• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (Gullviva)
    Tow2Mater skrev 2022-02-01 02:47:25 följande:
    Tydligen bara 87 % av dem som tagit en eller två doser har för avsikt att ta en tredje dos, har de blivit antivaxare helt plötsligt. De borde verkligen skämmas.
    Om man hånat och skammat den som inte tar vaccinet och sen själv vägrar ta dos 3 av samma skäl så borde man tänka igenom hur man beter sig.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-01 09:28:40 följande:
    Om man hånat och skammat den som inte tar vaccinet och sen själv vägrar ta dos 3 av samma skäl så borde man tänka igenom hur man beter sig.
    Håller med
  • broderbob
    http://www.gp.se/1.64967770          Världshälsoorganisationens (WHO) chef Tedros Adhanom Ghebreyesus varnar för att det är för tidigt för enskilda länder att deklarera seger över coronapandemin.

WHO-chefen höjer samtidigt ett varningens finger till de länder som ger upp och kapitulerar inför smittspridningen.

? Det är för tidigt för något land att antingen kapitulera eller utropa seger. Det här viruset är farligt och det fortsätter att utvecklas rakt framför våra ögon, sade han på en pressträff på tisdagen.

• broderbob

Så frågan är om det verkligen är så klokt att man redan börjat tala om en eventuell lättnad den nionde, själv tycker jag att det går för fort som i höstas?.

• klyban
    Aniiee skrev 2022-01-28 16:03:12 följande:
    Jag har ingen attityd, jag mest undrar vad det är du svarar på.

Jag frågade efter åsikter från er i tråden om det jag skrev i inlägget. Inget annat. Jag bad inte att någon skulle gissa mina åsikter eller blanda in något som inte stod i inlägget. 
    Jag har en tendens att skriva det jag menar och mena det jag skriver. Det är som ingen vits att sitta och gissa eller tolka eller vad du nu önskar göra.
    Det fick vi aldrig reda på, för det är så den användaren gör när den skriver konstigheter och denna bara sen låtsas om att så har jag aldrig sagt.

Och sen en sak som tow glömt, det är att en hel del haft COVID-19 också, och en vaccination nu är redundant ett tag.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Gullviva)
    klyban skrev 2022-02-02 05:53:22 följande:
    Det fick vi aldrig reda på, för det är så den användaren gör när den skriver konstigheter och denna bara sen låtsas om att så har jag aldrig sagt.

Och sen en sak som tow glömt, det är att en hel del haft COVID-19 också, och en vaccination nu är redundant ett tag.
    Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.
  • Kexsmula
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-02 07:59:00 följande:
    Din sista kommentar där är ju fel mot vad de säger i Sverige iaf där de råder även de som haft covid nu att ta spruta tre Och inte vänta.
    När jag tog första sprutan sa min sjuksköterska att det egentligen är onödigt att ta sprutan för mig som redan haft Corona. Jag blev riktigt paff eftersom jag upplever propagandan för vaccinet är så otroligt massiv i Sverige.
  • Anonym (Gullviva)
    Kexsmula skrev 2022-02-02 08:08:31 följande:
    När jag tog första sprutan sa min sjuksköterska att det egentligen är onödigt att ta sprutan för mig som redan haft Corona. Jag blev riktigt paff eftersom jag upplever propagandan för vaccinet är så otroligt massiv i Sverige.

Ja, det finns olika tankar om vad som ger bäst skydd och hur länge skyddet räcker. 

Jag svarade mest Klyban iom att hen alltid är så självsäker i sina inlägg och aldrig någonsin verkar erkänna att hen inte sitter inne på hela sanningen. 1177 säger:

?Ska jag vänta med påfyllnadsdosen om jag nyligen har haft covid-19?

Nej, du behöver inte vänta. Du rekommenderas att ta påfyllnadsdosen när det har gått minst tre månader från dos två. Du som känner dig sjuk ska inte vaccinera dig. Vänta till du mår bra igen. ?

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?