och skräcken, skönt att de inte var någon fara utan bara svärmors rödbetor som satte färg på tillvaron. Tror inte jag gått på toa en enda gång sen plusset och inte kollat pappret efter blodspår..
  • Kiwikiwi
    Ik96 skrev 2021-09-20 08:48:27 följande:

Bra idé, min sambo fyller år veckan efter vi gått in i v. 12, så de kan förhoppningsvis också bli en present om allt går vägen :)
  • Dalarna91
    Ik96 skrev 2021-09-20 08:48:27 följande:

Tack! Då ska jag köpa den
  • Anonym (Äntligen)
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-20 08:34:35 följande:

Rödbetor är hemskt! Så gott men det skrämmer verkligen slag på en! Råkat ut för samma sak så jag undviker rödbetor tidigt i graviditet nu hehe
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-20 08:53:15 följande:

Oj förstår chocken och skräcken, skönt att de inte var någon fara utan bara svärmors rödbetor som satte färg på tillvaron. Tror inte jag gått på toa en enda gång sen plusset och inte kollat pappret efter blodspår..

Haha, samma här! Kollar pappret varenda jäkla gång. Även vid minsta smärta som jag inte känner igen i magen tänker jag att "nu börjar jag blöda". Jag är fortfarande ganska inställd på att det inte kommer gå vägen
Svar på tråden BF maj 2022