• Anonym (Bikini)

Bikini på barn

Vad tycker ni om bikini på barn? Var ska de ha på sig om de inte får ha bikini?

• Svar på tråden Bikini på barn
  • Panduro
    Glinda från Oz skrev 2022-01-25 06:36:28 följande:
    Och du tror att en pedofil kommer springa fram och ta barnet framför föräldrarna? Eller att pedofilen våldtar barnet på stranden när alla tittar på? Sexualiserar man själv barn är man en del av problemet. 
    Nä, varför skulle jag tro det?
    Jag sexualiserar i princip ingen alls, är mer eller mindre asexuell och ser inga kroppar som sexuellt laddade. Däremot är jag helt medveten om att andra kan se sexuellt på både en barnkropp och en vuxenkropp.
  • Glinda från Oz
    Panduro skrev 2022-01-25 06:43:43 följande:
    Nä, varför skulle jag tro det?
    Jag sexualiserar i princip ingen alls, är mer eller mindre asexuell och ser inga kroppar som sexuellt laddade. Däremot är jag helt medveten om att andra kan se sexuellt på både en barnkropp och en vuxenkropp.
    Då så, då är det inga problem med att ha bikini på stranden oavsett ålder, vad bra att vi rätt ut det. Barn på stranden ska man hela tiden ha koll på, inte främst för pedofiler utan för drunkningsrisken. 
  • Anonym (Annie)

På stranden helst solskyddströja fortfarande då mina barn är rödhåriga. I badhus tycker jag de ska kunna simma, hoppa och sprattla utan att behöva tänka på hur badkläderna sitter. Då funkar baddräkt med bra ry?gskärning (tex breda korsade band) eller en tankini eller kanske bikini med lite rejälare överdel om barnet vill ha det. Trekantsbikini går bort, likaså baddräkt med ryggskärning där banden ständigt glider ner. 

• Anonym (Tess)

Jag själv undviker baddräkt om jag inte ska simma för jag tycker det blir kallt med det blöta tyget så fort man kommer upp ur vattnet. Jag tycker att barn precis som jag själv ska få välja det de känner sig bekväma i. Vill de ha bikini precis som mamma så självklart får de det. Och jag tänker verkligen inte anpassa mitt barns kläder efter om det lurar pedofiler i busken, lika lite som jag själv väljer kläder efter rädsla för våldtäktsmän. 

• Spucks

Nej, min dotter fick inte ha bikini när hon hade en barnkropp - antingen bara byxor eller baddräkt.
    Anledning: jag anser en bikini sexualiserar barn. Meningen med en bikini är att den ska dölja så lite hud som möjligt men samtidig så mycket som är "nödvändig". Att sätta bikinitop på ett litet barn insinuerar att barnet har bröst.
    Och nej, jag är inte rädd att an pedofil kommer springande fram om min liten dotter har en bikini p
    å sig, men jag tycker att det helt enkelt är totalt opassande, precis som andra kläder eller accessoarer som vuxna kvinnar använder för att framhäva sin sexualitet.

• sextiotalist
    Spucks skrev 2022-01-25 07:54:36 följande:

Nej, min dotter fick inte ha bikini när hon hade en barnkropp - antingen bara byxor eller baddräkt.
    Anledning: jag anser en bikini sexualiserar barn. Meningen med en bikini är att den ska dölja så lite hud som möjligt men samtidig så mycket som är "nödvändig". Att sätta bikinitop på ett litet barn insinuerar att barnet har bröst.
    Och nej, jag är inte rädd att an pedofil kommer springande fram om min liten dotter har en bikini på sig, men jag tycker att det helt enkelt är totalt opassande, precis som andra kläder eller accessoarer som vuxna kvinnar använder för att framhäva sin sexualitet.

Detta resonemang kom efter topplesseran. Innan dess var det ingen som tänkte i de banorna alls. Jag har alltså haft bikini innan jag blev 6, precis som de flesta av mina kompisar hade.
    Nu har jag ingen dotter, men jag ser inte en barnbikini som något som man sexualiserar sina barn.
    När sonen var liten, så fick han inte ha bar överkropp på stranden, som skydd mot solen, jag hade nog resonerat likadant om jag hade en dotter. Men hade hon velat haft en bikini under, inte ens reflekterat över att det hade varit något annat än just ett plagg
  • Gameofthrones
    Spucks skrev 2022-01-25 07:54:36 följande:

Och nej, jag är inte rädd att an pedofil kommer springande fram om min liten dotter har en bikini på sig, men jag tycker att det helt enkelt är totalt opassande, precis som andra kläder eller accessoarer som vuxna kvinnar använder för att framhäva sin sexualitet.

Tänkoch vara diplomatisk som du. Tyvärr jag glömmer det ibland skriver bara vad jag känner just nu.

Bra skrivet av dig 
  • Anonym (Sunsuit)
    Anonym (Bikini) skrev 2022-01-24 22:59:13 följande:
    Bikini på barn

Vad tycker ni om bikini på barn? Var ska de ha på sig om de inte får ha bikini?

Våra har haft sunsuits när dom var små och sen badbyxor för pojke och baddräkt för flicka. 
  • Panduro
    Glinda från Oz skrev 2022-01-25 06:56:13 följande:
    Då så, då är det inga problem med att ha bikini på stranden oavsett ålder, vad bra att vi rätt ut det. Barn på stranden ska man hela tiden ha koll på, inte främst för pedofiler utan för drunkningsrisken. 
    Men oavsett om barnet kommer att bli våldtaget på stranden eller inte, så finns väl ingen anledning att ge pedofilerna mer att titta på? Om du som vuxen vill gå naken (eller i bikini) på stranden så fine, du kan resonera kring risker och konsekvenser av det. Om man inte tar så hårt på att en man blir kåt av en på stranden, så är det så. Barnet har däremot inte förmågan att analysera vilka sjuka tankar som kan passera vuxna människors hjärnor när de ser ett avklätt eller lättklätt barn.
  • Glinda från Oz
    Panduro skrev 2022-01-25 08:46:26 följande:
    Men oavsett om barnet kommer att bli våldtaget på stranden eller inte, så finns väl ingen anledning att ge pedofilerna mer att titta på? Om du som vuxen vill gå naken (eller i bikini) på stranden så fine, du kan resonera kring risker och konsekvenser av det. Om man inte tar så hårt på att en man blir kåt av en på stranden, så är det så. Barnet har däremot inte förmågan att analysera vilka sjuka tankar som kan passera vuxna människors hjärnor när de ser ett avklätt eller lättklätt barn.

Varför inte klä alla under 18 år i burka så är vi 100% säkra på att ingen tittar? Sen undrar jag om du anser att pojkar också ska ha baddräkt eller om det bara är flickor som ska ses som sexobjekt? Jag tycker vi ska lägga skulden där den hör hemma, hos pedofilerna och våldtäktsmännen. Jag tänker inte lära min dotter att hon ska klä sig eller vara på ett visst sätt för att äckelgubbar inte ska bli frestade, det är deras problem inte hennes. På stranden har det ingen praktisk betydelse alls eftersom de inte kan ge sig på någon där. 

Svar på tråden Bikini på barn