Forum Behandlingar - Svårt att få barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Under IVF-behandling - vill ni följas åt?

Tor 14 okt 10:34 Läst 0 gånger Totalt 3 svar
    Tor 14 okt 10:34

Hej på er, jag är inte så erfaren på det här forumet men är för närvarande mitt uppe i mitt första behandlingsförsök någonsin med IVF. Jag är idag på sprutdag nr 6 och har genomfört mitt första ultraljud som såg helt ok ut. Jag mår relativt bra, känner av lite diffust illamående på morgonen samt någon gång ibland svag svag huvudvärk.

Finns det någon som är i samma eller närliggande fas som vill följas åt? Vore roligt om det fanns en/ett par vettiga och rimliga personer som man kunde prata och diskutera tankar och funderingar med och följas åt under resan

• Tor 14 okt 13:24 #1

Hej jag följs gärna åt. Är på dag 7 idag och har haft ultraljud. Hur såg ditt ut idag?

Mitt var sisådär. 1 follikel över 10 mm men sedan 15-20 mindre runt 7-9 mm.

Vad tar du för medicin och vilken dos?

• Tor 14 okt 15:20 #2

Hej Steeph, vad roligt med ett svar och att någon befinner sig i samma fas. Om jag förstod läkaren korrekt så hade jag cirka 7-8 st, hur stora de var sade hon aldrig men någon var i alla fall 11. Hon sa att det såg någorlunda ?normalt? ut och att jag hade några fler som var mindre men man får se om de som är mindre utvecklar sig.

Jag tar Gonal-F (sedan 6 dagar tillbaka) och Fyremadel (första igår), tar du samma? Är det ditt första försök?

• Idag 17:34 #3
    Jonisa skrev 2021-10-14 15:20:46 följande:

Hej Steeph, vad roligt med ett svar och att någon befinner sig i samma fas. Om jag förstod läkaren korrekt så hade jag cirka 7-8 st, hur stora de var sade hon aldrig men någon var i alla fall 11. Hon sa att det såg någorlunda ?normalt? ut och att jag hade några fler som var mindre men man får se om de som är mindre utvecklar sig.

Jag tar Gonal-F (sedan 6 dagar tillbaka) och Fyremadel (första igår), tar du samma? Är det ditt första försök?

Åh okej vad spännande

Hoppas att du får många fina ägg!

Jag tar menopur men har inte riktigt reagerat som läkaren önskade. Så ska tillbaka imorgon och se vad det visar. Har inga stora förhoppningar alls. Det är mitt första försök
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll