• Anonym (Funderar)

Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?

Finns en man i min närhet som är fantastiskt trevlig och väldigt snygg. Han är också bisexuell och jag vet inte hur jag ska tänka runt det.

Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare (har dock ett gäng bögkompisar, men de är ju inte intresserade av mig). Tänker att om jag dejtar honom så kan jag liksom aldrig slappna av Obestämd 

Jag har en tendens att bli svartsjuk ibland, och hittills har jag i alla fall känt lugnet när mina tidigare respektive har hängt med killkompisar. Dejtar jag denna och han ska ut med killkompisar så vet jag ju inte om det bara är kompisar eller om det finns annat intresse med.

Ni som dejtat bisexuella - var det annorlunda? Hur upplevde ni svartsjukeproblem osv? Några råd att ge?

Ni som är bisexuella får gärna ge er input och förklara ert tänk.

• Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?
  • EpicF
    Anonym (E) skrev 2021-09-21 22:27:57 följande:

Det tillför noll att du inte vill ligga med en viss man som råkar vara bisexuell. Handlar inte om någon fobi eller är intressant för tråden. 

Enda bisexuella mannen jag inte har kunnat dejta/ligga med är min bästis. Och det är inte för att han bisexuell utan helt enkelt för att vi inte är attraherade av varandra.
  • EpicF
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-21 22:23:11 följande:

Har du problem med läsförståelse? Jag skriver ju "det fåtal", självklart blir inte bisexuella attraherade av alla, precis som heterosexuella inte blir det. Men hur du och andra än vrider och vänder på det har en bisexuell fler potentiella partners än en heterosexuell. Det är en följd av att vara bisexuell, större urval helt enkelt

Nej, snarare mindre utval då majoriteten är heterosexuella.
  • Anonym (Jonas)

Är själv bisexuell och har inget problem med att en partner är vare sig hetero, bi eller gay. Att vara bisexuell gör en inte magiskt översexuell och mer öppen för att vara otrogen. Bara för att båda könen attraherar så är det inte likställt med att alla människor attraherar. Sedan när det gäller vänner så är det väl precis som för de flesta andra, rent objektivt kanske man kan se att någon ser bra ut men de ligger i vänskapsfacket och intresserar en inte på det sättet.

Vet inte riktigt hur jag ska besvara dig mer ts, svartsjuka är jobbigt för alla inblandade. Om det påverkar dig och din relation utan att det finns grund för oro så kanske du ska söka stöd för det? Så du får inre lugn tänker jag. Men jag vet att det kan vara svårt, har själv tappats med svartsjuka ibörjan av min pojkväns och min relation. Han har nästan uteslutande killkompisar och är inte bara bi utan gay. Men jag insåg snart att människor som vill vara otrogna kommer vara det och att jag sitter och mår dåligt och oroar mig förstör inte bara min relation och mitt välmående utan är också helt onödigt då det ändå inte finns ngt jag kan göra för att förhindra det.

• Anonym (Oh no!)

Nej jag skulle inte vilja dejta/va tillsammans med en bisexuell man. Jag har flera vänner som är homosexuella så har inget med det att göra men jag hade definitivt inte velat det. Never ever. Hade tappat all attraktion direkt om jag hade vetat att han legat med män.

• Glinda från Oz
    Anonym (Oh no!) skrev 2021-09-22 00:21:57 följande:

Nej jag skulle inte vilja dejta/va tillsammans med en bisexuell man. Jag har flera vänner som är homosexuella så har inget med det att göra men jag hade definitivt inte velat det. Never ever. Hade tappat all attraktion direkt om jag hade vetat att han legat med män.

Det går utmärkt att vara bifob (som du är) utan att vara homofob. Men det är exakt samma sak och lika illa.
  • Anonym (Oh no!)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-22 01:21:21 följande:

Det går utmärkt att vara bifob (som du är) utan att vara homofob. Men det är exakt samma sak och lika illa.

Du har totalt fel! Jag är varken bi eller homofob, har som sagt vänner som är gay men tanken på att min partner skulle vilja ha sex med en annan man hade fått mig att må illa. Det är MINA känslor och jag tycker snarare att det är underligt att man kan tycka det är helt ok. Jag hade aldrig nånsin velat ha sex mer med honom. Jag hade blivit äcklad, och det har absolut inget med vad jag tycker eller inte om bi och homosexuella. Det är inte samma sak att du inte vill att din man har sex/är kåt på andra män.

Jösses vilka folk det finns här! Mina känslor, min åsikt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-21 16:22:26 följande:

Tack för svar alla (givande, verkligen)!

Måste förklara igen; detta är nytt för mig. Har aldrig upplevt liknande, så tänk på det innan ni dömer mig. Jag vet inte hur bisexuella tänker i relationer; om det är andra regler osv. Mina bögkompisar har definitivt andra relationsregler gentemot de jag är van vid, där de tycker sex med andra män är ok för det är "bara sex". Och jag vet ju med mig att jag kan vara svartsjuk, därav problemet.

Det finns gott om heterosexuella människor som kan tänka sig att ha s.k öppet förhållande och ha sex med andra. DÅ de skiljer just på sex och kärlek.
    Skall man följa din logik så kan man ju då säga att heterosexuella har som relationsregel att ha öppet förhållande..  

Att definiera individer/grupper preferensramar baserat på deras sexuella läggning är helt fel.
    En sexuell läggning definierar inte en persons preferenser och preferensramar när det kommer till sex och förhållanden. Det enda, och endast det, en sexuell läggning talar om är vilket kön de dras till och vill ha förhållande med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (K)

Ja, det skulle jag absolut kunna.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (S) skrev 2021-09-21 18:48:26 följande:

Du vet inte vad homofobi innebär. Man har all rätt att inte vilja ligga med en som ligger med män, utan att ha problem med att de gör det utan att ha en sexuell relation med dem.

Jag har inte sagt att man inte har rätt att välja bort vem man vill men kom inte och påstå att det INTE är homofobiskt att välja bort en person ENBART på grund av dennes sexuella läggning för det är det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-09-21 18:50:17 följande:

Vet vad, jag väljer in och ut de som tilltalar mig eller ej.

Du får gärna se det som fobi, för mig handlar det om att må bra i mitt sällskap.

Kan du inte må bra när du har bisexuella personer i din närhet och det endast beror på deras sexuella läggning så är det homofobiskt. Gör som du vill, det har jag inte sagt något om men homofobiskt är det.
Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?