• Anonym (Funderar)

Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?

Finns en man i min närhet som är fantastiskt trevlig och väldigt snygg. Han är också bisexuell och jag vet inte hur jag ska tänka runt det.

Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare (har dock ett gäng bögkompisar, men de är ju inte intresserade av mig). Tänker att om jag dejtar honom så kan jag liksom aldrig slappna av Obestämd 

Jag har en tendens att bli svartsjuk ibland, och hittills har jag i alla fall känt lugnet när mina tidigare respektive har hängt med killkompisar. Dejtar jag denna och han ska ut med killkompisar så vet jag ju inte om det bara är kompisar eller om det finns annat intresse med.

Ni som dejtat bisexuella - var det annorlunda? Hur upplevde ni svartsjukeproblem osv? Några råd att ge?

Ni som är bisexuella får gärna ge er input och förklara ert tänk.

• Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?
  • Anonym (matematik)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-22 12:02:17 följande:
    Tanken på att kyssa en mun som sugit kuk får det att vändas i magen på mig, 

Det är tråkigt att du tar åt dig så illa men du har faktiskt inte förstått själv vad det är du uttrycker när du säger på det här sättet.

Det ÄR ett uttryck för homofobi att beskriva sina känslor så här.
    Du är i din fulla rätt att känna så men det är bra att du får det klart för dig.

Lite intressant att du alltså inte har några problem med att kyssa en mun som har slickat fitta.

• Anonym (Inte du tydligen)
    EpicF skrev 2021-09-24 11:28:05 följande:

Så du tror att en heterosexuella man inte kan gilla analsex?

Eller en hetero kvinna för den delen?

Jag undrar också hur hon tänker? Är alla som har analsex homosexuella, även jag som kvinna?
  • Anonym (Mimmi)

Märkligt hur det ska gapas om rättigheter hit och dit, men när vi som inte vill ha en bisexuell man säger vår mening då gäller tydligen inte dessa rättigheter längre.

Varför är våra känslor och önskemål underordnade?

För att någon hbtq-ivrare blir kränkt?

• Anonym (man 50)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-24 19:17:28 följande:

Märkligt hur det ska gapas om rättigheter hit och dit, men när vi som inte vill ha en bisexuell man säger vår mening då gäller tydligen inte dessa rättigheter längre.

Ni kvinnor som inte kan tänka er vara tillsammans med en bisexuell man - vore väldigt intressant att veta exakt varför ni känner så? Personligen så attraheras jag av hur en person är, hur hon tänker och kommunicerar, om vi har roligt tillsammans och om jag känner att vi är på samma våglängd mentalt och intellektuellt - och förstås på utseendet till en viss del. Däremot bryr jag mig inte det minsta om hennes sexuella erfarenheter eller läggning så länge hon attraheras sexuellt av mig. Det enda undantaget skulle vara om hon har så speciella böjelser att jag tyckte de var moraliskt tvivelaktiga, t ex pedofili eller strypsex. Men att hon vore bisexuell skulle inte röra mig ryggen (och då är jag inte det minsta intresserad av att se tjejer ha sex så det är inte heller något positivt, bara neutralt). Det är en sak om man inte gillar en viss still. Jag attraheras inte av tjejer som är väldigt butch t ex, men det beror inte på deras sexualitet utan deras stil och attityd. Jag kan ju inte heller tycka det är konstigt att hon gillar ha sex med en tjej, jag gillar ju det så förstår precis attraktionen.

Så fast jag kan förstå om man inte som kvinna attraheras av bisexuella män som är väldigt queer i stilen så är det obegripligt hur man kan tycka att en man som man i övrigt är attraherad av plötsligt blir avtändande för att han säger att han är bisexuell? Jag har uppriktigt svårt att förstå logiken här, så om någon av er kan utveckla varför ni tycker så vore det väldigt intressant.

