• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (RH-Negativ)
    AndreaBD skrev 2022-02-03 13:50:14 följande:
    Det tror jag inte. Det var det som Christian Drosten förklarade för ungefär två veckor sedan. Om du inte känner till honom så är han en professor som dels har utvecklat PCR-testen som vi använder och som är främsta experten som tyska regeringen använder sig av. 

Och om jag inte minns helt fel så sas det också på en av dem senaste svenska presskonferenserna med folkhälsomyndigheten - att man med dos 3 av vaccinet har skydd mot ALLA hittills kända mutationer. Kanske inte så hög andel vad som gäller smitta (man vet inte så exakt, det KAN även skydda där) men mot svår sjukdom i  alla fall.

Jag har tittat lite på artikeln, hinner inte läsa den helt nu. Att olika studier visar olika saker ibland är ju ett välkänd fenomen. Men framför allt: Man undersökte antikroppar här tror jag? Vi vet att antikroppar minskar snabbt. Men det är inte antikropparna som är viktigast utan B- och T-celler. Och de har de nog inte mätt här. Det är inte så enkelt. 

Det är säkert så att vi inte vet allt än. Men det verkar inte skada att ta vaccin ändå om man har haft covid. 
    Läs hela studien, så kan vi diskutera sedan. 
  • Bubbelio
    klyban skrev 2022-02-03 17:00:35 följande:
    Du glömde av att påvisa alla dessa svår biverkningar, vi andra vet varför, men frågan är om du vet.
    Anonym (Gullviva) skrev 2022-02-03 13:19:35 följande:
    Ge dig. Du hade inte hela sanningen. Kan du aldrig NÅGONSIN erkänna att du skriver fel grejer eller inte har allt rätt uppfattat?

Det har jag heller inte sagt. Klyban skrev att det var redundant om man haft covid, det var det jag svarade på.

Jag förstår inte vad du menar. Utveckla gärna. 
  • klyban
    Bubbelio skrev 2022-02-03 18:35:15 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Utveckla gärna. 

Det betyder att alla dessa svåra biverkningar är inte påvisade, hur kunde en så enkel sak missas?

Vi alla vet att vaccinen är mycket effektiva, och galet få svåra biverkningar.
    Så det ska bli intressant och se hur detta påvisas, eller om det blir att prata om annat igen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-03 18:32:33 följande:

Diskutera vad?
    DU undviker ju den sakliga diskussionen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (RH-Negativ)
    klyban skrev 2022-02-03 18:38:16 följande:

Det betyder att alla dessa svåra biverkningar är inte påvisade, hur kunde en så enkel sak missas?

Vi alla vet att vaccinen är mycket effektiva, och galet få svåra biverkningar.
    Så det ska bli intressant och se hur detta påvisas, eller om det blir att prata om annat igen.

De är registrerade på Läkemedelsverket, du kan läsa det där om du har missat informationen. 
    Inrapporterade misstänkta biverkningar - coronavacciner | Läkemedelsverket (lakemedelsverket.se)
  • klyban

Så inget du vill diskutera då.

• broderbob

Hej! Från onsdag nästa kommer de flesta av restriktionerna tas bort, de flesta är säkert väldigt glada men alla är inte glada åt beskedet ( även jag) tycker att man borde väntat någon vecka till då vi fortfarande har en väldigt hög smittspridning så att det inte blir ännu värre men Regeringen och Folkhälsomyndigheten vet säkert vad de gör så man bör lita på dom, det är  någon som måste hålla taktpinnen ( alla kan inte göra det samtidigt) i varje falö känner jag mig inte säker 

• Tow2Mater
    broderbob skrev 2022-02-03 20:43:09 följande:
    Hej! Från onsdag nästa kommer de flesta av restriktionerna tas bort, de flesta är säkert väldigt glada men alla är inte glada åt beskedet ( även jag) tycker att man borde väntat någon vecka till då vi fortfarande har en väldigt hög smittspridning så att det inte blir ännu värre men Regeringen och Folkhälsomyndigheten vet säkert vad de gör så man bör lita på dom, det är  någon som måste hålla taktpinnen ( alla kan inte göra det samtidigt) i varje falö känner jag mig inte säker 
    Ta din booster, det sägs det ska hjälpa.
  • AndreaBD
    Anonym (RH-Negativ) skrev 2022-02-03 18:32:33 följande:
    Jag blir lite trött på folk som bara sätter in en länk och när man gjort sig besväret att läsa det så brukar det ofta visa sig att de inte själva förstår det. Hur vore det med att du yttrar dig lite till det också? Innan andra ska läsa det? 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?