IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????

Jag fuskade och tog ett graviditetstest tre dagar innan testdagen och fick ett lite svagt streck!
Riktig testdag var måndag och testen har blivit starkare, så nu håller jag tummarna till ultraljudet 31:a maj!

Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du?
loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.
jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter?
Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du?
loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.
jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter?

Hej allihopa!
Ny här ????
Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj.
Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller.
Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag.
Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna.

Hej allihopa!
Ny här ????
Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj.
Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller.
Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag.
Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna.

Loppan1994: ah smart av dig, ska göra det nästa gång också tror jag, fortfarande lite skakig men blivit bättre idag.
Lilleplutt2022: Mensen kom idag, lite lättad över det ändå var rädd att min cykel skulle bli helt galen nu efter både lutinus och progynon. Så nu är det bara att börja om på ny kula. Kände ändå en nytändning idag, när man har en uppgift ?att lösa? typ ta sprutor i rätt mängd och tid känns det som att det rullar på. Ruvning tycker jag däremot är en mardröm, att bara gå runt och vänta och undra om man är gravid eller inte. Sen kommer ju känslorna av hopplöshet och misslyckande då och då, och undran om man någonsin kommer att bli mamma. . .
Rebecca1973: Välkommen, håller alla tummarna att din ruvning går bra! Väntan är olidlig, ruvat två gånger nu och bävar redan inför nästa gång, men nu får jag försöka fokusera på stimuleringen istället och ta resten när det kommer. Jag hade Crinone som progesteron första ruvningen och föredrog ser verkligen framför lutinus, jag har inte haft biverkningar av progesteron under tiden jag tog det (vad jag vet) men nu när jag slutade tvärt i lördags började jag må jättekonstigt!