IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Loppan1994: blir nästan tårögd av att läsa dina inlägg
måste varit jättejobbigt! Hoppas du mår bra
.
För mig blev det ingen spontan graviditet mellan behandlingarna, verifierat med blodprov då mensen dröjde. Blev en cykel på 40 dagar istället för 28-31 som det brukar vara. Imorgon börjar testning och ett första ultraljud inför FET..tror dock det är för tidigt då jag är på cd 11 och brukar haft ägglossning runt dag 20.
Loppan1994: blir nästan tårögd av att läsa dina inlägg
måste varit jättejobbigt! Hoppas du mår bra
.
För mig blev det ingen spontan graviditet mellan behandlingarna, verifierat med blodprov då mensen dröjde. Blev en cykel på 40 dagar istället för 28-31 som det brukar vara. Imorgon börjar testning och ett första ultraljud inför FET..tror dock det är för tidigt då jag är på cd 11 och brukar haft ägglossning runt dag 20.

Loppan1994: ah smart av dig, ska göra det nästa gång också tror jag, fortfarande lite skakig men blivit bättre idag.
Lilleplutt2022: Mensen kom idag, lite lättad över det ändå var rädd att min cykel skulle bli helt galen nu efter både lutinus och progynon. Så nu är det bara att börja om på ny kula. Kände ändå en nytändning idag, när man har en uppgift ?att lösa? typ ta sprutor i rätt mängd och tid känns det som att det rullar på. Ruvning tycker jag däremot är en mardröm, att bara gå runt och vänta och undra om man är gravid eller inte. Sen kommer ju känslorna av hopplöshet och misslyckande då och då, och undran om man någonsin kommer att bli mamma. . .
Rebecca1973: Välkommen, håller alla tummarna att din ruvning går bra! Väntan är olidlig, ruvat två gånger nu och bävar redan inför nästa gång, men nu får jag försöka fokusera på stimuleringen istället och ta resten när det kommer. Jag hade Crinone som progesteron första ruvningen och föredrog ser verkligen framför lutinus, jag har inte haft biverkningar av progesteron under tiden jag tog det (vad jag vet) men nu när jag slutade tvärt i lördags började jag må jättekonstigt!
Hej allihopa!
Ny här ????
Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj.
Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller.
Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag.
Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna.
Hej!!
Håller verkligen tummarna att allt ska gå bra för er och att det fäster!
Vi går också hos RMC i Malmö och är lite nyfiken på hur lång processen har varit för e då jag tycker vår varit väldigt utdragen! När skickade ni in remiss och hur lång tid tog allt för er? Hur många gånger blev ni nekade inrapportering innan ni fick start?
Vi har än så länge blivit nekade två gånger och förväntar oss ett nej till på nästa inrapportering inför att de stänger starterna för sommaren och öppnar i augusti.
Lilleplutt2022: Stort lycka till idag! Hoppas så på ett plus!
Hur mår du?
har läst klart boken nu, fråga, dricker du kaffe? Det gjorde mig väldigt ledsen när hon uppmanade till att sluta helt, jag har redan dragit ner till en kopp om dagen från två koppar, men att sluta helt känns ju tungt, kaffe är min glädje i livet :P
Hur har ni andra i gruppen här gjort med kaffe/te eller annat koffeinintag?
Noran89: tråkigt att höra att det inte blev något, håller tummarna för nästa insättning :) hur gick det på ultraljudet?
Hej!
Mitt första inlägg på Familjeliv, sorry om jag hijackar tråden, men vill gärna följa era resor 
Min sambo och jag genomgår en IVF och är en bit in i processen. Vi är båda kvinnor.
Jag började med sprutorna, Gonal-F och Fyremadel första veckan i maj och idag hade jag ÄP. Det har gått förvånansvärt bra med sprutorna, inga som helst problem (inte så förtjust i sprutor annars) och måendet har varit toppen under tiden. Men dagens ÄP gjorde ont... Hanterbart under själva plocket men efteråt mådde jag illa, svettades och spydde. Det var pga morfinet. Nu, några timmar senare har jag kraftig mensvärk och är öm. Jobbat lite från sängen och planerar att ligga kvar här resten av dagen.
Fick ut 20 ägg, men de förklarade att samtliga kanske inte är mogna nog så vi ska räkna med bortfall av cirka hälften. Imorgon får vi veta hur det gått.
PS. min sambo genomgår samma IVF-procedur, men är några dagar efter mig, hennes ägg ska vi frysa. Hon har äggplock på tisdag. Till skillnad från mig har hon haft svårt med sprutorna (Gonal-F, Menopur och Fyremadel), så jag hoppas äggplocket går bättre än vad det gjorde för mig.
Därefter kommer min sambo genomgå insättning av mina ägg, dubbeldonation kallas det ibland.
Lilleplutt2022: Stort lycka till idag! Hoppas så på ett plus!
Hur mår du?
har läst klart boken nu, fråga, dricker du kaffe? Det gjorde mig väldigt ledsen när hon uppmanade till att sluta helt, jag har redan dragit ner till en kopp om dagen från två koppar, men att sluta helt känns ju tungt, kaffe är min glädje i livet :P
Hur har ni andra i gruppen här gjort med kaffe/te eller annat koffeinintag?
Noran89: tråkigt att höra att det inte blev något, håller tummarna för nästa insättning :) hur gick det på ultraljudet?

Förstår tomheten, hoppas ändå du kan gråta så småningom - tänker att sånt är läkande
Kanske är bra med paus en månad så du får samla energi och bara (försöka) njuta av sommaren ett litet tag
Förstår tomheten, hoppas ändå du kan gråta så småningom - tänker att sånt är läkande
Kanske är bra med paus en månad så du får samla energi och bara (försöka) njuta av sommaren ett litet tag 
Ja det har du så rätt i, det är nog skönt att ta en paus från allt nu, känns som att hela ens förhållande har kretsat kring mediciner och läkarbesök sen september när vi startade hela IVF snurran .