Bikini på barn
Vad tycker ni om bikini på barn? Var ska de ha på sig om de inte får ha bikini?
På stranden helst solskyddströja fortfarande då mina barn är rödhåriga. I badhus tycker jag de ska kunna simma, hoppa och sprattla utan att behöva tänka på hur badkläderna sitter. Då funkar baddräkt med bra ry?gskärning (tex breda korsade band) eller en tankini eller kanske bikini med lite rejälare överdel om barnet vill ha det. Trekantsbikini går bort, likaså baddräkt med ryggskärning där banden ständigt glider ner.
Jag själv undviker baddräkt om jag inte ska simma för jag tycker det blir kallt med det blöta tyget så fort man kommer upp ur vattnet. Jag tycker att barn precis som jag själv ska få välja det de känner sig bekväma i. Vill de ha bikini precis som mamma så självklart får de det. Och jag tänker verkligen inte anpassa mitt barns kläder efter om det lurar pedofiler i busken, lika lite som jag själv väljer kläder efter rädsla för våldtäktsmän.
Nej, min dotter fick inte ha bikini när hon hade en barnkropp - antingen bara byxor eller baddräkt.
Anledning: jag anser en bikini sexualiserar barn. Meningen med en bikini är att den ska dölja så lite hud som möjligt men samtidig så mycket som är "nödvändig". Att sätta bikinitop på ett litet barn insinuerar att barnet har bröst.
Och nej, jag är inte rädd att an pedofil kommer springande fram om min liten dotter har en bikini på sig, men jag tycker att det helt enkelt är totalt opassande, precis som andra kläder eller accessoarer som vuxna kvinnar använder för att framhäva sin sexualitet.
Nej, min dotter fick inte ha bikini när hon hade en barnkropp - antingen bara byxor eller baddräkt.
Anledning: jag anser en bikini sexualiserar barn. Meningen med en bikini är att den ska dölja så lite hud som möjligt men samtidig så mycket som är "nödvändig". Att sätta bikinitop på ett litet barn insinuerar att barnet har bröst.
Och nej, jag är inte rädd att an pedofil kommer springande fram om min liten dotter har en bikini på sig, men jag tycker att det helt enkelt är totalt opassande, precis som andra kläder eller accessoarer som vuxna kvinnar använder för att framhäva sin sexualitet.
Varför inte klä alla under 18 år i burka så är vi 100% säkra på att ingen tittar? Sen undrar jag om du anser att pojkar också ska ha baddräkt eller om det bara är flickor som ska ses som sexobjekt? Jag tycker vi ska lägga skulden där den hör hemma, hos pedofilerna och våldtäktsmännen. Jag tänker inte lära min dotter att hon ska klä sig eller vara på ett visst sätt för att äckelgubbar inte ska bli frestade, det är deras problem inte hennes. På stranden har det ingen praktisk betydelse alls eftersom de inte kan ge sig på någon där.