• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Anonym (Förståsigpåaren)

Men herregud! Erkänna att ni blev kåta helt enkelt. Varför krångla till saker och ting så förbannat och hitta på undanflykter?

• Robert 558
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-18 13:07:18 följande:
    Otrohet är inte bara något köttsligt, otrohet är när man går bakom ryggen på sin partner sexuellt och/eller känslomässigt. Du tänker på sexuell otrohet, men känslomässig otrohet är precis lika falskt och förnedrande.
    I efterdyningarna av den otrohet jag råkade ut för så är det utan tvekan själva sveket som är det absolut värsta, den känslomässiga biten där hon valde att pissa på mig. Om hon hade "råkat" sladda in efter en AW eller liknande, så hade det varit en helt annan grej än ett längre smussel bakom min rygg. Att de hade sex är jobbigt som fan, men sekundärt. Lögnerna är det som tär mest, samt i efterhand de tafatta försöken att förminska. Där och då valde hon en annan, och det svider betydligt mer än att de låg med varandra. 
  • Anonym (sådär)
    Robert 558 skrev 2022-02-18 13:30:15 följande:
    I efterdyningarna av den otrohet jag råkade ut för så är det utan tvekan själva sveket som är det absolut värsta, den känslomässiga biten där hon valde att pissa på mig. Om hon hade "råkat" sladda in efter en AW eller liknande, så hade det varit en helt annan grej än ett längre smussel bakom min rygg. Att de hade sex är jobbigt som fan, men sekundärt. Lögnerna är det som tär mest, samt i efterhand de tafatta försöken att förminska. Där och då valde hon en annan, och det svider betydligt mer än att de låg med varandra. 
    Ja, det gäller nog alla slags otroheter, det är sveket och lögnerna som gör den verkliga skadan. Därför blir det lite småfjantigt att semantisera över vilken anledning som är bäst/värst, om man var kåt, kär eller både och.... svek och lögner är det oavsett och människor gillar generellt sett inte att bli förda bakom ljuset, speciellt inte av människor de trott att de kunde lita på.
  • Anonym (Förståsigpåaren)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-18 13:43:43 följande:
    Ja, det gäller nog alla slags otroheter, det är sveket och lögnerna som gör den verkliga skadan. Därför blir det lite småfjantigt att semantisera över vilken anledning som är bäst/värst, om man var kåt, kär eller både och.... svek och lögner är det oavsett och människor gillar generellt sett inte att bli förda bakom ljuset, speciellt inte av människor de trott att de kunde lita på.
    Dom som blir mest skadade hamnar på Familjeliv? Det borde ju egentligen förövaren göra....som straff. Men vem har sagt att livet är rättvist?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-18 13:16:37 följande:
    Eller så handlar det bara om omognad och egoism där man har svårt för att offra sitt gamla liv för ett nytt och försöker äta kakan och ha den kvar?

"Enligt vissas moralnormer" är ju lite missvisande... 99% av människorna på planeten gillar inte att man sviker dem eller ljuger för dem...det är en moralnorm som är ganska enhetlig oavsett kön och kultur... inte ens människor som sviker och ljuger för andra gillar att andra sviker och ljuger för dem. Det som däremot kan skilja från person till person och kultur till kultur är hur man ser på sex och relationer... vissa är ok med att deras partner ligger med andra.... MEN det betyder INTE att de är ok med att deras partner ljuger för dem.

Så de vore bra om du inte blandar ihop normer kring sex och förhållanden och normer kring ärlighet.
    Jösses.

Om nu lite otrohet skulle vara en så stor sak är det konstigt att det är så utbrett. 

Blir så mycket enklare att leva om man inser att otrohet är vanligt förekommande och inte lever på några rosa moln av illusion om den monogama lyckan som påfallande ofta visar sig vara vara en just illusion. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 13:50:13 följande:
    Jösses.

Om nu lite otrohet skulle vara en så stor sak är det konstigt att det är så utbrett. 

Blir så mycket enklare att leva om man inser att otrohet är vanligt förekommande och inte lever på några rosa moln av illusion om den monogama lyckan som påfallande ofta visar sig vara vara en just illusion. 
    För dig är det kanske ingen stor sak, men för andra är det ju det. Varför sätter du dig själv som mall för alla och försöker få det att framstå som norm när det inte är det?

Ja många springer ju runt och gör saker de själva aldrig skulle tolerera, Men det betyder ju inte att det man gör är ok det betyder bara att man är en hycklare som gärna utsätter andra för saker man själv inte skulle vilja bli utsatt för.

Ärlighet är inte en illusion, ärlighet är liksom grunden för alla mänskliga relationer. Jag tror inte du heller vill umgås med människor som ljuger för dig och lurar dig vid första bästa chans. Som sagt, försök skilja på moral kring sex och moral kring lögner.

Man kan absolut vara ok med att ens partner knullar med andra om man vill.. men det finns ingen som helst anledning att acceptera att andra ljuger för dig och lurar dig. Att knulla andra med sin partners medgivande är INTE samma sak som utan.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (I) skrev 2022-02-17 23:02:42 följande:
    Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

Kan inte annat än att hålla med, men vi verkar leva i egoismens och respektlöshetens tidevarvObestämd

• Anonym (sådär)
    Anonym (FYI) skrev 2022-02-18 14:33:25 följande:
    Kan inte annat än att hålla med, men vi verkar leva i egoismens och respektlöshetens tidevarvObestämd

Håller med... och inte nog med det, man försöker till och med hävda att det är egoismen som är moraliskt och att inte acceptera att folk luras och ljuger är omoraliskt.Tomte
  • Anonym (FYI)
    Anonym (sådär) skrev 2022-02-18 14:50:55 följande:
    Håller med... och inte nog med det, man försöker till och med hävda att det är egoismen som är moraliskt och att inte acceptera att folk luras och ljuger är omoraliskt.Tomte
    "Ur led är tiden"
  • Anonym (TR)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 13:50:13 följande:
    Jösses.

Har du varit otrogen?

Har du blivit bedragen? Hur gick det sedan?
Svar på tråden Otrohet... trött på höra