• Anonym (I)

Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

• Svar på tråden Otrohet... trött på höra
  • Anonym (xx)
    Tukt skrev 2022-02-17 23:11:13 följande:
    Låter som en tråd ganska nyligen det här.
    Gissar nån snöat in totalt. Obsessed
    i affärer. Stackars polare. 
  • Anonym (oh shit...)
    Anonym (I) skrev 2022-02-17 23:02:42 följande:
    Otrohet... trött på höra

Blir så ledsen av att läsa så många trådar här som handlar om otrohet. Verkar vara ett vanligt problem. Ni som är otrogna varför är ni det?

kommer aldrig förstå, min partner valde att försöka få till det sexuellt med tjejer när jag var höggravid. Han var trogen och gjorde allt för mig men passade sedan på att vara otrogen när jag var höggravid. Har hela tiden velat ha en förklaring men han har hela tiden sagt att han inte vet varför. Enligt mig är han feg och vet varför men vill Inte säga varför. sen kom det fram att jag sällan var hemma under Graviditeten och att han saknade mig... jag jobbade mycket för att kunna ha det bättre ekonomiskt sen när jag blev mammaledig... jag sa att hans förklaring var väldigt skev och då sa han att han ville vara otrogen för att jag var väldigt passiv och stel i sängen.. jag blev förkrossad och började gråta.. då ändra han sig att han inte sa så och började direkt göra en efterkonstruktion... och sen nämnde han att bruden han träffa bakom min rygg (det hände inget mellan dom) var en vän men att han kände sexuell attraktion. Förstår inte varför man träffar nån man har sexuell attraktion och raggar på när man har tjej?? 

yeah, only guys cheat... Kräks
  • Anonym (xx)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-18 13:50:13 följande:
    Jösses.

Om nu lite otrohet skulle vara en så stor sak är det konstigt att det är så utbrett. 

Blir så mycket enklare att leva om man inser att otrohet är vanligt förekommande och inte lever på några rosa moln av illusion om den monogama lyckan som påfallande ofta visar sig vara vara en just illusion.
    Desillusionerad av monogama parförhållanden? Ja, de finns nämligen. Lyckliga sådana till och med.
  • Anonym (xx)
    Anonym (FYI) skrev 2022-02-18 14:33:25 följande:
    Kan inte annat än att hålla med, men vi verkar leva i egoismens och respektlöshetens tidevarvObestämd

Ja egenkärlek och egoism hamnar högt upp på mångas priolistor idag. Otrohet tas alltför lättvindigt av många, hoppas folks åsikter (vissa individer som tar jättestort utrymme) på FL inte är representativa i samhället i stort. Väldigt trist faktiskt i så fall.
  • Anonym (2 ggr)

Under långt äktenskap var jag otrogen 3 gånger. Hade långa förhållanden vid sidan med 2 av dem. Det var innan vi fick barn.
    Ingen vet.

Hade noll attraktion kvar för min partner Träffades unga. 

Jag har inte ångrat nåt. Skötte det snyggt. Inget dåligt samvete. 

• Anonym (xx)
    Anonym (2 ggr) skrev 2022-02-21 22:48:53 följande:

Under långt äktenskap var jag otrogen 3 gånger. Hade långa förhållanden vid sidan med 2 av dem. Det var innan vi fick barn.
    Ingen vet.

Hade noll attraktion kvar för min partner Träffades unga. 

Jag har inte ångrat nåt. Skötte det snyggt. Inget dåligt samvete.

Ja jag har fattat läget här på FL. Somliga är helt samvetslösa. Det ligger liksom inte för dem. Nåt som hängt sig i anknytning?

Hur kunde du välja en partner som du kände noll attraktion för? Idiotiskt om du frågar mig. Du uppehöll henne med oäkta känslor?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (xx) skrev 2022-02-21 22:09:13 följande:
    Desillusionerad av monogama parförhållanden? Ja, de finns nämligen. Lyckliga sådana till och med.
    Väldigt många vet inte om att deras relation inte är så monogam som dom tror. Egentligen tycker jag att det är rätt kul när det uppdagas att det finns en part som haft skoj och en part som levt i en rosa drömvärld i många år i en utåt sett monogam relation som visar sig inte alls vara den ultimata monogama lyckan som en parten gått och inbillat sig.

Människor är så otroligt underhållande i sin naivitet.

Personligen tycker jag inte ett dugg synd om personer som känner sig svikna då dom egentligen bara bevisat sig vara naiva och får skylla sig själva. 
  • Anonym (2 ggr)
    Anonym (xx) skrev 2022-02-21 23:18:38 följande:
    Ja jag har fattat läget här på FL. Somliga är helt samvetslösa. Det ligger liksom inte för dem. Nåt som hängt sig i anknytning?

Hur kunde du välja en partner som du kände noll attraktion för? Idiotiskt om du frågar mig. Du uppehöll henne med oäkta känslor?
    Attraktionen fanns i början men var borta efter 8 år. Men vänskap och ett gott liv ihop för övrigt. 
    Jag är en kvinna. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (TR) skrev 2022-02-18 20:13:18 följande:
    Har du varit otrogen?

Har du blivit bedragen? Hur gick det sedan?
    Har aldrig haft en monogam relation och kommer aldrig att ha det då det aldrig skulle fungera för mig och det känns bara som något extremt onaturligt som kyrkan hittat på för att kontrollera den stora massan.
  • Anonym (xx)
    Anonym (Eva) skrev 2022-02-21 23:32:38 följande:
    Väldigt många vet inte om att deras relation inte är så monogam som dom tror. Egentligen tycker jag att det är rätt kul när det uppdagas att det finns en part som haft skoj och en part som levt i en rosa drömvärld i många år i en utåt sett monogam relation som visar sig inte alls vara den ultimata monogama lyckan som en parten gått och inbillat sig.

Människor är så otroligt underhållande i sin naivitet.

Personligen tycker jag inte ett dugg synd om personer som känner sig svikna då dom egentligen bara bevisat sig vara naiva och får skylla sig själva. 
    Ditt resonemang framstår som desillusionerat för mig.

Har själv varit den bedragna i en otrohetsskandal som heter duga. Har själv varit förälskad platoniskt men inte fysiskt.

Ändå vågar jag tro på monogama relationer när jag vet om att det finns män därute som delar mina värderingar. Hitintills fastnat för kvinnojägare med appeal och då anser jag man med sin naivitet har sig själv och sina val att reflektera över.
Svar på tråden Otrohet... trött på höra