• Anonym (Grrr)

Blivit en mansgris

Efter 16 år tills med massa och ner gångar är de värre än någonsin de sista 2 åren. Han har lagt sig helt på lat sidan.  Ansträngninger sig inte ett dugg för att hjälpa till att försörja familjen. Sedan hans företag gick i konkurs har han bara varit hemma och skiter i allt han drog på sig 1 miljon i skuld i samband med detta ( tog lån för att försöka rädda företaget ) jag drar hela lastet helt själv. De ända han gör är att vara med vår yngsta ibland om hon är sjuk ex så jag kan göra saker som ger pengar utan att behöva ta ut VAB. Ibland hjälper han med disken. Sen klagar han bara på mig hela tiden ! Ex att jag är ute och jag gör saker. Har aldrig någonsin stoppat honom till att göra saker ändå är det mitt fel,  skaffa en hobby!? Nej du bestämmer inte över mitt liv säger han då och sen ska han klaga över att jag har hobby. Tydligen kan han inte jobba får vi bor på landet nu. Dit flyttade vi efter allt kaos med hans företag eftersom jag fick jobb här. Hade jag inte haft ansvar för barn hade jag slutat med allt jag gör så hade han fått se hur de går.  Allt är bra skit nu sexlivet med är bara äcklad. Vill ha bort honom men han vägrar flytta och jag verken kan eller vill flytta igen. Vad ska han göra med ett hus med 4 sovrum själv? Bättre jag hade varit här med barnen. Har inte råd att hyra en lägenhet till  annars kunde de varit ett alternativ att den som har barnen bor i huset den veckan man har dom och den andra i lägenheten sen byter man. Blir tokig hur får jag bort honom .

• Svar på tråden Blivit en mansgris
  • Gameofthrones

Det här är nog ingen mansgris du talar Om.

Jag tror att din man har gjort sitt bästa ur situationen. Sen har det inte funkat. Man kan komma i en diol/ depression i livet. Och det är nog du som har tjatat sönder honom.

Det är självklara saker och jobbiga saker. Utan det handlar om hur man kommunicerar. Du är förmodligen den kvinnan som alltid klagar och vill få rätt hela tiden.. 

Inget jag kommer ta råd till dig utan du vet ditt svar redan. 

Skilsmässan. Det finns på nätet. En speciell ansökan. Dela rätt och gör rätt.

OH jag är en kvinna 3 barn gift över 20 år. 

• Gameofthrones

Dipp / depression *

• Anonym (E)

Är ni gifta eller bara sambos? Äger du boendet själv? Ge honom en skriftlig uppsägning med ett exakt datum på när han ska vara ute (tre månader är väl rimligt) och om han inte flyttar begär du handräckning från Kronofogden. Och det första du gör är att avsluta relationen, tydligt och klart för honom. Ta samtalet första bästa tillfälle där dottern inte är hemma, skaffa barnvakt i värsta fall. Ta inga långa diskussioner, gå inte in i försvar eller långa förklaringar. Det du berättar här räcker långa vägar.

• Anonym (Kim)

Men stopp här nu. Hur har du kunnat missa att han drabbats av en djup depression?? Med tanke på vad han varit med om med företag som gått i putten, konkurs och kronofogden. Hans liv har ju vält totalt. Han har ju just nu inte förmågan att ta tag i sig själv. Å du har mage att gnälla om disk och sex samt att du vill ha ut honom. Fy fanken vilken dålig partner du är. Ja det är tungt att dra hela lasset själv men det är du banne mig skyldig till. Du har bergis levt gott när hans företag gick bra. 

Hjälp honom att söka vård! Sedan kan bara han själv ta tag i sitt mående. 

• Anonym (Grrr)
    Gameofthrones skrev 2022-01-20 10:37:40 följande:

Det här är nog ingen mansgris du talar Om.

Jag tror att din man har gjort sitt bästa ur situationen. Sen har det inte funkat. Man kan komma i en diol/ depression i livet. Och det är nog du som har tjatat sönder honom.

Det är självklara saker och jobbiga saker. Utan det handlar om hur man kommunicerar. Du är förmodligen den kvinnan som alltid klagar och vill få rätt hela tiden.. 

Inget jag kommer ta råd till dig utan du vet ditt svar redan. 

Skilsmässan. Det finns på nätet. En speciell ansökan. Dela rätt och gör rätt.

OH jag är en kvinna 3 barn gift över 20 år. 

Jag jobbar lagar mat städar diskar tvättar. Han spelar och klagar på allt .Deprimerad ja de kanske han är de är vi nog båda efter att våran 11 åriga dotter dog. Men jag drar allt själv ändå .
  • Friger
    Anonym (Kim) skrev 2022-01-20 11:01:02 följande:

Men stopp här nu. Hur har du kunnat missa att han drabbats av en djup depression?? Med tanke på vad han varit med om med företag som gått i putten, konkurs och kronofogden. Hans liv har ju vält totalt. Han har ju just nu inte förmågan att ta tag i sig själv. Å du har mage att gnälla om disk och sex samt att du vill ha ut honom. Fy fanken vilken dålig partner du är. Ja det är tungt att dra hela lasset själv men det är du banne mig skyldig till. Du har bergis levt gott när hans företag gick bra. 

Så är villkoren för en företagare. Alla är lojala när det går bra.
  • Anonym (Grrr)
    Anonym (Kim) skrev 2022-01-20 11:01:02 följande:

Så ni tror att de inte drabbat mig alls när vår dotter dog och företagen las ner. Jag reste mig direkt och tog ansvar. De är inte bara de . Jag får inte vara med mina vänner han hotar med skilsmässa då  sen sitter han o skriker efter kaffe som han inte kan hämta själv   
  • Anonym (Grrr)
    Friger skrev 2022-01-20 11:03:30 följande:
    Så är villkoren för en företagare. Alla är lojala när det går bra.
    Aldrig gått bra. Han tog blankolån för att betala sina utgifter varit på 0 långt tid innan han förlorade det   och så struntade han i att bet skatten och momsen.  Sen rök allt efter det. 
  • Anonym (pppp)

Ni behöver BÅDA söka stöd! Vårdkontakt för depression (kanske båda?), samt ring kommunens rådgivningen när man har problem med ekonomin. Det kan finnas bra hjälp där. 

Ingen av er är hjälpta av att ni hackar på varann när ni har det så tufft. 

• Anonym (E)
    Anonym (Grrr) skrev 2022-01-20 11:19:54 följande:
    Så ni tror att de inte drabbat mig alls när vår dotter dog och företagen las ner. Jag reste mig direkt och tog ansvar. De är inte bara de . Jag får inte vara med mina vänner han hotar med skilsmässa då  sen sitter han o skriker efter kaffe som han inte kan hämta själv   
    Om han hotar med skilsmässa ska du lugnt och sansat gå med på det. Direkt. Att leva under hot, plus allt annat, går inte. Börja med att beställa hem personbevis för skilsmässa från Skatteverket. De har två olika blanketter för skilsmässa, en där man är överens och en där man inte är det. Vägrar han skriva under tar du alltså den andra. Var beredd på att den där miljonen han är skyldig kommer att dras av i en bodelning, om du inte kan få skriftligt på att den inte ska ingå, antingen genom en bodelning ni själva kommer fram till eller om ni har äktenskapsförord.
Svar på tråden Blivit en mansgris