• Riven

Varför ta reda på kön

Ni som tar reda på kön, varför gör ni det?

• Svar på tråden Varför ta reda på kön
  • Riven
    Drottningen1970 skrev 2021-11-01 17:48:05 följande:
    Av samma anledning som man är nyfiken på ven syrrans nya kille är, vad grannen köpt för bil eller om barnet kommer att få bruna eller blå ögon.
    På vilket sätt får du veta något om vem personen är för att du får veta könet? Kan du ge ett exempel på något som du får veta om den?
  • Drottningen1970
    Riven skrev 2021-11-01 18:08:58 följande:

Kan du ge ett exempel på vad du fick veta om personen? 

Att du orkar?.
  • Drottningen1970
    Riven skrev 2021-11-01 18:10:58 följande:

På vilket sätt får du veta något om vem personen är för att du får veta könet? Kan du ge ett exempel på något som du får veta om den?

Var kan du se att jag påstått det som du vill att jag ger exempel på??

Du börjar låta som en papegoja i denna tråd. Detts blir totalt ointressant om du vägrar tala ur skägget gällande vad du vill diskutera eller vilken poäng du vill göra.

Det är helt uppenbart att du har nån slags teori eller poäng du vill göra.
  • Bonobo
    Riven skrev 2021-11-01 18:08:58 följande:

Kan du ge ett exempel på vad du fick veta om personen? 

Nej. Jag har gett mitt svar, två gånger till och med. Om du inte förstår det så beklagar jag. Jag kan inte riktigt lägga det på en lägre nivå än vad jag gjort.
  • Bonobo
    Drottningen1970 skrev 2021-11-01 18:11:47 följande:

Att du orkar?.

Det är höstlovsvecka... Snark.
  • Riven
    Bonobo skrev 2021-11-01 18:15:20 följande:
    Nej. Jag har gett mitt svar, två gånger till och med. Om du inte förstår det så beklagar jag. Jag kan inte riktigt lägga det på en lägre nivå än vad jag gjort.
    Jo, ett litet exempel kan du väl ge.
  • Riven
    Drottningen1970 skrev 2021-11-01 18:14:56 följande:
    Var kan du se att jag påstått det som du vill att jag ger exempel på??

Du börjar låta som en papegoja i denna tråd. Detts blir totalt ointressant om du vägrar tala ur skägget gällande vad du vill diskutera eller vilken poäng du vill göra.

Det är helt uppenbart att du har nån slags teori eller poäng du vill göra.
    Du jämförde med att få veta vem syrrans nya kille är. Om du inte tycker det är intressant eller inte vill svara så behöver du inte. Men då behöver du heller inte skriva i tråden.
  • nernu

Hade en jobbig graviditet med mycket illamående och elände. Hade svårt att greppa att det var en liten människa där inne. Det blev enklare av att veta vilket kön det var. Det blev en människa istället för något jobbigt som sög all energi ur mig. Låter kanske hemskt men så var det. Allt som gjorde det tydligare att det faktiskt var ett litet liv hjälpte mig och kön var i princip det enda man kan kunde ta reda på.

Sen är jag väl så pass traditionell att jag väljer typiska pojk och flicknamn och sätter inte blommig klänning på en pojke så det förenklade lite kring inköpen att veta.

Svar på tråden Varför ta reda på kön