• Saramaddi

IVF 2022

Hej,

Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.

hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
    man känner sig ganska ensam emellanåt.

???? 

• Svar på tråden IVF 2022
  • Vixens
    Lillan2022 skrev 2022-05-22 21:26:04 följande:

@vixens ja jag hoppas det! Glad

började ta dom 3 gånger om dagen från dagen efter äggplocket till min TD. Så ska jag ta dom morgon och kväll tills dom tar slut {#emotions_dlg.flower} så det är ungefär en vecka med morgon och kväll jag kommer att ta 

Jag har ju tagit 3 om dagen i 2 veckor nu, så har tagit min sista, yaaay! Nu kanske man slipper allt kladd :D haha! Hoppas bara att kroppen klarar sig och behåller plusset även utan lutinuz. Men annars så hade nog RMC rekommenderat att fortsätta tänker jag. 

Hur gick det med ditt test här om dagen? Stog det tydligt "gravid" och hur många veckor? Skrattande jag har två dagar kvar tills jag får ta min cb, läääängtar! Idag var mitt teststreck nästan lika starkt som kontrollstrecket, jippi!! Börjar fatta att det är på riktigt och jag är såååå glad!! Hjärta

Har ni fått någon tid för ultraljud på er klinik än? Glad
  • Lillan2022

@vixens gud vad skönt att dina är slut, jag fick ju 3 stora förpackningar så har ju typ en vecka kvar med mina haha.  Nej jag hade ju köpt fel cb och det var ju inte digitalt så beställt ett som jag skall hämta ut nu och ta imorgon eller på Tors när jag är ledig, men mina plus är ju lika starkt som kontrollstrecket iallafall Glad skönt att dina också är det & förstår att du längtar till torsdag hihi! 

jag ska på ulj 16 juni har jag fått tid, de bad mig ringa mvc redan nu och skriva in mig och gå på inskrivningssamtal, känn så verkligt allting helt plötsligt Tyst

• Saramaddi

Hej tjejer {#emotions_dlg.flower}

Sorry att jag inte svarar på några dagar, var så himla less och trött bara på allt. Men jag har fortsatt läsa vad ni skrivit och så himla glad för er skull!!! KyssHjärta

jag blödde ett par gånger till men bara ytterst lite. 

IDAG tog jag ett tidigt digital och fick GRAVID!
    herregud, jag blev helt chockad!!!
    Kan det kanske vara ett mirakel att det stannar kvar och allt bara varit nidisar och en trött slemhinna? Hjärta

• Lillan2022

@saramaddi hej igen, det är ingen fara! Ibland orkar man bara inte Hjärta
    men GUD VAD KUL!! Grattis får jag säga då! Glad Hur känns det nu? Man kan ju blöda men förstår att man blir mer orolig. har du slutat blöda nu? har din TD varit eller är den nu i dagarna? 

åh vad glad jag är att det visade sig vara ett plus {#emotions_dlg.flower}

• Vixens

@saramaddi GRATTIS!! Hjärta gud så underbart att du också fick ditt plus!! Som jag har tänkt på dig och hoppats och hållt tummarna!! {#emotions_dlg.flower} förstår att det varit en pärs du gått igenom med så mycket oro, men vad häftigt att det tillslut visade gravid på testet! Så glad för dig Hjärta

Tänk att vi alla tre plussat nu och nästan samtidigt, hur kul som helst ju! Skrattande grattis till oss! Hjärta

@lillan2022 Ja nu måste det kännas mer verkligt? Så härligt det måste va med bokat  inskrivningssamtal och planerat ulj. Jag längtar ihjäl mig!! Skrattande

@saramaddi du har väl testdag på fredag va? (Eller nu får vi väl kalla det inrapporteringsdag eftersom vi alla tre har tjuvtestat, haha!) 

Är så himla glad för er skull tjejer!! {#emotions_dlg.flower}

• Lillan2022

@vixens ja grattis till oss alla 3 {#emotions_dlg.flower}  Ja nu känns det mer verkligt, är bara så himla orolig hela tiden, går på toa hels tiden för att kolla så jag inte blöder eller så Förvånad
    jaa förstår att du längtar, du kommer väl få ulj runt kring mitt datum också kan jag tänka mig, för då räknas vi väl i vecka 8! Glad

• Saramaddi

Godmorgon {#emotions_dlg.flower}

Svårsmält detta alltså, haha och så underbart!
    Hur mår ni??

Jag har testdag imorgon och du idag @vixens? Hjärta
    Så det är dags att inrapportera alltså Solig
    Tar du ditt digitala idag?
    Jag har ett clearblue vanligt digitalt som jag tar imorgon. 

Så härligt med lite långledigt också, det behövde jag och få kanske smälta allting och ta det lite lugnt efter alla blödningar och allt. Nu har jag dock inte sett något blod sen i söndags så vi får hoppas det håller i sig! Hjärta

Kan vi räkna vilken vecka jag är i då? Haha jag förstår ingenting om hur man räknar och är det någon skillnad på Ivf?

@lillan2022 Vilket datumet gjorde nu du din återföring och det var med 2 dagars va? Tänkte på att du fick väl två ägg insatta också? Hjärta

• Lillan2022

@saramaddi jag mår väldigt bra, hur mår du?

jag förstår det, men skönt att du slutat blöda & imorgon Har du äntligen TD Glad 
    alltså jag tror att man räknar från insättningen + två veckor. Så på söndag ex så är jag i vecka 5 {#emotions_dlg.flower} men är inte helt 100..
    jag gjorde min den 8/5 med två dagars, ja 2 stycken så jag vet ju ännu inte om det är en eller två Som växer där inne haha Glad lite läskigt!! 

• Vixens

Hej på er Hjärta

@saramaddi man räknar äggplock som vecka 2+0 och du gjorde ju dagen efter mig så du borde vara vecka 4+2 idag (v. 5) Skrattande

Idag tog jag CB digital och fick gravid 2-3 (visar ju veckor sen befruktningen) så det stämmer ju bra med det vi har räknat på! Är såå himla glad! Har rapporterat in till RMC, så hoppas på återkoppling imorgon!

Din tur imorgon @saramaddi Skrattande {#emotions_dlg.flower} skönt att höra att du inte blödit mer, måste varit någon form av nidblödning.

@lillan2022 Juste, du satte ju in 2, gud vad spännande! Tänk så får ni dubbelt Nalle Nalle du borde vara på vecka 4+6 idag Skrattande så imorgon v. 6 (5+0)

Jag kan inte fatta att vi alla tre plussade! Hur underbart!!! Skrattande Hjärta nån som fått några symptom än? Jag mår precis som vanligt, kanske lite öm i brösten men inte så farligt Glad

Svar på tråden IVF 2022