• Anonym (Funderar)

Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?

Finns en man i min närhet som är fantastiskt trevlig och väldigt snygg. Han är också bisexuell och jag vet inte hur jag ska tänka runt det.

Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare (har dock ett gäng bögkompisar, men de är ju inte intresserade av mig). Tänker att om jag dejtar honom så kan jag liksom aldrig slappna av Obestämd 

Jag har en tendens att bli svartsjuk ibland, och hittills har jag i alla fall känt lugnet när mina tidigare respektive har hängt med killkompisar. Dejtar jag denna och han ska ut med killkompisar så vet jag ju inte om det bara är kompisar eller om det finns annat intresse med.

Ni som dejtat bisexuella - var det annorlunda? Hur upplevde ni svartsjukeproblem osv? Några råd att ge?

Ni som är bisexuella får gärna ge er input och förklara ert tänk.

• Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?
  • EpicF
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-22 10:38:44 följande:

Att välja bort en person enbart på grund av att denne är bisexuell är bifobiskt/homofobiskt.

Okej, fast ditt exempel är ju en annan sak. Han är din VÄN och du skulle inte vilja dejta honom men det beror ju inte på hans sexuella läggning, som du själv säger.

Hade han inte varit min bästa vän så hade jag absolut hoppat i säng med honom. Tycker han är skitsnygg och sexig, så det hade inte varit något problem. Inte heller att har bi.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Oh no!) skrev 2021-09-22 13:52:21 följande:

Haha herregud?!? Om du på riktigt tror att alla kvinnor hade accepterat att deras män hade gillat att knulla med män så är du heelt ute och cyklar! Vad är det du inte förstår?? Jag har INGA PROBLEM med homosexuella eller bisexuella men jag hade tappat attraktionen totalt om han legat med män. Det är MIN åsikt! Varför tror du att TS ens frågar? End of story!

Kvinnor som är vettiga och inte är homofober eller bifober har inte några som helst problem med att deras man är bisexuell. Vad han har gjort tidigare angår inte någon annan. Han behöver ju inte knulla med män när han är i ett monogamt förhållande.

Ja, du hade tappat attraktionen för att du anser att det är äckligt att han har legat med män tidigare och du väljer bort honom enbart på grund av hans sexuella läggning. Gör som du vill och tro vad du vill men det ÄR homofobiskt/bifobiskt.
  • Anonym (Eh)

Ser att det härjar en del homofober här i tråden..

First of all, homofobi innefattar inte bara att skrika glåpord till homosexuella. Det är mer än så. Det finns i vårt samhälle hela tiden.

Ni säger att det inte alls är homofobiskt att inte vilja dejta en kille som gillar både män och kvinnor. Ni säger att det är avtändande. Lyssna på hur det låter och tänk efter. Det är som att man skulle säga att man inte vill dejta svarta människor för att man blir avtänd på deras hudfärg.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Inte du tydligen) skrev 2021-09-22 13:13:28 följande:

Du suger inte kuk själv antar jag.

Vad bra att du antar det., vad nu det har med detta att göra.

Ledsen omjag dessvärre måste göra dig besviken.

Kram din lilla surpuppa.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jonas) skrev 2021-09-22 16:07:48 följande:

Fast hur du uttrycker dig klingar illa mot det du säger dig försöka förmedla. Om en kvinna sagt till mig att hon inte ville dejta mig för att hon hade svårt för att jag legat med män så hade jag inte tänkte så mycket mer om det - alla väljer själva vilka relationer de har. Men när du säger saker som att det vänder sig i magen osv över hur jag lever mitt liv. Då uppfattar jag dig som fobisk. Det går att ge uttryck för homofobi, rasism och dylikt även om det inte är ens mening. Om flertalet människor berättar hur det uppfattas kanske det kan vara värt att reflektera över hur man uttrycker sig? För om jag inte är homofob/rasist så vill jag verkligen inte uppfattas som det och skulle ändra mitt sätt att formulera mig.

Jag berättar hur jag känner. Gillar du inte det å beklagar jag. Men det förändrar inte min åsikt eller känsla. Och jag väljer fortfarande partner efter mina premisser.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-09-22 16:39:07 följande:

Du skrev ju att för dig handlar det om att må bra i ditt sällskap. Du kan alltså inte må bra i sällskap av en bisexuell man, om du dejtar honom?

Jag hoppas att du själv inte suger kuk eller har sex med män, för i sådana fall är ju även det äckligt eller är det bara äckligt när det gäller män som har sex med män?

Återigen, ingen har sagt att du inte får göra som du vill. Gör precis som du vill men det ÄR homofobiskt/bifobiskt hur mycket du än försöker bortförklara det.

Jag är kvinna om du missat det.

Och jag är inte homofob för att jag inte tänder på män som har sex med män.

Ska vi säga så?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-22 15:52:44 följande:

Jag säger tack till er som svarat sansat och inte direkt dammat på med "HUR KAN DU INTE"... typ.

Såhär är det; jag ville få lite insikt och förståelse/kunskap i något som är väldigt okänt för mig. Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare, men har som sagt flera bögar som vänner. Deras tankar om saker och ting vet jag, oavsett hur andra bögar tänker verkar mina bögvänner tänka väldigt lika om detta med känslomässig och sexuell trohet/otrohet. Två av dem har levt i väldigt långa (20 år ca) relationer, men tycker ändå det är ok att ligga med andra om det BARA är sex.

Jag tänker att om jag frågar - för att jag vill lära mig - varför damma på då? Varför idiotförklara mig (som en del gjort) för att jag inte vet, när man kan ta chansen att på ett trevligt sätt lära mig?

Jag känner mig faktiskt mer tveksam nu till att dejta honom än vad jag gjorde innan, för jag känner att om det blir såhär när jag frågar anonymt - hur ska det inte bli om jag frågar honom? 

Jag tycker du gör helt rätt i att inte dejta honom. Han förtjänar någon mycket bättre än dig. 

Du ska såklart INTE fråga honom! Hade du frågat en Asiat om han var en sådan som var otrogen och låg runt för det har du hört att asiater gör. Är det en okej fråga tycker du? Och är det okej om andra frågar dig kränkande saker. Om du är blond (som exempel) måste du också vara en blåst bimbo för man vet ju hur blonda personer är. 

• EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-22 17:12:39 följande:
    Jag berättar hur jag känner. Gillar du inte det å beklagar jag. Men det förändrar inte min åsikt eller känsla. Och jag väljer fortfarande partner efter mina premisser.
    Och ja det är din känsla och åsikt, ingen har sagt att du inte får ha den..

Det du tydligen har svårt att förstå är skillnaden mellan "få lov att ha en/sin åsikt" och "sättet att uttrycka sin åsikt".

Tycker (Jonas) gav dig en verkligen fin och en relevant  konstruktiv kritik.

Jag trodde faktiskt också att du var homofob med tanke på hur du valde uttryckte dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Inte du tydligen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-22 17:08:53 följande:

Vad bra att du antar det., vad nu det har med detta att göra.

Ledsen omjag dessvärre måste göra dig besviken.

Kram din lilla surpuppa.

Du vill ju inte pussa en mun som sugit en kuk...då kan du inte suga kuk antar jag.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Inte du tydligen) skrev 2021-09-22 17:39:24 följande:

Du vill ju inte pussa en mun som sugit en kuk...då kan du inte suga kuk antar jag.

Ok, noterat.

Något mer du har på lilla hjärtat?
Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?