• Björkeli

Vart kommer likmaskarna ifrån?

Hej!

Även dumma frågor vill ha svar!

Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?

Tack!

• Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?
  • Miss Daisy

Trossens mamma! Äter man fågeln med det möra köttet, trots att den har haft likmaskägg i näbben då?

• Lady Bling

Pizan: Låter du hunden slicka dig i ansiktet efter det? *blä*

• Trossens mamma
    Björkeli skrev 2006-03-23 00:13:12 följande:
    Trossens mamma: O det äter ni sen? Mycket chockad!
    Ha ha inte äter vi näbben heller. vi äter köttet. javisst-som inte haft likmaskar. allvarligt.
    jag höll på äcklades ihjäl första gången jag öppnade näbben för å titta in. 8inget annat för mej under slakten)
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • Trossens mamma
    Miss Daisy skrev 2006-03-23 00:14:02 följande:
    Trossens mamma! Äter man fågeln med det möra köttet, trots att den har haft likmaskägg i näbben då?
    Ha ha ha...Ja jag ha ätit dem många år...men de finns ingen likmask i själva fågeln. helt allvarligt. jag ha sett det själv. t.om slaktat dem. men de hör inga hit
  • Björkeli

Trossens mamma: Men ska ni göra det nu oxå, jag tänker på fågelsjukan?

• Miss Daisy

Ärligt talat så tycker jag inte det är så hemskt med likmaskar, bara jag slipper se och umgås med dem så länge jag är i livet.

• Trossens mamma
    Björkeli skrev 2006-03-23 00:15:29 följande:
    Trossens mamma: Men ska ni göra det nu oxå, jag tänker på fågelsjukan?
    nej fyyy nu vill jag inte ha fågel. de ha jag sagt åt gubben. inte för en endaste liks(s)mask i världen
  • Björkeli

Pizan: Nä, då är väl det mesta ganska så "ohemskt"! *hihi*

• Trossens mamma
    Man har ju lite sällskap i kistan isåfall
  • Miss Daisy

Trossens mamma! Jag kommer nog i varje fall inte att vilja äta Anka på ett tag. Jag kan prata om likmaskar men jag vill inte komma i närkontakt med nått som har sådana ägg i sig.

Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?