• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Dalarna91
    Juli1990 skrev 2021-09-20 12:45:15 följande:

Skönt att du har fått tid så snabbt och håller tummarna att det inte är någon fara. Har också hört att det inte är missfall om det inte blöder igenom en binda och med klumpar. Jag har också ont i magen och ryggen (mensliknande värk) i stort sett från och till hela tiden, dock kommer det och går ibland och blir värre ibland. Är också i 4+4 och är ständigt orolig. 

Blir lättad att de är fler som har samma värk som mig. Svårt att förklara smärta på vilken skala det är, hos mig så gör de lite mer ont än vid vanlig mens smärta.

Blöder du något?
  • Juli1990
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 12:53:17 följande:
    Blir lättad att de är fler som har samma värk som mig. Svårt att förklara smärta på vilken skala det är, hos mig så gör de lite mer ont än vid vanlig mens smärta.

Blöder du något?
    Ja jag förstår att du blir orolig såklart! Jag har inte blött något än men är livrädd varje gång jag går på toaletten.

Hoppas att det går bra på mötet <3
  • karolinak

Plussade tidigt nu i v. 3+0 och detta var helt oplanerat. Vet inte alls hur jag ska göra. Min man vill inte ha fler barn och jag vet inte vad jag vill.

• Juli1990
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 13:05:49 följande:

Va nyss på toaletten. Jag har precis fått missfall. Så hoppar av denna grupp.

Beklagar verkligen <3 
  • Anonym (Äntligen)
    Helni skrev 2021-09-20 11:10:23 följande:

Har ni ringt och bokat bokat inskrivning/hälsosamtal än?

Hade hälsosamtal i förra veckan och inskrivning blir den 15/10. Lite i senaste laget men hon haft så fullbokat innan. Är i v 7+0 idag enl bm
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-20 12:18:11 följande:

Vilken vecka är du i? Vad jag förstått gör det inte ultraljud om man är väldigt kort gången, men kan absolut ha fel!

Ont i mage/rygg har jag med. Och vid missfall ska man väl blöda mycket (alltså blöda igenom en binda typ). Så håller tummarna för att det inte är någon fara! <3

Det där är olika för alla, speciellt när det är så tidigt. Själv fick jag som en rikligare mens när jag fick mf. Blöder man igenom bindor (beroende på hur snabbt det går såklart) då blöder man mer än man borde och ska söka vård.
  • Anonym (Äntligen)

Beklagar :(
  • Anonym (Bebis2)

Fy va tråkigt, beklagar! :(
  • Dalarna91

Tack för eran omtanke. Får hellre missfall nu än senare. Sen är jag glad att vi kan bli gravida. Har alltid varit orolig att vi inte skulle få det till. Men hoppas det går bra för alla andra. Kram!

Svar på tråden BF maj 2022