Vart kommer likmaskarna ifrån?
Hej!
Även dumma frågor vill ha svar!
Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?
Tack!
Hej!
Även dumma frågor vill ha svar!
Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?
Tack!
Men Pizan då! Så du säger!
Detta blir bara värre o värre!
För övrigt såg jag en dokumentär om osttillverkning en gång. Det fanns tydligen en ost som sågs som en delikatess. Osten skulle ligga länge tills det blev larver i den (tror till och med att dom la in maskägg) och dom kröp runt i osten och åt och bajsade ut ost i den. Så höll maskarna på ett bra tag. Denna ost åts alltså sen som en delikatess... Larverna var alltså kvar i osten när man åt den. Det förbjöds tydligen sen av hygienskäl, men dom gör ändå såna ostar och äter/säljer i hemlighet. Det fanns till och med folk som reste dit speciellt för att äta denna ostdelikatess... (Tror att det var i Frankrike.)
Hur äckligt är inte det då!!??
Fast nu kommer jag att tänka på likmaskar så fort jag ser anka på menyn. Du har förstört det för mig
Fragglan: Å va glad jag blev nu att jag inte gillar en massa konstig ost!
Ju sjukare mat det finns, desto fler kulturella nissar som ska häva i sig det!
En god vän till mig har hittat styckdelar av en kvinna. Det var ett rätt uppmärksammat mord för en tio år sedan ungefär. Han såg ett ben sticka ut ur en buske, och trodde att det var en däckad alkoholist. Han är en genomgod människa, så han tänkte höra om hon behövde hjälp. Fast benet satt inte fast i någonting. *ryyys*
jag åt en böckling en gång med massa larver i