• Anonym (bitter)

Otrogen igen...?

Hej,
    Måste skriva av mig.
    Vi är ett par som levt ihop i många år och har två nu vuxna barn.

För ett tag sen var min fru och en väninna och hade skoj i en annan stad.
    Skulle umgås och ha trevligt hette det. Då de båda är lite vimsiga och har dålig koll, så jag hade jag informerat min fru när sista tåget hem gick.

Senare på kvällen skickade jag ett sms för att höra så de kom med tåget.
    De hade så klart missat det skrev hon, och satt nu och snackade med några killar på en bar. Jag blev lite sur, men fick till svar att väninnan skulle bjuda på en övernattning på hotell. Fine, tänkte jag, men var fortfarande lite sur.

Efter ett tag skickade jag ett nytt sms för att höra om de fått tag i hotellrum.
    Visade sig att de nu var hemma hos en av killarna de snackat med, och att de skulle sova där. Då slapp de betala för hotell tycktes det.
    Jag blev jättearg så klart, men också orolig. Låg vaken hela natten.

Hörde av mig på morgonen och undrade när och om hon hade tänkt komma hem. Fick till svar det skulle käkas frukost först hos den här snubben, sen skulle de ta tåget.

När hon väl kom hem så var jag jättearg och kläckte ur mig både det ena och andra.
    Hon bad så mycket om ursäkt för det hade blivit så ¨fel¨.
    Fick sen höra en bomullsvariant enligt mig själv, att det varit väninnan som velat det hela. Hon berättade att hon hört att väninnan smugit in till den här killen och haft sex, när hon trodde min fru sov.
    Ska man tro på detta???

Kan berätta att för många år sen, så var de två hos ett par andra killar och hälsade på. Sas det iaf.
    Min fru har erkänt att det var mer än så nnu många år efteråt.

• Svar på tråden Otrogen igen...?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-08 15:31:00 följande:
    @Förvirrad,

Responderade på ditt inlägg med frågor ställda till mig. Det vore bra om lingvistiska och retorik frågor kunde prioriteras ned litet när de förtar av själva ämnet. Riktar samma uppmaning till "Sådär" även om munhuggandet er emellan har sina poänger så hör de inte riktigt hemma i sammanhanget.   

Du får ta det hur du vill, men dina texter liknar vad högstadieelever lämnar in när de just upptäckt synonymhjälpen i Word. Det är mycket svårläst. 

I diskussionsforum finns det vanligtvis ett regelverk som efterhålls av moderatorer. I diskussioner i allmänhet en strävan att undvika uppenbara argumentationsfel för att en diskussion ö.h.t. ska fungera. 

Här har jag inte sett några ingrepp från moderatorer, man kan löpa amok. Om du själv måste påtala det vet man ju att det inte är på sin plats. 

Jag har svårt att släppa att någon försöker lägga åsikter på mig jag inte har eller haft och sedan be mig försvara dessa. Det är en välkänd och bespottad debatteknik troll använder sig av i alla forum. Men vanligtvis rensas det bort. Till allas glädje. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-08 17:42:35 följande:

Du får ta det hur du vill, men dina texter liknar vad högstadieelever lämnar in när de just upptäckt synonymhjälpen i Word. Det är mycket svårläst. 

I diskussionsforum finns det vanligtvis ett regelverk som efterhålls av moderatorer. I diskussioner i allmänhet en strävan att undvika uppenbara argumentationsfel för att en diskussion ö.h.t. ska fungera. 

Här har jag inte sett några ingrepp från moderatorer, man kan löpa amok. Om du själv måste påtala det vet man ju att det inte är på sin plats. 

Jag har svårt att släppa att någon försöker lägga åsikter på mig jag inte har eller haft och sedan be mig försvara dessa. Det är en välkänd och bespottad debatteknik troll använder sig av i alla forum. Men vanligtvis rensas det bort. Till allas glädje. 

Ah du menar sådär som att anklaga meningsmotståndare för att skriva under flera nicks... hmmm undrar vem det verkliga trollet är...Drömmer
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sådär) skrev 2022-04-08 17:50:51 följande:
    Ah du menar sådär som att anklaga meningsmotståndare för att skriva under flera nicks... hmmm undrar vem det verkliga trollet är...Drömmer

Du har en förkärlek att skriva om pungsparkar. Du tillhör tydligen dem med sexuell fixering vid det. 

När insåg du att din fetisch var annorlunda?

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-08 17:42:35 följande:

I diskussionsforum finns det vanligtvis ett regelverk som efterhålls av moderatorer. I diskussioner i allmänhet en strävan att undvika uppenbara argumentationsfel för att en diskussion ö.h.t. ska fungera. Här har jag inte sett några ingrepp från moderatorer, man kan löpa amok. Om du själv måste påtala det vet man ju att det inte är på sin plats. Jag har svårt att släppa att någon försöker lägga åsikter på mig jag inte har eller haft och sedan be mig försvara dessa. Det är en välkänd och bespottad debatteknik troll använder sig av i alla forum. Men vanligtvis rensas det bort. Till allas glädje. 

Tyvärr fortsätter du oartig totalt undvika ämnet. Var dina frågor till mig spelade? Du tycks enbart befinna dig i tråden i en mission att skapa trätoämnen tillsammans med i princip alla skribenter. I stunden verkar det vara "Sådär" som du koncentrerar dig på att munhuggas med till ingen nytta. Ingen av er "vinner" replikerna. Era konversationer blir allt mer patetiska och urartar så pass att man frågar sig om du/ni sitter i samma lokal och diktar ihop en massa skit.

