IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
UL idag och blev riktigt besviken, planerades in för äggplock på måndag, stimuleringsdag 14, känns sjukt sent.
Förra gången hade jag äggplock stimuleringsdag 12.
Anledningen är väl att de inte jobbar på helgen, men de vill hävda att vi ska ?prova något annat? då förra plocket inte var så lyckat, känns bara som de ljuger och att det kommer vara försent på måndag, sjukt frustrerande, man har ju inget att säga till om?
Vilken stimuleringsdag har ni haft äggplock?
Tack för tipset Noran89 ska kolla in den :)
hoppas att du mår bättre Lilleplutt, jag känner mig deppig idag också :(
UL idag och blev riktigt besviken, planerades in för äggplock på måndag, stimuleringsdag 14, känns sjukt sent.
Anledningen är väl att de inte jobbar på helgen, men de vill hävda att vi ska ?prova något annat? då förra plocket inte var så lyckat, känns bara som de ljuger och att det kommer vara försent på måndag, sjukt frustrerande, man har ju inget att säga till om?
Ja känns så typiskt, nu kanske det blir ett misslyckat uttag, men det struntar väl kliniken i de får väl betalt ändå. Hade känts bättre att avbryta då och börja om igen för att få ett lyckat resultat. Men men, får väl se vad de säger på måndag.. fick trappa ner på Menopur från och med idag från 225 till 150 som jag ska ta ikväll och imorgon. sen blir det enbart fyremadel på lördag lunch för att sedan ta ovitrelle på kvällen.. känns knasigt.
Frusterande att det inte blir förrän på måndag för dig också! Håller tummarna att det ändå blir bra för oss båda! Mirakel kan väl ske antar jag :)
Hade ett andra ultraljud i tisdags på cd 18 och det visade då eb follikel på 19mm..plus den nedrans cystan på 50mm. Efter det har det varit testande morgon och eftermiddag så jag inte missar ägglossningen. Tillslut, igår kväll och imorse fick jag glad gubbe (cd20+21)! Har under dagen bokats in för FET torsdag 2/6 :D
Hej
jag hade läst forumet och hade fått mycket stöd och info härifrån.
Vi hade försökt få barn i 10 år nu. Vi började med utredning 2020. Hösten 2021 började vi med IVF, Efter första äggplock och ET blev det inget och var bara en till frysen. Vi gjorde FET som gick inte heller.
Påvåra andra försök gick det inte att frysa nåt och ET funkade inte. Nu inför våra sista försök, vi är jätte stressad om det inte kommer att funka.
Hade fått redan protokollen från Livio och hämtade ut alla sprutor och mediciner. Mensen borde komma den 23/5, ibland dröjer det ett par dagar. Skulle vara meddela min mensstart till Livio och vörja med sprutor på dag 2.
Idag den 28/5 mensen inte kommit, fast har ont i magen redan en vecka( det har jag alltid). För skojskull testade jag positivt 3+ veckor. Provade även flera olika tester som var positiva.
Jag är chokerad, ge inte upp! Efter 10 år kämpande spontant gravid????
Hej
jag hade läst forumet och hade fått mycket stöd och info härifrån.
Vi hade försökt få barn i 10 år nu. Vi började med utredning 2020. Hösten 2021 började vi med IVF, Efter första äggplock och ET blev det inget och var bara en till frysen. Vi gjorde FET som gick inte heller.
Påvåra andra försök gick det inte att frysa nåt och ET funkade inte. Nu inför våra sista försök, vi är jätte stressad om det inte kommer att funka.
Hade fått redan protokollen från Livio och hämtade ut alla sprutor och mediciner. Mensen borde komma den 23/5, ibland dröjer det ett par dagar. Skulle vara meddela min mensstart till Livio och vörja med sprutor på dag 2.
Idag den 28/5 mensen inte kommit, fast har ont i magen redan en vecka( det har jag alltid). För skojskull testade jag positivt 3+ veckor. Provade även flera olika tester som var positiva.
Jag är chokerad, ge inte upp! Efter 10 år kämpande spontant gravid????
Tack??
Äggplocket idag var fruktansvärt mycket mer smärtsamt än förra gången, blev helt chockad att det var sådan skillnad, var inte mentalt inställd på det :(
Men de fick ut 16 ägg i alla fall så det fick väl vara värt det, imorgon får vi veta hur det gått med befruktningen.
Carina92: Hur gick det på ultraljudet idag? <3
Noran89: Vad kul med inplanerad FET på torsdag! Håller tummarna för dig :)
Lilleplutt2022: Låter skönt med en lugn sommar utan hormoner och räknande av dagar! Njut! :)
Jag kommer inte få någon ET efter det här äggplocket för de var rädda för överstimulering, känns ganska skönt just nu känner mig väldigt sliten. Så till nästa cykel blir det förhoppningsvis FET, om det blir några embryon alls
Mummuke: Stort grattis till er! Så skönt att få höra om en solskenshistoria, man ska aldrig ge upp! :)