• Anonym (A)

Yonimassage - terapi eller prostitution?

Flera influencers har gått ut med rekommendationer kring yonimassage, alltså massage där också könsdelarna ingår, det kan vara både invändig och utvändig beröring. Det kan beskrivas som vanlig massage eller terapi beroende på vem man pratar med.

Å andra sidan är beröring av könsorgan en sexuell handling, enligt bl.a. åklagare som menar att detta är klart fastställt, men att man hittills inte prövat i domstol om yonimassage är att likställa med sexköp.

Det finns de som likställer yonimassage med sexköp rakt av, utan tvekan. Det här är en tjänst som kvinnor köper, men om det hade varit en man som erbjudits "happy ending" på en massagesalong hade han genast gjort sig skyldig till sexköp, vilket också prövats i domstol många gånger utom allt tvivel.

Är det mer ok för att det handlar om kvinnor? Spelar det någon roll om syftet (kanske) inte är sexuell njutning? Ska det vara tillåtet eller är det ett omedvetet sexköp?

Vad tycker ni? Sund och behövlig terapi? Flummigt humbug? Sexköp?

Länk till en av de senaste artiklarna kring ämnet: www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklageren-yonimassagen-kan-vara-ett-sexkop

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-01 12:51
    Tilläggsfråga: Vad säger det om de här influencer-personerna att de köper en sådan tjänst? Förändrar det er syn på dem, om ni var positivt inställda till dem förut? Exempel på influencers som verkar förespråka yonimassage är Maxinne Björn, Margaux Dietz och Bianca Ingrosso (den sistnämnda verkar inte ha personlig erfarenhet men har hört från en vän hur det är).

• Svar på tråden Yonimassage - terapi eller prostitution?
  • Anonym (A)
    Anonym (Terapiprostitutition?) skrev 2021-09-03 07:35:33 följande:

Intressant ändå att det inte ses som sexköp av lagen, utan än så länge är i stadiet "kan ses som".

Något som borde räknas som solklart sexköp är det inte. Undrar varför? Terapiskönmålningen? Att det är riktat till kvinnor? Att det är relativt nytt? Att det inte är en extrakostnad/extragrej i behandlingen utan är själva behandlingen?

Hade jag köpt det hade jag velat att det var en snygg man som masserade, en snygg man med exceptionellt små händer. När jag läste att det även var upp i anus så nej tack till stora grabbnävar. Inte i mitt anus.

Ja, orsaken till det är, som jag förstod på åklagaren, för att det ännu inte prövats i domstol. Vilket jag iofs tycker låter märkligt, men samtidigt så kanske men inte anser att den här typen av "massage" är täckt av lagen, att det är så luddigt område att man inte riktigt har svart på vitt. Jag tycker det är lite konstigt att man inte rakt av kan säga "så här är det", för man borde veta tillräckligt mycket om yonimassage för att kunna göra det.

Jag tror det beror till stor del på att det är nytt, men å andra sidan tar det inte så lång tid att sätta sig in i vad den här "massagen" innebär. Det borde inte vara så svårt att sätta en etikett om det är ok eller inte. Och dessutom, sexism. Det handlar om kvinnor i första hand och det ser man ju en del resonera som att det då inte är på samma plan som om det vore en man. Jämförelse: en man går till en kvinna för terapeutiskt samtal följt av helkroppsmassage där hon också masserar könsorganet, och om han råkar få orgasm som följd av det så anses det bara hälsosamt. Låter som sexköp det.

Det där med anus tror jag man ska ta med en nypa salt, det verkar inte ingå i massagen för kvinnor, inte som grund iaf, utan är mer riktat mot män (stimulans av prostatan som man når via anus kan ju ge sexuell njutning). Och så klart är det ju lätt att bara säga ifrån den biten i förväg om det vore så. Men du skulle alltså kunna tänka dig att betala för sådan massage, eller?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (A) skrev 2021-09-03 09:34:42 följande:

Ja, orsaken till det är, som jag förstod på åklagaren, för att det ännu inte prövats i domstol. Vilket jag iofs tycker låter märkligt, men samtidigt så kanske men inte anser att den här typen av "massage" är täckt av lagen, att det är så luddigt område att man inte riktigt har svart på vitt. Jag tycker det är lite konstigt att man inte rakt av kan säga "så här är det", för man borde veta tillräckligt mycket om yonimassage för att kunna göra det.

