• Anonym (Anyonym)

    22 åring som dejtar 15-åringar

    Jag har en vän som är 22 år (kille) som bara är intresserad av 15-16 åringar. han verkar inte alls vara intresserad av tjejer i samma ålder och jag tycker att det verkar konstigt.

    är det bara jag som har fel eller är det inte lite konstigt att en 22 åring dejtar 15 åringar?

    Han påstår att det är fullt normalt och att tjejer i den åldern vill ha äldre killar, vilket kan stämma men jag vet inte.

  • Svar på tråden 22 åring som dejtar 15-åringar
  • Anonym (Annica)

    En del tjejer i den åldern tycker säkert att det är spännande. De vill ju känna sig vuxna, och att då dejta en så mycket äldre kille kan vara ett "bevis" för det...
    Däremot kanske det inte är de bästa tjejerna som går på det - de flesta är nog så pass mogna att de förstår att det inte är bra.
    Det låter inte helt sunt att som 22-åring välja så unga tjejer! Är han osäker och har svårt att passa in eller få tjejer i sin egen ålder? Har han inte kommit så långt i sitt "vuxenliv"?

  • Anonym (K)

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!

  • Anonym (aaa)
    Anonym (Anyonym) skrev 2021-09-07 22:50:08 följande:

    Jag har en vän som är 22 år (kille) som bara är intresserad av 15-16 åringar. han verkar inte alls vara intresserad av tjejer i samma ålder och jag tycker att det verkar konstigt.

    är det bara jag som har fel eller är det inte lite konstigt att en 22 åring dejtar 15 åringar?

    Han påstår att det är fullt normalt och att tjejer i den åldern vill ha äldre killar, vilket kan stämma men jag vet inte.


    Det är väl lite gränsfall på det där tycker jag. När jag själv var 15 var den äldsta jag träffade 18, och det var stort! Han hade körkort och jag tyckte han var så vuxen. Äldre än så tror jag inte att jag hade vågat möta, de kändes så väldigt vuxna, liksom ett annat liv. 
    Visst finns det tjejer som kan vilja dejta äldre men då brukar det kanske vara när de själva hunnit bli 18-20, att de då träffar personer som är över 25 (enligt min erfarenhet från mig själv och hur mina kompisar gjorde).

    Jag tycker att 15-åringar är över lag rätt omogna även om de inte tycker så själva, och att då träffa en på 22 känns ärligt talat konstigt. Hur omogen är 22-åringen du talar om? 
  • Anonym (aaa)

    Ett tillägg:
    Vi har en 15-åring här hemma. Om hon plötsligt presenterade en pojkvän på 22 så hade jag nog mer eller mindre svimmat! Hon är en typisk 15-åring, som inte hunnit få så mycket erfarenheter av killar, hänger mest med sina tjejkompisar och jag tror inte hon är mer mogen än genomsnittet. 
    Då hade jag faktiskt tagit ett snack med henne och sen med grabben också, om det tex skulle leda till att hon vill börja sova över i hans lägenhet och sånt. Inte ok för en 15-åring att tex vara med på killens vuxenfester osv (vilket jag kan tro att många 15-åringar skulle tycka var spännande). 

  • Panduro
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 06:51:40 följande:

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!


    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss. Eller så är du själv en vuxen man som gillar högstadieflickor. Sju år är nämligen extremt mycket i dek åldern.

    En 15-åring går i högstadiet
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 06:51:40 följande:

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!


    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss, eller så är du själv en vuxen man som gillar småtjejer.

    En 15-åring går i åttan, och har precis fått ta mopedkörkort. En 22-åring kan ha studerat klart på högskolan, och ha fast jobb. 22-åringen bor med stor sannolikhet inte hemma. Många 15-åringar har levt ganska skyddat och har ingen aning om någonting.

    Jag tyckte det var skitcoolt när jag var 15 och hade min sexdebut med en 25-åring. Vi låg några gånger och sen frågade jag om han ville bli tillsammans med mig. Det ville han ju inte.

    Det stämmer säkert att många 15-åringar är intresserade av män över 20, för att de tror att det är coolt. 15-åringar kan också tycka att det är coolt att skolka, röka, dricka, mobba och försöka efterlikna nån typ av gangsterkultur. Som vuxen människa bör man däremot förstå det ocoola i såna grejer. En vuxen man eller kvinna bör förstå att tacka nej till inviter av högstadieungdomar.
  • Anonym (K)
    Panduro skrev 2021-09-08 07:30:52 följande:
    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss. Eller så är du själv en vuxen man som gillar högstadieflickor. Sju år är nämligen extremt mycket i dek åldern.

    En 15-åring går i högstadiet
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 06:51:40 följande:

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!


    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss, eller så är du själv en vuxen man som gillar småtjejer.

    En 15-åring går i åttan, och har precis fått ta mopedkörkort. En 22-åring kan ha studerat klart på högskolan, och ha fast jobb. 22-åringen bor med stor sannolikhet inte hemma. Många 15-åringar har levt ganska skyddat och har ingen aning om någonting.

    Jag tyckte det var skitcoolt när jag var 15 och hade min sexdebut med en 25-åring. Vi låg några gånger och sen frågade jag om han ville bli tillsammans med mig. Det ville han ju inte.

    Det stämmer säkert att många 15-åringar är intresserade av män över 20, för att de tror att det är coolt. 15-åringar kan också tycka att det är coolt att skolka, röka, dricka, mobba och försöka efterlikna nån typ av gangsterkultur. Som vuxen människa bör man däremot förstå det ocoola i såna grejer. En vuxen man eller kvinna bör förstå att tacka nej till inviter av högstadieungdomar.
    Jag varken skojar eller är man, men tack för dina äckliga antaganden, riktigt omogen diskussionsnivå.
  • Fiona M

    En 15-åring går i högstadiet. Hur mycket man än försöker rättfärdiga det är det inte en jämställd relation när man själv är ung vuxen.

