• Anonym (Evine)

Träffar bara svin :(

Jag är en normal kvinna med ordnat liv. Stabil ekonomi, inga barn, har vänner och familj osv.

Jag vet ej vad jag gör för fel. Jag vill så gärna träffa någon och har varit på många dejter efter att ha varit registrerad på diverse dejtsidor (match, tinder osv)

Det har ofta handlat om att dejten gått bra men sedan går killen upp i rök och påstår att han har mycket på jobbet. Jag har gett det tid men de slutar höra av sig.

En kille ljög och sa att hans pappa låg på intensiven och att han skulle dit så ställde in dejten. Då såg jag och en väninna honom gå hand i hand med en annan kvinna på stan. Han såg oss inte så sms:ade men han svarade inte och blockerade mig på whatsapp.

En annan påstod att hans hund blivit akut dålig och kanske behövde avlivas... Sa då att han kunde höra av sig och uppdatera mig men då såg jag honom på gymmet istället (vi går på samma gym).

Tre killar har visat sig ha barn (!) med andra allmänt struliga tjejer som de inte ens gjort slut med !!

De har alltså varit otrogna och aktivt sökt annat bakom ryggen.

Orkar inte ens dra fler sjuka historier. Finns det någon normal man? Vad gör jag för fel??

• Svar på tråden Träffar bara svin :(
  • Anonym (Man)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-28 12:26:36 följande:
    En snäll, stabil kille bara som finns där för mig och vi kan bilda ett seriöst förhållande med barn och hus på sikt kanske ute på landet
    Sen är det ju såklart en massa annat som ska stämma med attraktion, värdegrund, preferenser, sex,  fritid, intressen, vänner, barnuppfostran mm.

Om det vore så enkelt som det du beskrev skulle nog ingen va singel.
  • Anonym (H)

Är du minst lika attraktiv som dessa män du väljer ?

Kan du fråga någon objektiv person?

Menar som helhet, inte bara utseende.

Den tjejen jag känner som har samma problem väljer alltid män som är mer attraktiva ( snyggare , bättre utbildade, har bättre ekonomi , enklare familjesituation ) än hon , och de vill oftast inte ha mer än 1 dejt / ligg när de ser henne IRL och diskuterar jobb , barn, mm.

• Anonym (H)
    Anonym (Evine) skrev 2021-08-26 14:44:39 följande:

Nej varför skulle jag ha det... jag är lite kurvig. Vad spelar det för roll...?

Varför vill du inte träffa män som gillar just kurviga tjejer?

Vad vinner du på om någon tror att du är normalviktig och tappar intresset när han ser dig?

Ni slösar varandras tid bara.
  • Anonym (Man)
    Anonym (H) skrev 2021-08-28 12:53:17 följande:
    Varför vill du inte träffa män som gillar just kurviga tjejer?

Vad vinner du på om någon tror att du är normalviktig och tappar intresset när han ser dig?

Ni slösar varandras tid bara.
    Förstår inte varför kvinnor tror att alla är ok med övervikt. Var ärlig eller gör något åt det. Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och är det något kvinnorna inte gillar så är det ölmage. Jag kan bara instämma, det är grymt osexigt.

Så även om man får se ut som man vill, såklart, så kommer långt ifrån alla att attraheras av feta personer. Eller kurvig som det numera heter.
  • Anonym (Sik)
    Anonym (Man) skrev 2021-08-28 12:29:55 följande:

Sen är det ju såklart en massa annat som ska stämma med attraktion, värdegrund, preferenser, sex,  fritid, intressen, vänner, barnuppfostran mm.

Om det vore så enkelt som det du beskrev skulle nog ingen va singel.

Problemet är att alla vill hitta någon som är bättre än dem själva. I synnerhet vill kvinnor det. Det är många män som inte motsvarar grundkraven. När kvinnorna inte vill gå ner i kvalitet spelar det ingen roll hur många män det finns.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sik) skrev 2021-08-28 13:00:58 följande:
    Problemet är att alla vill hitta någon som är bättre än dem själva. I synnerhet vill kvinnor det. Det är många män som inte motsvarar grundkraven. När kvinnorna inte vill gå ner i kvalitet spelar det ingen roll hur många män det finns.
    Men då kommer dom bli fortsatt dissade och ghostade, där män bara letar sex och tillfällig förströelse.
  • Anonym (H)
    Anonym (Man) skrev 2021-08-28 12:58:08 följande:

Förstår inte varför kvinnor tror att alla är ok med övervikt. Var ärlig eller gör något åt det. Jag arbetar på en kvinnodominerad arbetsplats och är det något kvinnorna inte gillar så är det ölmage. Jag kan bara instämma, det är grymt osexigt.

Så även om man får se ut som man vill, såklart, så kommer långt ifrån alla att attraheras av feta personer. Eller kurvig som det numera heter.

Det handlar inte bara om just kvinnor och övervikt.

Många människor oavsett kön är oärliga om massa olika saker på dejtningsidor.

Och de slösar varandras tid , och förstår inte varför de blir genast dumpade när personen som dyker upp är inte samma hen låtsas vara på dejtningsidan.
  • Anonym (kanske blir ogillad nu)
    Anonym (korven) skrev 2021-08-28 12:06:04 följande:
    casual nazist?
    Haha, jag gillar uttrycket. Eller nazist light.
  • Anonym (M)
    Anonym (korven) skrev 2021-08-28 12:07:02 följande:

Hur vet du det? Det är din åsikt.

