• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-14 10:04:58 följande:
    Det blev operation igår em och efteråt så valde ja att åka hem så nu är ja äntligen hemma Hjärta
    Så bra att du har kommit hem! Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt!! Kram!Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Kommendör skrev 2022-05-11 23:04:41 följande:

Jag fuskade och tog ett graviditetstest tre dagar innan testdagen och fick ett lite svagt streck!

Riktig testdag var måndag och testen har blivit starkare, så nu håller jag tummarna till ultraljudet 31:a maj!

Grattis! Jag har helt missat att du har plussat!Hjärta
    Kände du av några symtom ?
    Hur mår du nu, går allt bra? 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-14 14:37:46 följande:
    Så bra att du har kommit hem! Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt!! Kram!Hjärta
    Tack snälla! Kram <3
  • TBSB123

Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du? 

loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.

jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter? 

• Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-15 21:26:35 följande:

Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du? 

loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.

jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter? 

Ok hoppas innerligt att din mens inte har kommit för att du faktiskt kan vara gravid, hcg nivån kanske inte är så hög än! Hjärta
    Jag mådde fruktansvärt dåligt första gången jag slutade med lutinus tvärt, de andra gångerna har gårr desto bättre. Min mens blev också ca 6 dagar försenad. 
    Jag känner knappt någonting. Är så van att ha massa gravidsymtom (kanske pga lutinus) har lite tryck på nedre delen av magen ,kan ju bero på middagen eller så är mensen på väg. Bara så trött på att vänta. 

Jag vet däremot om jag går igenom en ny hormon behandling så kommer jag be dem att skriva ut Utrogestan istället för Lutinus! De är inte torra, de rinner inte lika mycket och kladdar inte som Lutinus. Verkar ju heller inte få några biverkningar av Utrogestan som jag får av Lutinus, hellre att jag inte känner något alls än som alla andra gånger att jag får biverkningar som påminner om gravidsymtom Obestämd
  • Loppan1994
    TBSB123 skrev 2022-05-15 21:26:35 följande:

Ja det är skönt :) 
    Ja men ellerhur, lite så jag kände oxå om graviditeten hade suttit rätt så hade jag ju slutat för tidigt isåfall! 
    Jag trappade faktiskt ner med den, tog 2st i 3 dagar sen 1 i 3 dagar sen slutade helt så har inte en aning tyvärr :(
  • Rebecca1983

Hej allihopa!
    Ny här ???? 
    Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
    Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj. 
    Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller. 
    Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag. 
    Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna. 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-05-14 10:04:58 följande:
    Det blev operation igår em och efteråt så valde ja att åka hem så nu är ja äntligen hemma Hjärta
    Ååå vad tråkigt att höra? Ta hand om dig nu och vila massa styrkekramar från mig Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Rebecca1983 skrev 2022-05-16 11:06:10 följande:

Hej allihopa!
    Ny här ???? 
    Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
    Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj. 
    Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller. 
    Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag. 
    Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna. 

Välkommen till klubben ingen vill vara med i Flört
    Önskar dig all lycka till och håller tummarna för att du lyckas på första försöket ! Hjärta
    Jag fick hemska biverkningar av Lutinus vid min första behandling, den senarelade min mens också. 
    Vi hoppas att du inte behöver genomgå fler behandlingar men skulle du mot förmodan göra det, fråga kliniken om du kan få utrogestan istället. De tabletterna innehåller solrosolja så det fastnar bättre och håller sig inuti istället för att rinna ut som lutinus. Jag fick det nu för första gången och tycker de är sååååå mycket bättre än Lutinus. 
    Fick du över några ägg i frysen?
  • TBSB123

Loppan1994: ah smart av dig, ska göra det nästa gång också tror jag, fortfarande lite skakig men blivit bättre idag.

Lilleplutt2022: Mensen kom idag, lite lättad över det ändå var rädd att min cykel skulle bli helt galen nu efter både lutinus och progynon. Så nu är det bara att börja om på ny kula. Kände ändå en nytändning idag, när man har en uppgift ?att lösa? typ ta sprutor i rätt mängd och tid känns det som att det rullar på. Ruvning tycker jag däremot är en mardröm, att bara gå runt och vänta och undra om man är gravid eller inte. Sen kommer ju känslorna av hopplöshet och misslyckande då och då, och undran om man någonsin kommer att bli mamma. . . 

Rebecca1973: Välkommen, håller alla tummarna att din ruvning går bra! Väntan är olidlig, ruvat två gånger nu och bävar redan inför nästa gång, men nu får jag försöka fokusera på stimuleringen istället och ta resten när det kommer. Jag hade Crinone som progesteron första ruvningen och föredrog ser verkligen framför lutinus, jag har inte haft biverkningar av progesteron under tiden jag tog det (vad jag vet) men nu när jag slutade tvärt i lördags började jag må jättekonstigt! 

Svar på tråden IVF 2022