Jag tror det beror till stor del på att det är nytt, men å andra sidan tar det inte så lång tid att sätta sig in i vad den här "massagen" innebär. Det borde inte vara så svårt att sätta en etikett om det är ok eller inte. Och dessutom, sexism. Det handlar om kvinnor i första hand och det ser man ju en del resonera som att det då inte är på samma plan som om det vore en man. Jämförelse: en man går till en kvinna för terapeutiskt samtal följt av helkroppsmassage där hon också masserar könsorganet, och om han råkar få orgasm som följd av det så anses det bara hälsosamt. Låter som sexköp det.

Det där med anus tror jag man ska ta med en nypa salt, det verkar inte ingå i massagen för kvinnor, inte som grund iaf, utan är mer riktat mot män (stimulans av prostatan som man når via anus kan ju ge sexuell njutning). Och så klart är det ju lätt att bara säga ifrån den biten i förväg om det vore så. Men du skulle alltså kunna tänka dig att betala för sådan massage, eller?

Penismassage har bedömts som sexuell tjänst.

www.expressen.se/kvallsposten/aklagare-penis--massage-ar-sexuell-tjanst/

.
  • Anonym (Terapiprostitutition?)
    Anonym (A) skrev 2021-09-03 09:34:42 följande:

Nej, hade givetvis inte kunnat tänka mig att köpa det, är starkt emot sexköp. Men jag har också en barnslig och snuskig humor. Lite som en 12årig pojke fast i en 35årig kärrings kropp.
  • Anonym (X)

Stackars dessa män som drivs till att sälja sex till sexköpande influensers..

• Anonym (A)
    Anonym (Terapiprostitutition?) skrev 2021-09-04 13:02:09 följande:
    Nej, hade givetvis inte kunnat tänka mig att köpa det, är starkt emot sexköp. Men jag har också en barnslig och snuskig humor. Lite som en 12årig pojke fast i en 35årig kärrings kropp.
    Aha, jag tänkte på det du skrev: "Hade jag köpt det hade jag velat att det var en snygg man som masserade, en snygg man med exceptionellt små händer".
  • Anonym (Terapiprostitutition?)
    Anonym (A) skrev 2021-09-04 13:22:50 följande:

Aha, jag tänkte på det du skrev: "Hade jag köpt det hade jag velat att det var en snygg man som masserade, en snygg man med exceptionellt små händer".

Ok fair enough :) Menade inte att jag ville köpa det utan om jag hade gjort det.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (X) skrev 2021-09-04 13:18:01 följande:

Stackars dessa män som drivs till att sälja sex till sexköpande influensers..

HAHAHAHA
  • Anonym (feminista horde)

Jag får hålla med om att detta passerar gränsen för sexköp, om man ska vara någorlunda konsekvent.

What's good for the goose is good for the gander.

Så- kanske ett gyllene tillfälle för lagstiftarna att speca var gränsen går.

Kanske happy endings vid massage blir lagliga då så länge det inte är kropp mot kropp och utbyte av kroppsvätskor inblandat?

• Anonym (X)
    Anonym (feminista horde) skrev 2021-09-04 14:15:42 följande:

Jag får hålla med om att detta passerar gränsen för sexköp, om man ska vara någorlunda konsekvent.

What's good for the goose is good for the gander.

Så- kanske ett gyllene tillfälle för lagstiftarna att speca var gränsen går.

Kanske happy endings vid massage blir lagliga då så länge det inte är kropp mot kropp och utbyte av kroppsvätskor inblandat?

Troligen skulle män i allmänhet vara lugnare och massagenäringen öka med 4000%
Svar på tråden Yonimassage - terapi eller prostitution?