• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Ik96
    Anonym (X) skrev 2021-10-08 20:08:21 följande:

Hej och hallå!

Hur går det för er alla, hur mår ni?

Jag kämpar på... Vi var på privat ultraljud för 2 veckor sedan och allt såg fint ut. Illamåendet har fortfarande inte släppt och det blir bara värre... Men försöker hålla humöret uppe och tänka positivt. Bebisen växer och en liten mage (troligen svullnad haha) börjar titta fram, är i vecka 11 (10+3) idag.

Snart är det dags för KUB och jag ser så fram emot det. Vi vill enbart göra KUB för att förbereda oss mentalt ifall något avvikande skulle visa. Bebis är välkommen precis som den är och vi längtar såååå mycket!

BF dagen har flyttats fram 3 dagar, så är beräknad 2/5-22 istället för 5/5-22. :)

Hej!

Jag är också i vecka 10+3. Eller eventuellt 11+3 som min barnmorska tror :) är väldigt svullen och har varit sedan många veckor tillbaka och har svårt att hitta kläder så sitter skönt och som kan dölja magen haha. Jag var på inskrivning i veckan och det gick bra. Väldigt lågt blodvärde tyvärr vilket inte kom som en chock eftersom jag hade stora problem med det förra graviditeten så kommer behöva knapra järntabletter. Jag mår fortfarande väldigt bra till största delen som jag gjort hittills också. Extra trötthet och huvudvärk vissa dagar bara.

Har kub den 18/10 så knappt en vecka till bara och börjar bli så nervös. Hoppas så att där finns ett tickande hjärta och att den mår bra.
  • Kiwikiwi

Kul att några av oss börjar närma sig v. 12 och eventuellt KUB nu under oktober månad, de känns lite som den första etappen är avklarad då (vilket de ju iofs är eftersom man snart lämnar första trimestern). De är nog många av oss som längtar dit :) Jag har 3 veckor kvar innan jag når v. 12 så jag hoppas på att få tid för mitt KUB-ultraljud innan vi når november.

• Anonym (Äntligen)

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen, andra barnet

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower, 35 år, fjärde barnet

7/5 Mela88, fjärde barnet

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Hanna 28 år, första barnet

11/5 Kiwikiwi, första barnet

12/5 D, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

15/5 SaaraK, 2a barnet

15/5 LillGumsan 37år, andra barnet

16/5 Ljusrosa 39år, fjärde barnet

17/5 Rårakan 36 år, tredje barnet

17/5 nathaliextnf 36 år, sjunde barnet

18/5 Bullen22 31 år, tredje barnet

19/5 Lindamarie 34 år, andra barnet

19/5 Meemelie 32 år, andra barnet

20/5 Helni 31 år, tredje barnet

21/5 Sandtrollet 37år, tredje barnet

21/5 QueenS 31 år andra barnet

22/5 Försökmednr2 30 år, andra barnet

22/5 Hippiemamman 34 år, tredje barnet

22/5 Sapa 32 år, första barnet

23/5 Chilins 30 år, första barnet

23/5 hejsan91hejsan, 30 år, första barnet

26/5 Juli1990, 31 år, första barnet

26/5 Almander, 24år, första barnet

26/5 S.Isabelles, 31 år, första barnet

28/5 ksrg8887, 33 år, andra barnet

30/5 Längtar efter dig, 33 år, fjärde barnet.

• Anonym (X)
    Ik96 skrev 2021-10-08 20:43:39 följande:

Hej!

Jag är också i vecka 10+3. Eller eventuellt 11+3 som min barnmorska tror :) är väldigt svullen och har varit sedan många veckor tillbaka och har svårt att hitta kläder så sitter skönt och som kan dölja magen haha. Jag var på inskrivning i veckan och det gick bra. Väldigt lågt blodvärde tyvärr vilket inte kom som en chock eftersom jag hade stora problem med det förra graviditeten så kommer behöva knapra järntabletter. Jag mår fortfarande väldigt bra till största delen som jag gjort hittills också. Extra trötthet och huvudvärk vissa dagar bara.

Har kub den 18/10 så knappt en vecka till bara och börjar bli så nervös. Hoppas så att där finns ett tickande hjärta och att den mår bra.

Gud så kul! Håller tummarna att allt ser bra ut den 18/10. :)
  • Anonym (X)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-09 11:26:19 följande:

Kul att några av oss börjar närma sig v. 12 och eventuellt KUB nu under oktober månad, de känns lite som den första etappen är avklarad då (vilket de ju iofs är eftersom man snart lämnar första trimestern). De är nog många av oss som längtar dit :) Jag har 3 veckor kvar innan jag når v. 12 så jag hoppas på att få tid för mitt KUB-ultraljud innan vi når november.

Ja, verkligen! Nu hoppas vi bara på att nå första delmålet som är v. 12. :)
  • Fjäderängel

Hej! Ny i denna gruppen. BF 2 maj om det nu stämmer, har ingen aning om vilken vecka jag är i, jag och BM har gissat oss fram så har undvikit att gå med i gruppen/grupper då jag ej är säker. Men saknar att ha ett ställe där fler är i samma situation. Så hoppas det är okej att jag kommer med här!

• Anonym (Äntligen)
    Fjäderängel skrev 2021-10-09 19:42:55 följande:

Hej! Ny i denna gruppen. BF 2 maj om det nu stämmer, har ingen aning om vilken vecka jag är i, jag och BM har gissat oss fram så har undvikit att gå med i gruppen/grupper då jag ej är säker. Men saknar att ha ett ställe där fler är i samma situation. Så hoppas det är okej att jag kommer med här!

Grattis och välkommen! :)

Är det nån särskild orsak som det är osäkert med bf? Borde gå att få ett dateringsultraljud tänker jag? :) det fick jag när min mens hade varit ganska oregelbunden inför en av mina graviditeter.
  • Kiwikiwi

Är det någon mer som är eller nyligen varit i v.9/10 och känner minskade symtom? Jag har haft rätt starka symtom fram tills nu, känner egentligen inte av något varken i illamående, bröst eller molvärk. Synd att man inte bara kan känna att de är lite lyxigt att må bra ett tag utan direkt känner sig orolig.. vet att vissa upplever spökveckor där symtomen avtar lite för att sedan komma tillvaka.

• Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-10-11 08:07:43 följande:

Är det någon mer som är eller nyligen varit i v.9/10 och känner minskade symtom? Jag har haft rätt starka symtom fram tills nu, känner egentligen inte av något varken i illamående, bröst eller molvärk. Synd att man inte bara kan känna att de är lite lyxigt att må bra ett tag utan direkt känner sig orolig.. vet att vissa upplever spökveckor där symtomen avtar lite för att sedan komma tillvaka.

Är i vecka 9 och brösten är inte lika ömma, molvärken i magen är borta sedan ett tag (inte tänkt på det förrän nu när du frågade, haha). Fortfarande trött och lätt illamående emellanåt.
  • Ik96
    Kiwikiwi skrev 2021-10-11 08:07:43 följande:

Jag var mindre trött i de veckorna jämfört med de första veckorna. Dock är jag mer trött igen nu (v.13 imorgon) men jag har väldigt lågt blodvärde också så det är nog mestadels därför. Annars har jag haft väldigt sparsamt med symtom sen jag plussade och mår i det stora hela väldigt bra :)
Svar på tråden BF maj 2022