• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Hejanonymhej
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-09 16:49:53 följande:
    Jag blev över på mitt första försök, mådde rätt dåligt men det var ändå inte något allvarligt och det gick över rätt snabbt så snart jag hade slutat med hormonsprutorna. Jag fick genomföra FET månaden efter i naturlig cykel Solig
    Håller tummarna att det går bättre med medicinering den här gången.Hjärta Förstår din oro men det är ju bra att de börjar med en låg dos. Då kan de alltid öka medicineri gen de sista dagarna om de ser att äggblåsorna inte har växt på ordenligt. Så fick de göra med mig då jag också har risk för överstimulering 

Tusen tack för svar! Känns skönt om alternativet finns att göra insättning i naturlig cykel så kroppen får återhämta sig, även om väntan blir längre och så även frustrationen. Men har man väntat i ett år från remissen skickades in till start så känns en månad inte så länge. ??

• Lilleplutt2022
    Hejanonymhej skrev 2022-06-09 17:41:43 följande:

Tusen tack för svar! Känns skönt om alternativet finns att göra insättning i naturlig cykel så kroppen får återhämta sig, även om väntan blir längre och så även frustrationen. Men har man väntat i ett år från remissen skickades in till start så känns en månad inte så länge. ??

Ja men precis helt rätt inställning!Solig Försök att inte oroa dig (vet att det är lättare sagt än gjort) och försök ta en dag i taget. Förhoppningsvis får du ut massor med ägg och evt biverkningar och väntan kommer vara såååå värt det när de hittar ditt guldäggHjärta
  • Noran89

Är på rd7 och befarar lite att det inte gått vägen den här gången heller Gråter
    Fick en lätt ljus blödning igår, försökte inte tänka på det men idag har jag blött mer (men inte supermycket) och haft molande mensvärk. Vill hålla hoppet uppe men inte allt för mycket för jag kommer bli så himla besviken om det är negativt på onsdag. Funderar på att ta ett test på lördag mest för att se OM det är positivt, om det blir starkare eller svagare på onsdag.
    Jag har haft en del hugg och stick i magen innan blödningen, men i förrgår högg det till rejält så fort jag rörde mig, sen kom då blödningen dagen efter. Annars har jag mest känt mig sjukt hungrig! Vilket bara kan vara PMS men känner inte igen att jag haft sån här hunger förut innan mens. 

• Lilleplutt2022
    Noran89 skrev 2022-06-09 22:38:19 följande:

Är på rd7 och befarar lite att det inte gått vägen den här gången heller Gråter
    Fick en lätt ljus blödning igår, försökte inte tänka på det men idag har jag blött mer (men inte supermycket) och haft molande mensvärk. Vill hålla hoppet uppe men inte allt för mycket för jag kommer bli så himla besviken om det är negativt på onsdag. Funderar på att ta ett test på lördag mest för att se OM det är positivt, om det blir starkare eller svagare på onsdag.
    Jag har haft en del hugg och stick i magen innan blödningen, men i förrgår högg det till rejält så fort jag rörde mig, sen kom då blödningen dagen efter. Annars har jag mest känt mig sjukt hungrig! Vilket bara kan vara PMS men känner inte igen att jag haft sån här hunger förut innan mens. 

Men åhh, vet hur det känns och förstår din oro.Hjärta Men skulle det inte lika gärna kunna vara en nidblödning och då är det ju något positivt?! Solig Hur många dagar var embryot du satte in? 
    Håller tummarna för dig att blödningen samt biverkningarna beror på att det är ägget som har fäst!
  • Noran89
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-10 12:45:08 följande:
    Men åhh, vet hur det känns och förstår din oro.Hjärta Men skulle det inte lika gärna kunna vara en nidblödning och då är det ju något positivt?! Solig Hur många dagar var embryot du satte in? 
    Håller tummarna för dig att blödningen samt biverkningarna beror på att det är ägget som har fäst!
    Försöker intala mig att det skulle kunna vara nidblödning, men känns för likt en mensblödning tyvärr. Är så svårt att avgöra då jag alltid haft så sparsam mens, så hoppet finns varje gång att det ska kunna vara något ändå istället för att kunna släppa det när man inser att man blöder Obestämd
    Det var en fem eller sex dagars (minns faktiskt inte exakt) som sattes in. 
  • Snöoväder
    Noran89 skrev 2022-06-11 00:09:24 följande:
    Försöker intala mig att det skulle kunna vara nidblödning, men känns för likt en mensblödning tyvärr. Är så svårt att avgöra då jag alltid haft så sparsam mens, så hoppet finns varje gång att det ska kunna vara något ändå istället för att kunna släppa det när man inser att man blöder Obestämd
    För att ge dig lite hopp, än om man är gravid kan man ha mens i början. Sedan kan man även få ordentlig mensvärk när mensen skulle ha kommit. Det fick jag den gången jag va gravid. Trodde verkligen att mensen skulle komma då mensvärken va så punktlig som vanligt. Men den gången va jag gravid.
    Kroppen kan ge så många olika konstiga symtom eller inga alls. Så egentligen är det bara vad stickan säger som man ska lyssna på Glad
    Håller tummarna för dig!
  • Lilleplutt2022
    Förstår vad du menar, har själv varit i den sitsen när man känner på sig att det är mensen som är på g. Oavsett så håller jag hårt I tummar och tår och hoppas för din skull att det inte är tant röd som kommer på besök!!Hjärta
  • Carina82
    Å hoppas hoppas på att lilla blastisen håller sig kvar, oavsett blödning är det ju inte kört ännu tänker jag (även om jag förstår att det känns så ) Hjärta Kram!
  • Noran89

Tog ett test igår som var helt blankt Rynkar på näsan om där är en liten där bör jag vara v4+3 idag, men tycker att det borde visat ett svagt streck åtminstone. Har typ slutat blöda, totalt tre dagar, brukar annars ha mens 5-7 dagar. Vet inte om jag ska ringa Livio redan imorgon eller vänta till faktiska testdagen på onsdag. Oavsett hinns det nog inte med något nytt ÄP innan dem har semesterstängt Obestämd

• Carina82
    Noran89 skrev 2022-06-12 13:33:08 följande:

Tog ett test igår som var helt blankt Rynkar på näsan om där är en liten där bör jag vara v4+3 idag, men tycker att det borde visat ett svagt streck åtminstone. Har typ slutat blöda, totalt tre dagar, brukar annars ha mens 5-7 dagar. Vet inte om jag ska ringa Livio redan imorgon eller vänta till faktiska testdagen på onsdag. Oavsett hinns det nog inte med något nytt ÄP innan dem har semesterstängt Obestämd

Å vad tråkigt Rynkar på näsan Jag tror att livio kommer be dig ta testet på onsdag oavsett - och höra av dig efter det - så tycker du ska ha lite is i magen och vänta. Tänker att det inte behöver vara kört även om det känns så Hjärta Håller alla tummar!! Kram 
Svar på tråden IVF 2022