klyban skrev 2022-01-10 12:29:13 följande:
Du har berättat du tagit vaccinet, jag bara antar att du är som mig och aldrig ljuger.
Anonym (L) skrev 2022-01-10 12:19:57 följande:
Efter dagens presskonferens: två sprutor är otillräckligt för att stoppa smittspridningen. Det är effektivt mot allvarlig sjukdom, men inte för att stoppa smittspridningen.
Vaccinpass är ett otillräckligt verktyg för att stoppa smittspridningen (bra att de insett det). (Mitt vaccinpass går ut i maj, trots att jag i februari kommer att ha 25% skydd om jag inte fått spruta 3.) Införs därför bara på mässor också i nuläget.
Spruta 3 tycks hjälpa rätt bra mot omikron och bidra till att minska smittspridningen.
Kan folk bara hålla avstånd och hålla sig hemma, tack? Använda munskydd, inte träffa folk? Inte vara ute och resa, gå på krogen, handla i affärer
DU vägra att begripa, är det medvetet eller är det för att du intellektuell svag?
Ditt inlägg #713,
så hade du citerat mig (som den sista i det inlägget) och avslutat ditt svar till mig med "Gå och ta vaccinet".
Mitt inlägg #722,
så hade jag citera DINA ord "Gå och ta vaccinet". Och det var i det inlägget jag skrev till dig att att du saknar underlag att säga åt mig att ta vaccinet. Att du saknar rättighet att skriva något sådant.
Ditt inlägg #727,
så hade du
b.la citerat mitt inlägg #722, och skrivit och frågat om hur du kan ljuga om nått som du hävdar är första gången du ser.
I mitt inlägg #772,
så förklarade jag för dig att det är FEL att bara anta att folk inte tagit vaccinet OCH sedan BEORDRA folk att de skall gå och ta vaccinet, om man saknar fakta om huruvida någon tagit vaccinet eller inte.
Och Nu som kommer du med detta total IQ-befriade svar som "du har ju berättat...."
Du har ju från början (#713), BEORDRAT mig att ta vaccinet. Det är just din iq-befriade beteende jag vänder mig emot. Har du så svårt att fatta detta?
Ditt totalt pantade tilltag om "Gå och ta vaccinet", som du BEORDRADE mig att göra blir ju knappast "mindre" eller mer rättfärdigat bara för att du skriver ett sådant här dumt svar på det hela "Du har ju berättat att du tagit vaccinet".
Oavsett hur du väljer att försöka släta över det, så har du fortfarande INGEN rätt och INGEN skyldighet heller att säga åt folk "Gå och ta vaccinet".
Det spelar ingen roll om "du inte visste" och/eller om det är en antivaxxare du diskuterar med. Så har du INGEN rättighet och/eller att BEORDRA att de skall vaccinera sig.
Och att dra förhastade slutsatser om folk, UTAN som vetskap, (i detta fall huruvida jag var vaccinerad eller inte) är i sig att föra fram en lögn om en annan.