  • Spucks

    Nej, det verkar verkligen inte sunt. 6-7 år är väldig mycket i den åldern, för en tjej i den ålder är ju en 18åring en "äldre kille" som är kul att ha som pojkvän.
    Jag har en 16
    åring dotter och om hon hade en 22åring pojkvän hade jag inte blivit glad alls.

  • Lönnsirap

    7 år är mycket mellan 15 och 22 och naturligtvis kan det förekomma såväl attraktion som relationer. MEN det är inte "normalt" att 22-åringar och 15-åringar är ihop.

    Att systematiskt leta efter partners som är omyndiga efter att man själv varit myndig ett bra tag säger något om vem man är. Att man tycker att det är ok att ha sex med folk, som de fly i ens ålder ser är för unga.

    Antagligen har din kompis några år på dig, nu när det ändå fungerar, men skulle inte alls bli förvånad om han tillslut blir polis-anmäld för övergrepp, utifrån att han tycker detta är normalt och det faktiskt är lätt hänt att han inte läser av situationen och blir misstänkt för brott.

  • Anonym (Skumt)

    Kände en kille som bara hade (utåt sett) intresse för tjejer i 15-16 års åldern. Det hängde i tills han var 28 och blev påkommen med att grooma ännu yngre tjejer. Jag började förstå att något var konstigt med honom i gymnasiet, när alla hans förhållanden tog slut i samma veva som tjejen fyllt 16. Det var dock först när han var runt 22 som andra började lägga märket till hans intresse för unga tjejer.

  • Panduro
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 07:33:56 följande:

    Jag varken skojar eller är man, men tack för dina äckliga antaganden, riktigt omogen diskussionsnivå.


    Om du vill ha en mer "mogen" (länge sen jag stötte på ett sånt tonårsuttryck) nivå så kanske du kan bemöta sakfrågan i mitt inlägg.
  • Anonym (jagockså)

    Jag var faktiskt 22 när jag förlorade oskulden med en tjej som var 15.

    Dumt jag vet, men det var över tio år sedan nu. Jag gillade typ tjejer i den åldern fram tills jag var 25.

  • Anonym (ja)
    Anonym (Anyonym) skrev 2021-09-07 22:50:08 följande:

    Jag har en vän som är 22 år (kille) som bara är intresserad av 15-16 åringar. han verkar inte alls vara intresserad av tjejer i samma ålder och jag tycker att det verkar konstigt.

    är det bara jag som har fel eller är det inte lite konstigt att en 22 åring dejtar 15 åringar?

    Han påstår att det är fullt normalt och att tjejer i den åldern vill ha äldre killar, vilket kan stämma men jag vet inte.


    Ja det är nåt allvarligt fel på honom och hade det varit min dotter han varit på så hade jag spöat upp det sjuka fanskapet.

    Det är väl klart att sjuka jävlar alltid tycker deras agerande är fullt normalt, eller hade du förväntat dig att han skulle falla ner på knä gråtandes och erkänna hur sjuk han är och boka in sig på terapi nästa dag?
  • ClumsySmurf
    Panduro skrev 2021-09-08 07:30:52 följande: #5
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 06:51:40 följande:

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!


    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss. Eller så är du själv en vuxen man som gillar högstadieflickor. Sju år är nämligen extremt mycket i dek åldern.

    En 15-åring går i högstadiet
    Anonym (K) skrev 2021-09-08 06:51:40 följande:

    Du engagerar dig väldigt mycket i en väns kärleksliv, jag tycker det verkar som att du är avundsjuk, antingen på honom eller dem. Du behöver inte förstå, en del killar mognar senare än andra eller så kan det finnas olika andra skäl, tjejer som är äldre kanske inte har visat så mycket intresse, han kanske är osäker på sig själv kring dem eller inte träffat några intressanta. Eller nåt annat. Så länge tjejerna är byxmyndiga är det deras ensak. Sju år är verkligen inte mycket till åldersskillnad, även när man är så ung. Och ja, det ÄR fullständigt normalt och jag kan garantera att tjejer i den åldern vill ha killar i hans ålder!


    Nu tycker jag att du överdriver. Eller så skojar du med oss, eller så är du själv en vuxen man som gillar småtjejer.

    En 15-åring går i åttan, och har precis fått ta mopedkörkort. En 22-åring kan ha studerat klart på högskolan, och ha fast jobb. 22-åringen bor med stor sannolikhet inte hemma. Många 15-åringar har levt ganska skyddat och har ingen aning om någonting.

    Jag tyckte det var skitcoolt när jag var 15 och hade min sexdebut med en 25-åring. Vi låg några gånger och sen frågade jag om han ville bli tillsammans med mig. Det ville han ju inte.

    Det stämmer säkert att många 15-åringar är intresserade av män över 20, för att de tror att det är coolt. 15-åringar kan också tycka att det är coolt att skolka, röka, dricka, mobba och försöka efterlikna nån typ av gangsterkultur. Som vuxen människa bör man däremot förstå det ocoola i såna grejer. En vuxen man eller kvinna bör förstå att tacka nej till inviter av högstadieungdomar.
    vissa omogna 22-åringar som blir nobbad av alla 18-åringar siktar väl på 15-åringar som kan ha svårt att se skillnad på omognad och mognad och är lättare att manipulera
Svar på tråden 22 åring som dejtar 15-åringar