• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • broderbob

Jag har tur som konsekvent vägrar att läsa Expressen (förstår inte varför en utav Er påstår de, det skulle vara lika illa om jag sa att den information ni har kommer från Breitbart eller Infowars vilket somliga aggressiva inlägg tycks komma från) denna konspirationspandemi tycks   dela befolkningen så det blivit någon form av masspsykos och tron på ett gift i vaccinet som gör människor sjuka så att bolagen får sälja mer medicin eller att jorden är överbefolkad och vaccinet gör att man får kontroll över människorna då vaccinet innehåller steriliseringsmedel eller att Coronavirus bara är en bluff. - antivaxxarna sprder sina lögner bara för sakens skull tillsammans med höger extremister, Vitmakt , NMR  och  
    andra 

• broderbob

Det är alltid någon / några som är upphov till dessa konspirationsteorier och en grupp som gör affärer av det 

• AndreaBD

Jag försökte klistra in en serie, alltså bilder. Funkade inte. Hur gör man? Alltså om det inte är på nätet utan man har det på sin dator och laddar upp det? 

• klyban
    AndreaBD skrev 2022-01-25 12:42:10 följande:

HAHA, helt underbar Skrattande

Udda detta med bilden, innan och inte allt för längesedan så har jag inte kunnat se väldigt mycket av bilderna här på FL.
    Nu ser jag dom, verkligen udda.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2022-01-25 13:24:59 följande:

Lite för sent för detta, men tack för deltagandet Solig
    Och snart blir vaccinen uppdaterade för Omikron, hur snart, ja, det får du följa hos var vaccintillverkare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?