• Anonym (A)

Yonimassage - terapi eller prostitution?

Flera influencers har gått ut med rekommendationer kring yonimassage, alltså massage där också könsdelarna ingår, det kan vara både invändig och utvändig beröring. Det kan beskrivas som vanlig massage eller terapi beroende på vem man pratar med.

Å andra sidan är beröring av könsorgan en sexuell handling, enligt bl.a. åklagare som menar att detta är klart fastställt, men att man hittills inte prövat i domstol om yonimassage är att likställa med sexköp.

Det finns de som likställer yonimassage med sexköp rakt av, utan tvekan. Det här är en tjänst som kvinnor köper, men om det hade varit en man som erbjudits "happy ending" på en massagesalong hade han genast gjort sig skyldig till sexköp, vilket också prövats i domstol många gånger utom allt tvivel.

Är det mer ok för att det handlar om kvinnor? Spelar det någon roll om syftet (kanske) inte är sexuell njutning? Ska det vara tillåtet eller är det ett omedvetet sexköp?

Vad tycker ni? Sund och behövlig terapi? Flummigt humbug? Sexköp?

Länk till en av de senaste artiklarna kring ämnet: www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklageren-yonimassagen-kan-vara-ett-sexkop

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-01 12:51
    Tilläggsfråga: Vad säger det om de här influencer-personerna att de köper en sådan tjänst? Förändrar det er syn på dem, om ni var positivt inställda till dem förut? Exempel på influencers som verkar förespråka yonimassage är Maxinne Björn, Margaux Dietz och Bianca Ingrosso (den sistnämnda verkar inte ha personlig erfarenhet men har hört från en vän hur det är).

• Svar på tråden Yonimassage - terapi eller prostitution?
  • Anonym (Sa)

Har nog aldrig hört talas om det faktiskt (är tjej och strax över 30 så kanske har levt under en sten).

Absolut inte sugen men av ren nyfikenhet , vad är det för nått exakt?

Känns som att det borde kännas lite som en gynundersökning? Och det är ju inte nån jättetrevlig upplevelse direkt även om gynekologen är duktig..

• Anonym (A)
    Anonym (Sa) skrev 2021-09-01 21:30:50 följande:

Har nog aldrig hört talas om det faktiskt (är tjej och strax över 30 så kanske har levt under en sten).

Absolut inte sugen men av ren nyfikenhet , vad är det för nått exakt?

Känns som att det borde kännas lite som en gynundersökning? Och det är ju inte nån jättetrevlig upplevelse direkt även om gynekologen är duktig..

Måste erkänna att det är nåt relativt nytt för mig med!

Massage av typ hela kroppen, det inkluderar brösten och vaginan, som "masseras" både in- och utvändigt. En kvinna som hade testat fick flera olika orgasmer (g-punkt, nån annan punkt samt livmoderorgasm). Tror det var Margaux.

Hehe näe det verkar inte så ;) Inte ens i de fallen där det inte blir orgasm. Tänk dig vanlig massage, fast mellan benen. En gynekolog stoppar in olika verktyg som ligger still, kan göra ont, den där grejen de öppnar vaginan med kan vara obehaglig också redan den. Nej, ingen skön upplevelse direkt men inte alls jämförbart.
  • Anonym (oj)
    Anonym (A) skrev 2021-09-01 21:37:10 följande:

Massage av typ hela kroppen, det inkluderar brösten och vaginan, som "masseras" både in- och utvändigt. En kvinna som hade testat fick flera olika orgasmer (g-punkt, nån annan punkt samt livmoderorgasm). Tror det var Margaux.

Hehe näe det verkar inte så ;) Inte ens i de fallen där det inte blir orgasm. Tänk dig vanlig massage, fast mellan benen. En gynekolog stoppar in olika verktyg som ligger still, kan göra ont, den där grejen de öppnar vaginan med kan vara obehaglig också redan den. Nej, ingen skön upplevelse direkt men inte alls jämförbart.
    men tänk om någon skulle få orgasm eller någon sexuell njutning av ett gynbesök då. Eller varför inte tala om urologer eller proktologer. Det finns ju all möjlig sorts folk
  • Anonym (A)
    Anonym (oj) skrev 2021-09-01 21:53:37 följande:
    men tänk om någon skulle få orgasm eller någon sexuell njutning av ett gynbesök då. Eller varför inte tala om urologer eller proktologer. Det finns ju all möjlig sorts folk
    Det går inte att utesluta och det har säkert hänt! Det finns alltid utrymme för avvikelser. Men det är inte därför man är där och vad en gynekolog gör kan jag iaf garantera att det varken är upphetsande eller berör några erogena zoner på så sätt. De andra två yrkena har jag ingen erfarenhet av.
  • Anonym (Jag vet inte)

Spontant känns det som en trevlig upplevelse. (Är kvinna) att kunna boka in en massage och få denna behandling. Men håller med om att när män bokar massage av könsorgan så är det äckligt och de är vidriga och desperata haha. Så det är lite dubbelmoral

• Anonym (A)
    Anonym (Jag vet inte) skrev 2021-09-01 22:08:36 följande:

Spontant känns det som en trevlig upplevelse. (Är kvinna) att kunna boka in en massage och få denna behandling. Men håller med om att när män bokar massage av könsorgan så är det äckligt och de är vidriga och desperata haha. Så det är lite dubbelmoral

Haha ja det får man väl minst sagt kalla det när du tycker att det är ok för kvinnor att köpa sexuella tjänster men inte för män! :)
  • Anonym (oj)
    Anonym (A) skrev 2021-09-01 22:00:23 följande:
    Det går inte att utesluta och det har säkert hänt! Det finns alltid utrymme för avvikelser. Men det är inte därför man är där och vad en gynekolog gör kan jag iaf garantera att det varken är upphetsande eller berör några erogena zoner på så sätt. De andra två yrkena har jag ingen erfarenhet av.
    så det är alltså varför man är där som är avgörande menar du? alltså syftet
  • Anonym (Nja)

Fast man betalar ju inte för ett besök hos gynekologen eller urologen, så det är inget sexköp. Ok en liten patientavgift, men läkaren är ju avlönad av landstinget. Isåfall är det skattebetalarna som är sexköpare och landstinget som är hallick (om man får sexuell tillfredsställelse under ett läkarbesök).
  • Anonym (Sa)
    Anonym (A) skrev 2021-09-01 21:37:10 följande:

Tack för svaret! :)

Nej det är kanske inte liknar en gynundersökning alls då haha ..

Är gravid nu och senaste gynundersökningarna jag har behövt göra har verkligen inte varit speciellt sköna , gjort rejält ont ibland .. iförsej har jag haft ont när jag har sex nu också (ligamentsmärtor som är ofarliga sa läkaren)..

Googlade yonimassage nu också och jag vet inte vad man ska tycka om det.. det står att det kan hjälpa kvinnor med vestibulit eller trauma som övergrepp t.ex.. och det låter ju faktiskt bra.

Sen kanske det är lite dubbelmoral iförsej om man tycker att det är fel när män köper massage där nere men inte när kvinnor gör det. Så jag vet faktiskt inte.. känner mig inte direkt sugen själv men så länge det inte skadar nån så varför inte..
  • Anonym (suck)
    det där är dina snuskiga fantasier som du kan hålla för dig själv, väldigt få finner det sexigt att en främling petar omkring därnere för att finna ut om allt är som det ska eller man har sura flytningar, bakterier , könsjukdomar eller något annat som gör ont
Svar på tråden Yonimassage - terapi eller prostitution?