• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994

Vul visade absolut inget alls. Hcg provet va nu på 1391. Får se vad läkaren säger när han ringer upp..  de ända han kunde säga när vi gjorde vul va att de inte va nån normal graviditet och ingen utomkvedshavandeskap.
    Han såg även en lite äggblåsa som va på g, konstigt när mitt hcg ändå går uppåt?

• Carina82
    Loppan1994 skrev 2022-05-08 20:50:49 följande:

Vul visade absolut inget alls. Hcg provet va nu på 1391. Får se vad läkaren säger när han ringer upp..  de ända han kunde säga när vi gjorde vul va att de inte va nån normal graviditet och ingen utomkvedshavandeskap.
    Han såg även en lite äggblåsa som va på g, konstigt när mitt hcg ändå går uppåt?

Ville bara skicka en kram, oj vad jobbigt HjärtaRynkar på näsan
  • Loppan1994
    Carina82 skrev 2022-05-08 21:49:57 följande:
    Ville bara skicka en kram, oj vad jobbigt HjärtaRynkar på näsan
    Tack Hjärta Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. Rynkar på näsan
  • TBSB123
    Loppan1994 skrev 2022-05-09 15:56:02 följande:
    Tack Hjärta Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. Rynkar på näsan
    så tråkigt att höra att det blev problem! :( Vad är metotrexat? Kämpa <3

Är på RD11 och känns som att jag blivit galen den här ruvningen, det enda jag tänker på dygnet runt, bara väntar på att mensen ska dyka upp och all besvikelse? ingenting än?
  • Loppan1994
    TBSB123 skrev 2022-05-10 10:02:33 följande:
    så tråkigt att höra att det blev problem! :( Vad är metotrexat? Kämpa <3

Är på RD11 och känns som att jag blivit galen den här ruvningen, det enda jag tänker på dygnet runt, bara väntar på att mensen ska dyka upp och all besvikelse? ingenting än?
    Det är ett cytostatika som ska få cellerna att sluta utbildas  :( 

Förstår precis. Man vill typ testa hela tiden. Kämpa på, mitt visade sig dessutom 1v efter testdag.
  • TBSB123
    Loppan1994 skrev 2022-05-10 10:39:03 följande:
    Det är ett cytostatika som ska få cellerna att sluta utbildas  :( 

Förstår precis. Man vill typ testa hela tiden. Kämpa på, mitt visade sig dessutom 1v efter testdag.
    Okej förstår :(
    Hoppas att det reder ut snabbt och att ni kan ta nya friska tag efter sommaren sen <3

Ja precis, vill testa men samtidigt inte, bävar inför ett negativt test, kommer bli så nedstämd även fast jag mentalt försökt förbereda mig på det sedan insättningen.

Av någon anledning görs alla mina punkter och andra tecken om till frågetecken..?
  • Loppan1994
    TBSB123 skrev 2022-05-10 12:23:22 följande:
    Okej förstår :(
    Hoppas att det reder ut snabbt och att ni kan ta nya friska tag efter sommaren sen <3

Ja precis, vill testa men samtidigt inte, bävar inför ett negativt test, kommer bli så nedstämd även fast jag mentalt försökt förbereda mig på det sedan insättningen.

Av någon anledning görs alla mina punkter och andra tecken om till frågetecken..?
    Ja jag hoppas att den självdött så ja slipper :( 
    Så typiskt, kunde den inte bara ligga stilla när den väl ville stanna :( 
    Håller verkligen tummarna för att du plussat Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-09 15:56:02 följande:
    Fy vad hemskt, lider med dig och hoppas nu att ni får de svar som behövs för att gå vidare imorgon! Kram!!Hjärta
  • Lilleplutt2022

Lopan1994 hur går det för dig?Hjärta

Några fler som ruvar just nu?
    Jag blir koko, har alla andra gånger känt mycket biverkningar av medicinen. Denna gång känner jag knappt något vilket i och för sig är postivt men undrar också om det kan vara något fel? Kliniken bytte från Lutinus till Utrogestan. Någon annan som har tagit utrogestan? Biverkning eller kände skillnad mellan lutinus och utrogestan?
    Försöker intala mig att det är bra att inte känna symtom då det kan betyda att jag faktiskt äntligen har en hormonell balans. Men samtidigt nedslående då man bara väntar på symtom som illamående , metallsmak i munnen eller en nidblödning som kan bekräfta att något är på g.
    Mens beräknad till 15 maj och testdag 19 maj

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-11 19:07:50 följande:

Lopan1994 hur går det för dig?Hjärta

Några fler som ruvar just nu?
    Jag blir koko, har alla andra gånger känt mycket biverkningar av medicinen. Denna gång känner jag knappt något vilket i och för sig är postivt men undrar också om det kan vara något fel? Kliniken bytte från Lutinus till Utrogestan. Någon annan som har tagit utrogestan? Biverkning eller kände skillnad mellan lutinus och utrogestan?
    Försöker intala mig att det är bra att inte känna symtom då det kan betyda att jag faktiskt äntligen har en hormonell balans. Men samtidigt nedslående då man bara väntar på symtom som illamående , metallsmak i munnen eller en nidblödning som kan bekräfta att något är på g.
    Mens beräknad till 15 maj och testdag 19 maj

Hcgt va högre idag med, så sitter just nu på sjukhuset och väntar på att bli inlagd så blir de medicinen imorgon :( Hjärta
Svar på tråden IVF 2022