Anonym (M) skrev 2021-08-27 08:27:43 följande:
Att ge en rättvisande bild av sig själv är viktigt, både med bilder och den text som finns. För egen del sorterade jag bort män med dåliga eller få bilder, och valde män med bilder som visade ett sammanhang som jag kunde identifiera mig med. Exempelvis på vandring, i kajak, på skidor typ eftersom jag är friluftsfåne.
En helkroppsbild kan säga mycket om vilken livstil man har. Är man överviktig (vet inte vad du menar med kurvig? Kan ju vara allt från normalvikt med stor byst till 20 kg övervikt liksom) så passar man inte ihop med någon som lägger stor vikt vid hälsa, kost och motion till exempel.
Sen kan du göra lite enkel research på dina dejter innan du träffar dom. Kolla upp dom på LinkedIn, hitta, Eniro, mrkoll mm. Då ser du i alla fall att det finns en man med det numret, att han bott si och så länge på den adressen, om han bor själv, om han är gift, om han jobbar på det och det företaget. Lögnaren sorterar du rätt lätt bort då.
Anonym (M) skrev 2021-08-27 11:11:51 följande:
Det som spelar roll är ju att du träffar en likasinnad. Så därför är det väldigt viktigt att din profil visar vem du är.
Anonym (M) skrev 2021-08-28 10:17:55 följande:
Något gör ju att du hamnar fel om du flera gånger råkat ut för att du får till en dejt, ses och snubben sen går upp i rök. Bilden du ger online stämmer uppenbarligen inte överens med dig irl.
Titta igenom din profil med bilder och text med kritiska ögon, ta hjälp av en vän kanske? Var felar det?
Anonym (M) skrev 2021-08-28 14:15:11 följande:
Nej, det _vet_ jag förstås inte. Men för mig är det viktigt att en livskamrat har samma grundläggande värderingar, prioriteringar och preferenser som jag själv och där ingår en hälsosam och aktiv livsstil. Lika barn leka bäst. Så tror jag.
Jag har träffat stora kvinnor som i hög grad bryr sig om hälsa och att ta hand om sig, mer än många normalviktiga.
Dels kan man göra det på olika sätt och dels kan det finnas olika orsaker till varför man är överviktig.
En tjej jag dejtade hade haft rätt mycket av soffsittande och cola-drickande liv med sitt ex, vilket var en av flera orsaker till att hon bröt upp. Efter det började hon träna, promenera, äta mer nyttigt o.s.v. + att hon överlag hade ett väldigt sunt tankesätt om hygien, att ta hand om sig själv och må bra.
Samtidigt finns det smala eller normalviktiga som lever ganska osunt.
Så jag tycker inte alls att man kan döma folk rakt av efter vikt/kroppsform.