• Anonym (Evine)

Träffar bara svin :(

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Träffar bara svin :(
  • Blacknails86

Det finns guldkorn även på Tinder! Jag har dejtat en kille i en månad nu, som är helt toppen! Dvs, han är snäll, omtänksam, skötsam, dricker knappt alkohol, tränar och har ordnad ekonomi. Utseendemässigt är han vardaglig, men det var jag som började skriva åt honom, eftersom jag blev så förtjust i hans ögon. Han har precis som jag (och du) råkat ut för massa skitstövlar och konstiga typer på Tinder, vi har blivit rejält sårade, men han är äkta och jag är äkta. Det finns en hake, dock. Jag är ännu inte kär i honom. Allt stämmer så bra, men ironiskt nog kommer inte de där svindlande känslorna. På pappret är han perfekt, men det känns som att det är "för enkelt" och därmed... tråkigt? Jag skulle vara galen om jag lämnade honom. Jag hoppas att känslorna kommer än. Poängen med mitt inlägg är att det finns faktiskt äkta pojkvänsmaterial på Tinder. 

• Tecum
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 10:10:31 följande:
    Ja alltså ... tycker att jag träffar alla möjliga typer, helst lite propra killar med bra jobb osv... men är öppen för alla möjliga. Det låter så himla bra men så beter de sig såhär. Flera har också smitit från notan och dragit... jättekonstigt. En påstod han drev ett framgångsrikt företag. Han kom i taxi och bad mig möta honom. Jag gjorde det och jag åkte på att betala både taxi och middag då han glömt plånboken hemma. Finns bara såna? Han satt med telefonen hela kvällen och ville sen gå hem till mig. Han påstod han bodde med sin syster men stod på hennes sida de var tillsammans. Orkar snart inte. Vad är det för fel på mig?
    Eftersom det finns vettiga killar också kan det inte bara vara otur. De exempel du ger är ju riktiga skojare på gränsen till kriminella. Förklaringen måste vara att du omedvetet dras till en viss typ av killar, utåtriktade och snygga som är vana att utnyttja andra och komma undan med det. 
  • Mandel
    Jonnynilsson skrev 2021-08-26 10:11:59 följande:
    Haha, ja nu jävlar har du stoppat huvudet i getingboet :)

Men det du säger är helt sant. Alla oavsett kön dras till det ytliga. Och det vet alla om och utnyttjar det för egen vinning.

TS! Sänk dina krav och kika lite bortom ytan. Kanske du då ser den inte så värst vältränade killen i hörnet på gymmet. Han som har noll i utstrålning men ändå försöker hålla sig i form. Han är killen som ingen vänder sig om när ni går på stan för. Men han kanske är killen som du får behålla för ingen annan kommer att försöka ta över honom.
    De män som inte ens svarade tack, men nej tack på meddelanden eller dök upp på dejter / bokade av i sista stund eller ens svarade tack, men nej tack efter en dejt var oftast män som såg bra ut.
    Som tur var så var jag inte ute efter utsida utan i mitt fall var det faktiskt avståndet som var prio 1. SÅ när jag hittade män med ca 30-45min från mitt jobb och de inte såg helt anskrämliga ut så frågade jag om dejt och fick oftast det. Mötte många trevlig män, men det kändes inte riktigt 100, förens jag träffade särbon som bor 9km bort från mig
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (L)

Du har helt enkelt haft väldigt otur för detta känner varken jag eller mina vänner igen.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 10:10:31 följande:
    Anonym (Byt preferens) skrev 2021-08-26 09:54:02 följande:

Du kanske skall skippa tinder, match och alla dessa märkliga köttmarknader du hänger på. Tinder är väl bara till för sexuella möten utan förbindelser, ett potpurri av könssjukdomar och dåligt självförtroende. 

Varför inte, bara byta preferens som du uppenbarligen verkar ha, skippa gymfjanten som inte har annat för sig. Jag tror mig veta vilken typ av kille du tänder på, och som du dras till likt flugor dras till skit. Du behöver byta preferens, kanske välja en vanlig kille som du möter på Ica, han som har snälla ögon och som är genomtrygg i sig själv att han inte ens hänger på tinder, eller lägger 20 timmar i veckan på gymmet. 

Ja alltså ... tycker att jag träffar alla möjliga typer, helst lite propra killar med bra jobb osv... men är öppen för alla möjliga. Det låter så himla bra men så beter de sig såhär. Flera har också smitit från notan och dragit... jättekonstigt. En påstod han drev ett framgångsrikt företag. Han kom i taxi och bad mig möta honom. Jag gjorde det och jag åkte på att betala både taxi och middag då han glömt plånboken hemma. Finns bara såna? Han satt med telefonen hela kvällen och ville sen gå hem till mig. Han påstod han bodde med sin syster men stod på hennes sida de var tillsammans. Orkar snart inte. Vad är det för fel på mig?
    Låter märkligt... Att få till en dejt är den svåra biten oftast. Har man väl kommit så långt så är halva inne. Låter märkligt att smita då... Du är själv uppriktig om vem du är och vad du vill?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

Har du aktuella bilder på dig med helkroppsbild?
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-26 12:41:17 följande:

Har du aktuella bilder på dig med helkroppsbild?

Nej varför skulle jag ha det... jag är lite kurvig. Vad spelar det för roll...?
  • Anonym (Evine)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-08-26 12:18:53 följande:

Låter märkligt... Att få till en dejt är den svåra biten oftast. Har man väl kommit så långt så är halva inne. Låter märkligt att smita då... Du är själv uppriktig om vem du är och vad du vill?

Ja eller hur... tänker också lite så.. Ja jag är ganska tydlig från början med att jag söker seriös relation och att jag önskar ha familj och flytta. Inte direkt såklart men efter ett tag om allt känns rätt. Är väldigt självständigt.
  • Tom Araya
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 09:22:13 följande:

De har antagligen inte tillräckligt intresse för dig och har svårt att vara ärliga med det.

Jag har själv råkat ut för liknande, som heterosexuell man (alltså träffat/haft kontakt med kvinnor som betett sig på liknande sätt).
  • Anonym (J)

Det här kommer att låta hårt men jag skriver det i all välmening. Förklaringen bakom dom här killarnas beteende mot dig är att dom bara ville ligga med dig. Det är vanligt att killar använder Tinder och andra dejtingappar som ett enkelt sätt att få ligga och slippa bjuda ut på dejt och betala för drinkar/middag. Dom säger vad dom tror att du vill höra, allt för att få ligga och sedan när dom fått vad dom vill ha så är du ingenting värd längre och det är då dom slutar svara och hittar på lögner för att slippa träffa dig igen. För dom vet att du vill mer än bara ha sex och därför skrämmer du dom. Hårt, men så funkar tyvärr många killar och ju tidigare man lär sig det som kvinna så slipper man bli utnyttjad och besviken.

Nästa gång du träffar en kille - Var inte så på och visa dig inte för intresserad. Betala absolut INTE några notor åt någon och vänta med sex tills du vet att killen är seriöst intresserad av dig.

Svar på tråden Träffar bara svin :(