Ni kvinnor som inte kan tänka er vara tillsammans med en bisexuell man - vore väldigt intressant att veta exakt varför ni känner så? Personligen så attraheras jag av hur en person är, hur hon tänker och kommunicerar, om vi har roligt tillsammans och om jag känner att vi är på samma våglängd mentalt och intellektuellt - och förstås på utseendet till en viss del. Däremot bryr jag mig inte det minsta om hennes sexuella erfarenheter eller läggning så länge hon attraheras sexuellt av mig. Det enda undantaget skulle vara om hon har så speciella böjelser att jag tyckte de var moraliskt tvivelaktiga, t ex pedofili eller strypsex. Men att hon vore bisexuell skulle inte röra mig ryggen (och då är jag inte det minsta intresserad av att se tjejer ha sex så det är inte heller något positivt, bara neutralt). Det är en sak om man inte gillar en viss still. Jag attraheras inte av tjejer som är väldigt butch t ex, men det beror inte på deras sexualitet utan deras stil och attityd. Jag kan ju inte heller tycka det är konstigt att hon gillar ha sex med en tjej, jag gillar ju det så förstår precis attraktionen.

Så fast jag kan förstå om man inte som kvinna attraheras av bisexuella män som är väldigt queer i stilen så är det obegripligt hur man kan tycka att en man som man i övrigt är attraherad av plötsligt blir avtändande för att han säger att han är bisexuell? Jag har uppriktigt svårt att förstå logiken här, så om någon av er kan utveckla varför ni tycker så vore det väldigt intressant.
  • Anonym (Inte du tydligen)

Det är dina ord...att det skulle vända sig i magen på dig om du visste att han sugit kuk.

Det......inte ok!
  • Anonym (Carinata)
    EpicF skrev 2021-09-24 11:28:05 följande:

Så du tror att en heterosexuella man inte kan gilla analsex?

Självklart kan heterosexuella göra det. Har inte antytt något annat. Jag däremot gillar det inte. Kan heller inte tänka mig att ha sex med en bisexuell man. Inte med en kvinna heller.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Inte du tydligen) skrev 2021-09-24 20:55:41 följande:

Det är dina ord...att det skulle vända sig i magen på dig om du visste att han sugit kuk.

Det......inte ok!

Oavsett så är det sant.

Och valet av partner är mitt.

Så du kan ju sitta där och vara kränkt medan jag väljer en man som lever upp till det jag vill ha.

Och vet du vad? Det är helt ok.
  • MammAmma
    Anonym (Carinata) skrev 2021-09-24 21:27:15 följande:

Män som har samkönat sex utövar analsex. Eller hur? Heterosexuella par utövar analsex.

Jag gillar inte analsex. Dessutom kan jag inte tänka mig att ha sex med en bajspackare. Frågan löd om du kan tänka dig att ha sex med en bisexuell man. Svaret är nej. Enkelt. Utan vidare förklaring.

"Eller hur?" Nej, riktigt så enkelt är det inte, för det är en stereotyp fördom om män som har sex med män, att de utövar analsex. Kan informera på en gång att långt ifrån alla bögar (eller bisexuella män) gillar analsex och föredrar andra sätt att ha sex på. Sen vad det har för relevans för något alls i trådstarten eller tråden, det vete fan. Du drog verkligen det 'argumentet' ur röven - pun intended xD
  • Anonym (Carinata)
    MammAmma skrev 2021-09-24 22:03:47 följande:

"Eller hur?" Nej, riktigt så enkelt är det inte, för det är en stereotyp fördom om män som har sex med män, att de utövar analsex. Kan informera på en gång att långt ifrån alla bögar (eller bisexuella män) gillar analsex och föredrar andra sätt att ha sex på. Sen vad det har för relevans för något alls i trådstarten eller tråden, det vete fan. Du drog verkligen det 'argumentet' ur röven - pun intended xD

Hahaha! Härligt. Stereotypa fördomar. Vem sätter gränsen för det. Så du påstår att det finns bögar och bi som inte gillar analsex?! Poängen är ju att penetreras och penetrera. Flator gillar det också. Men vet du. Det skiter jag i.
  • EpicF
    Anonym (Inte du tydligen) skrev 2021-09-24 15:18:03 följande:

Eller en hetero kvinna för den delen?

Jag undrar också hur hon tänker? Är alla som har analsex homosexuella, även jag som kvinna?

Ja, precis. Analsex har ingenting med homosexuell att göra.

I verkligheten så är det inte alla homosexuella män som har eller gillar analsex.
Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?