• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-03 17:13:14 följande:
    Att basera sitt förhållandes framtid på "tur" känns lite som att planera sin ekonomi efter en potentiell lottovinst.... ingen bra idéFlört
    Nu var det inte riktigt tur i bemärkelsen "tur i spel" som jag syftade på... Talar i mitt inlägg #180 om hur bygga upp förtroendet parterna emellan; som ofelbart raserats i och med otroheten samt pga brister i integritet från kvinnans sida.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-06 16:49:15 följande:
    Att skapa och vinna nya förtroenden efter en otrohetsaffär kommer inte gratis av sig självt. Som vi alla vet är det något som behöver återskapas och förtjänas över tid. TS's partner behöver med oförtrutet tålamod visa sig trovärdig i sina göranden och aktiviteter med en total öppenhet inför sin partner. Det innebär också att TS involveras mycket mer renhårigt än tidigare i sin partners utekvällar och planer överlag. När/om partnern ger järnet och visar på en ny seriositet samt visar hänsyn till vad som är okej att diskutera offentligt och inte (ex vis egna snedsteg på bjudning inför vänner) kommer TS känna sig mer trygg i förhållandet,  blir därmed mer välmående (behovet av kontroll minskar rejält). Men ribban ligger högt i varje parförhållande vad gäller återskapande av ett brustet förtroende när någon av parterna varit otrogen..  
    Kontentan av dravlet är att man inte kan göra något om ens partner tvivlar?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 16:58:28 följande:
    Har man i så fall inte satt sig själv i den båten?
    Kallas inte det att ta konsekvensen av sitt handlande?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-03 14:08:11 följande:

Håller med om att det inte leder någonstans. Det är därför det är avslutat. Nu var det ju inte meningen att kapa tråden utan tvärtom kunna bedriva en diskussion med argumentation och ramverk som är brukligt. I andra forum skulle det ha rensats och skribenter varnats. 

Efter att ha tittat runt lite i forumdelen slutar samtliga trådar dessa nick är inblandade i på samma sätt. I retoriskt haveri. Forumdelskapning mer än trådkapning således. 

Nä, man kan i skicka PM till anonyma nick. Inte ens till offentliga med privata inställningar. Det blev jag varse när någon i tråden erbjöd det trots att jag inte kunde. 

Alright. Supporten har kommit igång mer till gagn för TS. Super. Ok, flera nick involverade på motsvarande sätt i samtalen. Själv kunde jag inte låta bli att finna inlägget en smula underhållande där ett nick benämndes "hustroll" och stödjarna "troll".. ja, hustrollet och du testade förvisso föra parallella och utredande samtal i PM form men teknikaliteter satte P. Å en sida kan jag tycka retoriska grepp med benämningen halmgubbar när opinions diffar helt onödigt. Betraktar därmed tråden ur fler än ett perspektiv. Solig     
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 16:58:28 följande:
    Följer dig inte riktigt här. Hur menar du. Med att inte kunna göra något? På vilken nivå? Den kvinnliga partnern eller TS?
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (FYI) skrev 2022-04-06 17:14:57 följande:
    Har man i så fall inte satt sig själv i den båten?
    Kallas inte det att ta konsekvensen av sitt handlande?
    Tack! med ditt inlägg förstår jag nog bättre vad "Förvirrad" syftar på.. ja, det är möjligt att TS's partner måste anpassa sin "vidlyftiga livsföring" by night  för att lyckas vinna tillbaka ett nytt förtroende (som trasats sönder). Men, precis som du säger handlar allt här om konsekvenser på egna actions. Ett konsekvent tänk som är både förståeligt och naturligt anser jag. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-06 17:26:48 följande:
    Tack! med ditt inlägg förstår jag nog bättre vad "Förvirrad" syftar på.. ja, det är möjligt att TS's partner måste anpassa sin "vidlyftiga livsföring" by night  för att lyckas vinna tillbaka ett nytt förtroende (som trasats sönder). Men, precis som du säger handlar allt här om konsekvenser på egna actions. Ett konsekvent tänk som är både förståeligt och naturligt anser jag. 
    Vad kan någon göra för att stilla någon annans tvivel när de väl uppstått. 
  • Anonym (Förvirrad)

Mycket ordvrängande och skuldbeläggande i tråden.

Ingen lyckas svara på frågan vad man kan göra som misstänkt. Oavsett om misstanken är belagd eller inte. 

Som misstänkt kan du inte förändra mind set hos den som misstänker. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 17:41:42 följande:

Mycket ordvrängande och skuldbeläggande i tråden.

Ingen lyckas svara på frågan vad man kan göra som misstänkt. Oavsett om misstanken är belagd eller inte. 

Som misstänkt kan du inte förändra mind set hos den som misstänker. 

Säger mästaren på ordvrängning, halmgubbar och fokusskiftande Drömmer

Skuldbeläggning är en naturlig konsekvens av handlingar. Gör man dumma saker kommer de drabbade givetvis hålla dig ansvarig för det.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-06 17:36:28 följande:
    Vad kan någon göra för att stilla någon annans tvivel när de väl uppstått. 
    Det har redan förklarats för dig flera ggr...
Svar på tråden Otrogen igen...?