• Anonym (Funderar)

Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?

Finns en man i min närhet som är fantastiskt trevlig och väldigt snygg. Han är också bisexuell och jag vet inte hur jag ska tänka runt det.

Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare (har dock ett gäng bögkompisar, men de är ju inte intresserade av mig). Tänker att om jag dejtar honom så kan jag liksom aldrig slappna av Obestämd 

Jag har en tendens att bli svartsjuk ibland, och hittills har jag i alla fall känt lugnet när mina tidigare respektive har hängt med killkompisar. Dejtar jag denna och han ska ut med killkompisar så vet jag ju inte om det bara är kompisar eller om det finns annat intresse med.

Ni som dejtat bisexuella - var det annorlunda? Hur upplevde ni svartsjukeproblem osv? Några råd att ge?

Ni som är bisexuella får gärna ge er input och förklara ert tänk.

• Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?
  • Anonym (Kvinna)
    Kexsmula skrev 2021-09-21 17:04:50 följande:

Jag dejtade en man som berättade att han var bisexuell ett kort tag. Aldrig mer säger jag bara! Han var helt sjuk i huvudet på många vis (menar inte hans sexualitet) och jag blev faktiskt lite avtänd av tanken av honom med en annan man?

Jobba på din homofobi.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-21 17:14:59 följande:

Hetero och kvinna och skulle inte kunna dejta en bisexuell man, men inte pga svartsjuka utan för att jag inte vill vara med en man som ligger med andra män.

Om du har problem med att han har legat med män innan han träffade dig så ligger problemet hos dig, nämligen homofobi. Det är något som du bör försöka bli av med.
  • Anonym (Detr har det faktiskt.)
    MammAmma skrev 2021-09-21 17:29:56 följande:
    Ja, men det enda som kommer upp angående progesteron och bisexualitet - vilket alltså var ditt argument - är att kvinnor som fått tillskott av progesteron under graviditeten har en något ökad benägenhet att få barn som senare identifierar sig som bisexuella. Eller som homosexuella.

Att progesteron, precis som testosteron, påverkar sexdriften är inget nytt.
    Sorry, då får vi forska vidare:) Jag lovar att länka när (om) jag hittar det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-21 17:19:57 följande:

Som med allt annat som jag finner osexigt och avtändande så skulle jag definitivt välja bort en bisexuell man.

Problemet ligger hos dig och din homofobi.
  • MammAmma
    Anonym (Aya) skrev 2021-09-21 17:02:30 följande:

Jag har dejtat en bisexuell kille. Han hade sex med allt som rörde sig. Smög ut på nätterna för att hitta killar, sålde sig till män. På ytan gillade han tjejer. Och det gjorde han också. Var otrogen med flera tjejer med

Detta hade antagligen mindre med hans läggning att göra och desto mer att han helt enkelt var ett svin, dock.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-21 16:22:26 följande:
    Tack för svar alla (givande, verkligen)!

Måste förklara igen; detta är nytt för mig. Har aldrig upplevt liknande, så tänk på det innan ni dömer mig. Jag vet inte hur bisexuella tänker i relationer; om det är andra regler osv. Mina bögkompisar har definitivt andra relationsregler gentemot de jag är van vid, där de tycker sex med andra män är ok för det är "bara sex". Och jag vet ju med mig att jag kan vara svartsjuk, därav problemet.
    Risken för otrohet är kanske inte så mycket större för bisexuella, däremot är risken att de träffar en ny och mer attraktivare partner större, om befintlig relation gått i stå. Antalet presumtiva partners är ju dubbelt så många för en bisexuell, rent teoretiskt.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-21 17:47:35 följande:
    Risken för otrohet är kanske inte så mycket större för bisexuella, däremot är risken att de träffar en ny och mer attraktivare partner större, om befintlig relation gått i stå. Antalet presumtiva partners är ju dubbelt så många för en bisexuell, rent teoretiskt.
    Nej, den risken är inte större. Bisexuella blir inte attraherade av allt som rör sig, det är en myt. Det är också fel att antalet presumtiva partners är dubbelt så stort eftersom en absolut majoritet av alla är straighta. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Aya) skrev 2021-09-21 17:02:30 följande:

Jag har dejtat en bisexuell kille. Han hade sex med allt som rörde sig. Smög ut på nätterna för att hitta killar, sålde sig till män. På ytan gillade han tjejer. Och det gjorde han också. Var otrogen med flera tjejer med

Du dejtade en idiot. Inte pga hans sexualitet.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-21 17:34:10 följande:

Problemet ligger hos dig och din homofobi.

Vilket problem?

Att jag väljer bort män som inte tilltalar mig?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-21 18:40:14 följande:

Vilket problem?

Att jag väljer bort män som inte tilltalar mig?

Problemet är din homofobi. Homofobi är ett problem och ja, det är homofobiskt/bifobiskt att välja bort bisexuella män på grund av deras sexuella läggning.
Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?