Nej, det _vet_ jag förstås inte. Men för mig är det viktigt att en livskamrat har samma grundläggande värderingar, prioriteringar och preferenser som jag själv och där ingår en hälsosam och aktiv livsstil. Lika barn leka bäst. Så tror jag.
  • Anonym (Kafeedraken 2)
    Anonym (H) skrev 2021-08-28 12:50:51 följande:

Är du minst lika attraktiv som dessa män du väljer ?

Kan du fråga någon objektiv person?

Menar som helhet, inte bara utseende.

Den tjejen jag känner som har samma problem väljer alltid män som är mer attraktiva ( snyggare , bättre utbildade, har bättre ekonomi , enklare familjesituation ) än hon , och de vill oftast inte ha mer än 1 dejt / ligg när de ser henne IRL och diskuterar jobb , barn, mm.

Stämmer att man bör satsa på de i sin egen nivå. 
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2021-08-27 08:27:43 följande:
    Att ge en rättvisande bild av sig själv är viktigt, både med bilder och den text som finns. För egen del sorterade jag bort män med dåliga eller få bilder, och valde män med bilder som visade ett sammanhang som jag kunde identifiera mig med. Exempelvis på vandring, i kajak, på skidor typ eftersom jag är friluftsfåne.

En helkroppsbild kan säga mycket om vilken livstil man har. Är man överviktig (vet inte vad du menar med kurvig? Kan ju vara allt från normalvikt med stor byst till 20 kg övervikt liksom) så passar man inte ihop med någon som lägger stor vikt vid hälsa, kost och motion till exempel.

Sen kan du göra lite enkel research på dina dejter innan du träffar dom. Kolla upp dom på LinkedIn, hitta, Eniro, mrkoll mm. Då ser du i alla fall att det finns en man med det numret, att han bott si och så länge på den adressen, om han bor själv, om han är gift, om han jobbar på det och det företaget. Lögnaren sorterar du rätt lätt bort då.
    Anonym (M) skrev 2021-08-27 11:11:51 följande:
    Det som spelar roll är ju att du träffar en likasinnad. Så därför är det väldigt viktigt att din profil visar vem du är.
    Anonym (M) skrev 2021-08-28 10:17:55 följande:
    Något gör ju att du hamnar fel om du flera gånger råkat ut för att du får till en dejt, ses och snubben sen går upp i rök. Bilden du ger online stämmer uppenbarligen inte överens med dig irl.

Titta igenom din profil med bilder och text med kritiska ögon, ta hjälp av en vän kanske? Var felar det?
    Anonym (M) skrev 2021-08-28 14:15:11 följande:
    Nej, det _vet_ jag förstås inte. Men för mig är det viktigt att en livskamrat har samma grundläggande värderingar, prioriteringar och preferenser som jag själv och där ingår en hälsosam och aktiv livsstil. Lika barn leka bäst. Så tror jag.
    Jag har träffat stora kvinnor som i hög grad bryr sig om hälsa och att ta hand om sig, mer än många normalviktiga.

Dels kan man göra det på olika sätt och dels kan det finnas olika orsaker till varför man är överviktig.

En tjej jag dejtade hade haft rätt mycket av soffsittande och cola-drickande liv med sitt ex, vilket var en av flera orsaker till att hon bröt upp. Efter det började hon träna, promenera, äta mer nyttigt o.s.v. + att hon överlag hade ett väldigt sunt tankesätt om hygien, att ta hand om sig själv och må bra.

Samtidigt finns det smala eller normalviktiga som lever ganska osunt.

Så jag tycker inte alls att man kan döma folk rakt av efter vikt/kroppsform.

• Anonym (Sik)
    Tom Araya skrev 2021-08-30 22:31:21 följande:

Jag har träffat stora kvinnor som i hög grad bryr sig om hälsa och att ta hand om sig, mer än många normalviktiga.

Dels kan man göra det på olika sätt och dels kan det finnas olika orsaker till varför man är överviktig.

En tjej jag dejtade hade haft rätt mycket av soffsittande och cola-drickande liv med sitt ex, vilket var en av flera orsaker till att hon bröt upp. Efter det började hon träna, promenera, äta mer nyttigt o.s.v. + att hon överlag hade ett väldigt sunt tankesätt om hygien, att ta hand om sig själv och må bra.

Samtidigt finns det smala eller normalviktiga som lever ganska osunt.

Så jag tycker inte alls att man kan döma folk rakt av efter vikt/kroppsform.

Övervikt är mer talande än normalvikt. Det förstnämnda vittnar om ett okontrollerat och osunt mattintag. Det sistnämnda visar att vederbörande har kontroll. Sedan kan den sistnämnda ha ett osunt mattintag den också men personen har iaf kontroll.
  • Anonym (...)
    Anonym (Sik) skrev 2021-08-31 04:04:17 följande:
    Övervikt är mer talande än normalvikt. Det förstnämnda vittnar om ett okontrollerat och osunt mattintag. Det sistnämnda visar att vederbörande har kontroll. Sedan kan den sistnämnda ha ett osunt mattintag den också men personen har iaf kontroll.
    Typiskt missförstånd. Jag bodde med en kompis som vägde närmare 100 jag runt 50. Hälften av henne alltså. Jag åt lika mycket som henne, vi lagade mat och åt tillsammans, köpte något gott ibland. Jag åt verkligen inte mindre portioner än henne eller rörde mig mer. Hon åt en medicin man går upp i vikt av. Jag hade förhöjd ämnesomsättning.
  • Tom Araya
    Anonym (Sik) skrev 2021-08-31 04:04:17 följande:
    Nej, absolut inte! Jag vet många normalviktiga som varken lever eller äter sunt och definitivt inte har kontroll över den saken. Övervikt är inte den enda möjliga konsekvensen av osunt leverne.
Svar på tråden Träffar bara svin :(