IVF 2022
Hej,
Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.
hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
man känner sig ganska ensam emellanåt.
????
Hej,
Någon som kommer starta IVF under 2022? Vi fick remissen inskickad i December 21 till RMC i Malmö.
hade varit roligt/skönt att kanske följas åt.
man känner sig ganska ensam emellanåt.
????
@vixens ååh då är det nära varandra ja, spännande att vi kommer göra allt med några dagars mellanrum ja jag är ledig onsdag så tänkte att det passar bra att ringa då!
Men är så nervös inför ulj och allting, hoppas att man ser något!
@lillan2022
Ja jag är också lite nervös och hoppas att allt ska se bra ut, så spännande eftersom det är första gången med allt! Men man vet inte heller vad man ska förvänta sig lixom.
Känns så märkligt just nu eftersom jag inte alls känner mig gravid bortsett från brösten och tröttheten, haha. Men ser sjukt mycket fram emot ul ändå såklart. Imorogon får vi veta när vi ska till lokala mvc också , hoppas det är före RMC besöket, hahaha!
@vixens ja jag är nervös för allt och det är det enda jag tänker på nu hela dagarna haha. Nej exakt samma här, ömma bröst och en extrem trötthet är det enda jag känner. får typ uppstötningar med luft också, som när man svalt för mycket luft haha. Ja jag hoppas man kan få ett besök där snart så man får lite information om allting framöver, just nu vet jag bara om ulj och ingenting mer
Nu har jag bokat tid för inskrivning fick inte tidigare datum utan ska dit dagen efter RMC, men det dröjer ju inte allt för länge! Nej jag är också helt ny i detta så jag vet inte heller riktigt vad som händer, haha. Men tänker att det är väl rätt lång väntan fram till v. 12 tills den värsta riskfasen är över. Sen kanske man kan slappna av lite mer iaf!
Sen igårkväll har jag börjat må lite illa när jag är hungrig, så nu försöker jag hålla mig mätt konstant, haha. Stod och lagade middag igår och kände som en våg av illamående av matosen, men det verkar bara komma när jag blir hungrig, det är ju skönt ändå.
@vixens så efter 20 juni då? Jag skall dit nästa vecka redan på inskrivning. De skall prata kost och livsstil osv sa hon så får väl se vad dom tar upp
åh jobbigt med illamående, det känner jag inte ännu *peppar peppar* hoppas det håller sig för när du är hungrig och inte blir värre.
tog ett test i morse endast för att jag känner så lite symtom men strecket kom direkt utan att jag hann blinka och var så starkt som det kan bli så behöver nog inte oroa mig, min symtom kommer väl tids nog haha
Men vad spännande! Jag hade ju hoppats på att få komma dit tidigare också, men det är bara att vänta. Så RMC 20e och mvc den 21a
Haha jag lovar att jag tänkte på att ta ett test här om kvällen, men sen slog det mig att jag har ju inte fått mensen, så varför skulle jag inte var gravid fortfarande! Men tanken att ta det sista testet här hemma kom till mig med och sen slog det mig att fan vad härligt att slippa mensen på ett bra tag framöver!! Tjoho!
Jag är så nyfiken på om du har en eller två där inne! Det måste ju vara något ni också tänker på? Har ni berättat för någon att ni plussat än?
@vixens haha jag vet, samma här men nu kommer jag sluta testa mig, nu får det vara nog!
åh jag är också sååå nyfiken, längtar bara till 16e nu haha. Nej vi har inte berättat, ingen vet att vi har försökt heller i flera år, ni då?
@lillan2022 Ja det förstår jag!!
Vi har varit väldigt öppna med att vi gjort ivf, kändes enklast så. Har sagt redan från början att vi haft problem med att bli gravida på egen hand för att slippa massa kommentarer, du vet "när ska ni ha barn" osv. Och dom i familjen som velat "hänga med" på resan har fått uppdateringar efter varje moment i ivf:en typ, haha. Så för oss kändes det naturligt att informera om pluset redan från början, men också med lite försiktigthet som "vi har fått ett plus, men man vet ju inte vad som händer".
Tycker det har varit så fint med allt stöd från familjen under tiden och alla håller ju tummarna nu att den lilla ska stanna kvar där inne!
Vänner och kollegor har vi inte sagt något till än, utan det är bara familjen som vet.
När tänker ni berätta den goda nyheten?
@vixens skönt ändå och få ha berättat för någon, har hållt detta för oss själva i nästan 4 år så det har varit tufft i omgångar och man får ju frågan hela tiden att när ska ni ha barn då? Är det inte dags snart?! Osv osv. Så ibland önskar man att man bara berättade.
vi kommer nog inte berätta förrän vecka 12 faktiskt vågar inte det. När kommer ni gå ut med det till vänner osv?
@lillan2022 ja, kan jag tänka mig att det måste varit tufft i mellan åt att hålla god min lixom men förstår att ni vill vänta med att berätta, bara halva tiden kvar nu till v. 12!
Vi kommer också berätta för vänner runt v.12 och på jobb kanske lite senare eller bara vänta tills det syns, känns onödigt att säga något innan dess till dom, haha