Bikini på barn
Vad tycker ni om bikini på barn? Var ska de ha på sig om de inte får ha bikini?
Vad tycker ni om bikini på barn? Var ska de ha på sig om de inte får ha bikini?
Jag tycker att det är jättekonstigt. Det ser så himla dumt ut att täcka över brösten på små barn och jag tycker absolut att man bör ta sig en funderare på varför man gör det...
Badbyxor eller baddräkt, oavsett kön. Bikini är för vuxna och totalt meningslöst att ha på barn.
Jag tycker att det är jättekonstigt. Det ser så himla dumt ut att täcka över brösten på små barn och jag tycker absolut att man bör ta sig en funderare på varför man gör det...
På riktigt små barn så föredrar jag boxer-badbyxor-modell utomhus. Tight och hindrar iaf lite sand och smuts och gräs i snippa/rumpa. Av enkelhet har jag haft samma inomhus för det mesta. Principen på mina har varit så lite blött tyg som möjligt eftersom de fryst långt innan de riskerat att bränna sig. Så bada med så lite som möjligt och sen på med kläder.
När sen barnen har blivit större och börjat ha en åsikt. Säg runt 5 så har de fått välja om de vill bada i shorts, baddräkt eller bikini. Godkänner jag baddräkt som täcker (de icke existerande) brösten så kan jag lika gärna godkänna bikini. Däremot har jag varit noga med modellen på både baddräkter och bikini. Inga små snörbikinis som halkar runt på överkroppen, inga baddräkter som halkar ner över axlarna. Sim-märken med bra sittande baddräkter eller bikini modell typ sportbh och bra sittande trosor.
Två döttrar (och två söner) den äldsta är snart myndig och badar helst i en bikiniöverdel noga utvald för att sitta som sten. Hon vill kunna dyka utan att fundera på om den sitter fast. Det är lite sport-bh-stuk på den med dragkedja fram. Till det kör hon shorts för att hon trivs bäst i det.
Den yngre kör boxertrosor-bikini. Hon vägrar vanliga trosor då hon tycker de är osköna. Överdel är hon inte lika brydd om men även hon tycker det är en fördel att den faktiskt sitter fast ordentligt på kroppen.
Tjejerna har alltså badat i allt från badbyxor, badshorts, baddräkt och bikini genom åren. Verkar ha klarat sig utan bestående men.
Förstår innebörden fullt ut kanske jag skulle ha skrivit. Alltså ibland förstår de själva orden men inte vad de signalerar. Och nä jag håller med, även om de förstår så behöver det inte vara ok för det.