• Björkeli

Vart kommer likmaskarna ifrån?

Hej!

Även dumma frågor vill ha svar!

Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?

Tack!

• Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?
  • Trossens mamma
    k girl skrev 2006-03-23 00:23:09 följande:
    En god vän till mig har hittat styckdelar av en kvinna. Det var ett rätt uppmärksammat mord för en tio år sedan ungefär. Han såg ett ben sticka ut ur en buske, och trodde att det var en däckad alkoholist. Han är en genomgod människa, så han tänkte höra om hon behövde hjälp. Fast benet satt inte fast i någonting. *ryyys*
    gud jag skulle dött själv ju. rang han farbror blå eller?
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • Miss Daisy

Fragglan! Ja, det är rätt äckligt. Men är inte mögelost och rutten fisk lika äckligt? Jag äter i och för sig endast mögelost, så jag är bara lite halväcklig

Pungkulor och magsäck kan man ju också äta. Inte speciellt ovanligt i Italien och andra sydeuropeiska länder faktiskt.

• Trossens mamma
    sannispannisen skrev 2006-03-23 00:23:47 följande:
    jag åt en böckling en gång med massa larver i
    va den god?Skrattande usch nu vill inte jag äta böckling som jag tyckte om förr
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • vadskajaghetadå

haha jag äter inte böckling längre

uuusch!!

• k girl

Trossens mamma: Jag misstänker att han inte försökte sig på att gräva ner henne för att slippa bli misstänkt, så... Jo.

• Björkeli

Jag funderar på om gravida i Frankrike får äta den äckliga larv-osten?

• Miss Daisy

Min granne var ute och gick med sin hund i skogen och hittade en död man som hade varit försvunnen ett tag.

Och en annan granne hittade en hand när han fiskade i vår sjö (samma sjö som Sannispannisen är uppväxt vid). När polisen kom dit så hittade de resten av gubben en bit bort. Handen hade ruttnat och ramlat bort på nått sätt.

Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?