• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Bebis2)
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 13:36:56 följande:

Tack för eran omtanke. Får hellre missfall nu än senare. Sen är jag glad att vi kan bli gravida. Har alltid varit orolig att vi inte skulle få det till. Men hoppas det går bra för alla andra. Kram!

Vad fint att du kan se det "positivt". Tyvärr drabbas väldigt många av missfall, och som du säger, hellre nu än senare. Och, ja nu vet du att ni kan få barn iaf! Hoppas du återhämtar dig snart både psykiskt och fysiskt och att det blir er tur snart igen! <3

Kram på dig!
  • Kiwikiwi
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 13:05:49 följande:

Va nyss på toaletten. Jag har precis fått missfall. Så hoppar av denna grupp.

<3
  • Kiwikiwi
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 13:36:56 följande:

Tack för eran omtanke. Får hellre missfall nu än senare. Sen är jag glad att vi kan bli gravida. Har alltid varit orolig att vi inte skulle få det till. Men hoppas det går bra för alla andra. Kram!

Så jag också försöker tänka ifall de inte går som planerat, då har man ett bevis på att det går att bli gravida. Skönt att kroppen också kunde klara av missfallet själv, kram och lycka till!
  • Ik96
    Dalarna91 skrev 2021-09-20 13:05:49 följande:

Va nyss på toaletten. Jag har precis fått missfall. Så hoppar av denna grupp.

Beklagar!! <3
  • Sheltie
    Juli1990 skrev 2021-09-19 09:53:32 följande:
    Vad skönt att höra dina lugnande ord :)

Har idag börjat noja extremt mycket kring tidigt missfall och tänker katastroftankar (v.5+3). Jag har ju kört NC i runt ett år och fortsatt mätt min temperatur nu efter plusset, är livrädd att temperaturen kommer sjunka och indikera missfall. Mäter ni fortfarande er temp eller har ni slutat efter ni plussat? Tänker att jag vill ha in statistiken..
    Jag använde mig av NC när jag plussade och fortsatte nog att tempa ca 1,5 efteråt men sedan slutade jag med det för blev så orolig och stressad. Blev mycket bättre i mitt mående av att sluta tempa varje morgon. Kör någon gång ibland när jag känner för det mest för att få lite statistik, även om det verkligen inte kommer vara tillförlitligt. 
  • Anonym (Äntligen)

Någon mer som alltid blir väldigt frusen första två trimestern i graviditeten?

Ser inte fram emot denna vintern kan jag säga.

• Kiwikiwi
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-20 19:13:01 följande:

Någon mer som alltid blir väldigt frusen första två trimestern i graviditeten?

Ser inte fram emot denna vintern kan jag säga.

Jag är väldigt frussen och får en extrem smärta i brösten när jag blir för kall (haft liknande sen tonåren men inte alls lika ofta och smärtsamt som nu). Svårt att veta om jag är extra kall i och med graviditeten eller om de är för att kylan kom fort och element osv inte är tillräckligt varma än. Men om mina bröst fortsätter att göra lika ont som nu så vet jag inte hur jag ska klara vintern..
  • Anonym (Äntligen)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-20 19:56:08 följande:

Jag är väldigt frussen och får en extrem smärta i brösten när jag blir för kall (haft liknande sen tonåren men inte alls lika ofta och smärtsamt som nu). Svårt att veta om jag är extra kall i och med graviditeten eller om de är för att kylan kom fort och element osv inte är tillräckligt varma än. Men om mina bröst fortsätter att göra lika ont som nu så vet jag inte hur jag ska klara vintern..

Vet inte om det är något som hjälper men det finns ex ullkupor man kan lägga i bh-n för att hålla brösten varma om vintern för att motverka mjölkstockning när man ammar. Kanske hjälper för detta också?

Jag är frusen i vanliga fall men blir alltid mycket värre när jag är gravid.
  • Kiwikiwi
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-20 21:29:14 följande:

Vet inte om det är något som hjälper men det finns ex ullkupor man kan lägga i bh-n för att hålla brösten varma om vintern för att motverka mjölkstockning när man ammar. Kanske hjälper för detta också?

Jag är frusen i vanliga fall men blir alltid mycket värre när jag är gravid.

Tack för tips, kör vetekudde och har köpt värmeinlägg till bhn som man värmer upp i varmt vatten, funkar hemma men inte om jag går ut så blir de inte bättre så kikar jag på de med :)
  • Trean93

Åh hoppar gärna in här! Plussade i fredags bf enligt senaste mens 31/5. Bor i Göteborg tillsammans med min sambo och två flickor. Första född september 17 och andra född i augusti 2020.

Blir alltså tredje barnet om allt går som planerat och lilla pyret blev till på andra försöket!

Svar på tråden BF maj 2022