• Björkeli

Vart kommer likmaskarna ifrån?

Hej!

Även dumma frågor vill ha svar!

Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?

Tack!

• Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?
  • vadskajaghetadå

HAHAHAH den där historien var det jag som kom på!

• Diwa
    Björkeli skrev 2006-03-22 23:35:55 följande:
    Diwa: Aha, men jag tänkte om kroppen är död och inte hittas på typ 2år. Om likmasken äter ihjäl sig eller växer upp och blir en anständig fluga och flyger iväg.

hahahaha...jooo de äter tills de blir stora som T-rex sen flyger de runt och kökar hästar

Läste ditt inlägg helt galet...för trött nu

Nää jag tror maskarna äter tills de utvecklas till flugor precis som andra arter som går från larv till flygfä=)
  • Zaria

dekad: Ja det såg jag på tv en gång,det var en gubbe vars häl börjat ruttna och så la de banage med mask i för att rensa bort det ruttnade...tydligen belv gubben bra igen,men det var lite läbbigt,tänk att gå runt med ett gäng maskar ätandes på hälen...och här hade jag velat ha en spysmiley

• linda87

nån sa nåt om stanken en polare som har jobbat med döingar ;) hn sa att dte lukta som gojset man kan få om man har örhängen mysiiigt va?

så tjejer gnugga era örhängen o lukta ;) då vet ni hur lik stinker haha

• vadskajaghetadå

nej jag bara skojade

usch det finns en sida som heter seemerot.com men det tror jag inte på för 5 öre USCH

• Björkeli

Oh en T-rex mask! *Wow*

Tusen tack för er hjälp! Nu kan jag nog försöka sova gott sen!

• dekad

Den där behandlingen ska tydligen vara synnerligen effektiv om man t.ex. är ute i vildmarken och skadar sig...om man låter död vävnad vara kvar kan man ju få blodförgiftning och dö, men om man låter såret vara öppet en dag innan man täcker över det hinner flugor lägga ägg i det (om man då inte viftar bort dom...). Sen är det bara att vänta på att äggen kläcks, larverna äter upp den döda vävnaden och sen försvinner (tror jag...vet ju inte detaljerna sååå bra då jag inte riktigt varit med om det ), sen är chanserna för att det ska läka utan allvarliga komplikationer större, eftersom såret är rent, om man nu slipper andra sjukdomar som infektion av bakterier. Tror att jag lärde mig det via tvn

• vadskajaghetadå

dekad vad bra då vet jag precis hur jag ska göra

• Björkeli

linda: en navel då?! Luktar skit!

Sannis: Led nu inte in mig på fler konstiga tankar!

• Björkeli

dekad: Urk! Var det inte du som INTE gillade sådant där äckel!?

Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?