• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Hejsan91hejsan

Är också rätt orolig . Börjar bli lite jobbigt. Vill bara kunna slappna av. Har inte så mkt symptom mer än lite molande värk nertill ibland. Tiden går så långsamt haha.

• Anonym (Bebis2)

Jag har ömma bröst/bröstvårtor, värk i magen emellanåt. Inget tydligt illamående än. Lite tröttare än vanligt, men den extrema tröttheten har inte slagit till ännu.

Det är jätte jobbigt att vänta på att det ska kännas säkrare. Men har också stängt av och räknar inte riktigt med att det blir någon bebis.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-22 09:18:14 följande:

Jag har ömma bröst/bröstvårtor, värk i magen emellanåt. Inget tydligt illamående än. Lite tröttare än vanligt, men den extrema tröttheten har inte slagit till ännu.

Det är jätte jobbigt att vänta på att det ska kännas säkrare. Men har också stängt av och räknar inte riktigt med att det blir någon bebis.

svullen mage och mår riktigt illa emellanåt och sjukt trött.. Nu är jag iof sjuk också så det hjälper väl till men vågar inte hoppas på för mycket innan kub.
    Fick dåliga nyheter sist jag va på kub så vågar inte känna för mycket innan dess... Så nästa milstolpe är ultraljudet så hoppas jag att jag får känna lite pirr och glädje efter det. Långa veckor kvar.
  • Anonym (Bebis2)
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-22 10:20:14 följande:

svullen mage och mår riktigt illa emellanåt och sjukt trött.. Nu är jag iof sjuk också så det hjälper väl till men vågar inte hoppas på för mycket innan kub.

Fick dåliga nyheter sist jag va på kub så vågar inte känna för mycket innan dess... Så nästa milstolpe är ultraljudet så hoppas jag att jag får känna lite pirr och glädje efter det. Långa veckor kvar.

Va tråkigt! :( Hoppas det går vägen denna gång! När ska du göra ultraljud? Förra barnet valde vi att inte göra KUB, men ska göra det denna gång då jag är lite äldre nu, hehe.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-22 10:31:37 följande:
    Va tråkigt! :( Hoppas det går vägen denna gång! När ska du göra ultraljud? Förra barnet valde vi att inte göra KUB, men ska göra det denna gång då jag är lite äldre nu, hehe.

Tack <3 Vet inte än. Min bm skrev en remiss till ultraljudskliniken så jag gissar att jag får hem ett brev med en tid. men absolut senast borde bli 5/11 för sen är det för sent för att göra kub. Kommer få träffa läkare på ultraljudet istället för bm som en uppföljning från förra gången. Har bett om att få ta med min sambo också så hoppas jag får veta det samtidigt som jag får svar på remissen. 

Första barnet valde vi att bekosta kub själva, andra gången ingick det eftersom jag hunnit fylla 35. Nu kör vi det på rutin och håller tummarna att varken trisomier eller andra avvikelser hittas.

• sapa

Hej, 
    Vad kul att få vara med i den här gruppen! För mig är det första gången jag är gravid och jag är nu i vecka 6 (5+2)
    I vecka 4-5 kände jag av många symptomer som illamående, ont i brösten, trötthet, men nu känner jag ingenting. Jag blir såklart supernojjig att det skulle vara något som inte är rätt. Vid ett ev missfall, märks alltid det med en blödning? Jag har inte haft några blödningar hittills, men det lugnar mig såklart inte Skäms

• sapa
    Chilins skrev 2021-09-17 11:07:16 följande:
    Åh vad kul!! Då kanske vi kan följas här i alla fall :) jag håller med dig.. jag har också svårt att hålla nere förväntningar, för oss gick det så himla snabbt att bli gravida, vi gjorde vårt första försök så jag trodde verkligen inte att det skulle gå på första. Därför trodde jag inte att jag skulle få så mycket känslor och förväntningar om att det ska gå bra nu när det blev något utan mer att jag skulle vara lite mer chill och känna att om det är något fel så är det bra att kroppen tar hand om det själv. Dock känner man ju nu hur mycket man faktiskt vill
    För oss gick det också snabbt, även första försöket här! Jag har alltid varit skeptisk till att skaffa barn, men nu när en är gravid känns det rätt. Fortfarande omtumlande men kul! Som du skriver så hade jag samma inställning, men ändå är jag jättenervig nu att något ska gå fel.
  • Kiwikiwi

Illamåendet slog till plötsligt idag, v. 6+6, känner mig bakis och på gränsen till att behöva spy sedan jag vaknade imorse. Som tur är jobbar jag hemifrån just idag, men börjar redan fundera på hur jag ska klara av vardagen om jag kommer fortsätta må såhär.. för er andra som är oroliga för att ni inte känner så starka symtom så kanske de kommer plötsligt en dag som de nu gjorde för mig. För ett par veckor sedan önskade jag mig illamåendet och redan dag ett känner jag mig helt slut och deppig av det :D

• Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-22 12:58:11 följande:

Illamåendet slog till plötsligt idag, v. 6+6, känner mig bakis och på gränsen till att behöva spy sedan jag vaknade imorse. Som tur är jobbar jag hemifrån just idag, men börjar redan fundera på hur jag ska klara av vardagen om jag kommer fortsätta må såhär.. för er andra som är oroliga för att ni inte känner så starka symtom så kanske de kommer plötsligt en dag som de nu gjorde för mig. För ett par veckor sedan önskade jag mig illamåendet och redan dag ett känner jag mig helt slut och deppig av det :D

Jag är glad så länge jag inte har så mycket symtom, haha! Kommer inte ihåg varken när illamåendet började sist eller hur jag ens klarade av att jobba.. Har funderat på ska band mot illamående, men vet inte om det bara är placebo, haha. Tänkte väl ladda upp med Postafen att ha hemma också om/när det slår till.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-22 13:54:16 följande:

Jag är glad så länge jag inte har så mycket symtom, haha! Kommer inte ihåg varken när illamåendet började sist eller hur jag ens klarade av att jobba.. Har funderat på ska band mot illamående, men vet inte om det bara är placebo, haha. Tänkte väl ladda upp med Postafen att ha hemma också om/när det slår till.

Jag har testat sånna armband. Gjorde inte ett skvatt för illamåendet och fick rejält ont av kulan som tryckte in i handleden :(
Svar på tråden BF maj 2022