Nix. Mina texter brukar i regel uppskattas, såväl här som på universitetet. Men det kommer alltid finnas stofiler till gnällspikar som du själv som endast är ute efter att söndra framför samarbete kring en viktig fråga. Du verkar må mindre bra, sprider dina negativa energier samt ägnar dig helhjärtat åt fortsatta försök till kränkning av människors suveränitet.
  • Anonym (Lotta)
    @Förvirrad, 

Ger dig en sista chans till att respondera på mitt längre inlägg till dig. Där ställer jag en fråga till dig! Har du missat den helt??? Ber dig lämna ett praktiskt exempel på hur just din partners tvivel ter sig efter din/dina otrohet/otroheter. Om du vill få ett adekvat och än mer preciserat råd underlättar det om du besvarar mig där.  I annat fall kan jag inte göra annat än betrakta våra konversationer som avrundade. Lycka till i så fall med de tvivel din trolöshet förorsakat din partner.  
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-07 17:00:37 följande:
    Innan du tvivlar på återkopplingen "hur mota tvivel, hur återskapa ett nytt förtroende och en ny tillit" vore det bra om du lämnar ett konkret exempel på hur just din partners tvivel ser ut? En beskrivning av hur tankarna går underlättar om du vill ett specifikt råd.

Ja, en närhetsbrist eller till och med en kärleksbrist kan ha funnits inom ramen av förhållandet - innan en part sökt sig ingrediensen utanför relationen... Men desto större anledning att vara öppen som en bok med "svältläget". Den bedragna ges därmed en chans till ökad förståelse av övertrampen. Din partner kan ha "känt samma brist" men av moraliska skäl valt att inte agera (mindre impulsiv, besitter en lojalitet mot sin partner no matter what). Båda parter brukar nämligen vilja komma till rätta med grundorsaken till otroheten om en fortsättning önskas. Med tipset att bistå mer i hemmet menar jag ett allmänt ökat engagemang med en ny seriositet i äktenskapet/samboskapet/förhållandet. Det innebär vidare dela partners intressen i kultur, fritid, resmål och i familjefrågor. En allmän satsning på alla plan inklusive erotiken av godo. Den bedragna behöver när värsta krisreaktionen klingat av vara delaktigt i de positiva förändringarna. 

Du får vara beredd på att den som svikits in i hjärteroten behöver svar på sina frågor i ett grundligt ältande som innefattar "exakt hur och varför"? När  processen avklarad varierar; beroende på hur sveket såg ut (svårighetsgrad) och hur parternas personlighet kommer till uttryck.

Nej. Tvivel, grubblerier, svartsjuka och ältande kan inte förläggas som ett trist drag hos den bedragne; uppenbara skäl fanns/finns till de adekvata reaktionerna. Det blir därmed en gemensam process att komma vidare... Därför blir familjeterapi det självklara valet framför individuella terapisessioner.

Visst, inget förhållande mår bra av att det ligger ett moln av tvivel, osäkerhet, svartsjuka, tillitsproblem etc mellan partners. Men som sagt hänger upplevelsen samman med ett smärtsamt svek. Som bägge parter behöver arbeta tillsammans med för att dämpa stötarna. Om ambitionen finns där hos både mannen och kvinnan om en läkning.       

• Anonym (Lotta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2022-04-08 18:42:10 följande:

Du har en förkärlek att skriva om pungsparkar. Du tillhör tydligen dem med sexuell fixering vid det. 

När insåg du att din fetisch var annorlunda?

Liknelsen mellan den smärta en otrohetsaffär orsakar mentalt och fysiskt ÄR i princip jämförbar men den som uppstår vid en pungspark. Skillnaden består i att vid pungsparken är den fysiska smärtan av övergående natur. Solig 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-08 22:08:51 följande:
    Tyvärr fortsätter du oartig totalt undvika ämnet. Var dina frågor till mig spelade? Du tycks enbart befinna dig i tråden i en mission att skapa trätoämnen tillsammans med i princip alla skribenter. I stunden verkar det vara "Sådär" som du koncentrerar dig på att munhuggas med till ingen nytta. Ingen av er "vinner" replikerna. Era konversationer blir allt mer patetiska och urartar så pass att man frågar sig om du/ni sitter i samma lokal och diktar ihop en massa skit.

Nix. Mina texter brukar i regel uppskattas, såväl här som på universitetet. Men det kommer alltid finnas stofiler till gnällspikar som du själv som endast är ute efter att söndra framför samarbete kring en viktig fråga. Du verkar må mindre bra, sprider dina negativa energier samt ägnar dig helhjärtat åt fortsatta försök till kränkning av människors suveränitet.

Jag håller med. Dåligt av mig att ryckas med. Troll bör ignoreras. 

"Du verkar må mindre bra". På tal om att skilja på sak och person och kladda personomdömen på andra.

Jag anmärkte på det du faktiskt skriver och att det blir jobbigt att läsa ord som är väldigt högtravande eller ger multipla syftningar, alternativt i fel kontext. Därför orkar jag inte läsa längre och grötiga texter. Det är inte samma sak som att tala om för dig vad du tänker, hur du mår eller är som person utanför det du skriver. 

Har du en suveränitet tycker du? Det uttrycket används vanligtvis inte om människor och är ett typexempel på när synonmordboken kan ställa till det då det gärna syftar på hegenomi, överlägsenhet etc. 

Går du på universitetet? Läser du statsrätt? Juridik?

Har du responderat en avhandling eftersom du använder termen som i talspråk i casual kontext? 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-08 22:25:14 följande:
    Liknelsen mellan den smärta en otrohetsaffär orsakar mentalt och fysiskt ÄR i princip jämförbar men den som uppstår vid en pungspark. Skillnaden består i att vid pungsparken är den fysiska smärtan av övergående natur. Solig 

Ok. Och smärta vid svek är inte av övergående natur? Det vill jag nästan påstå att det är för de flesta. 

Fast nu handlade det om att bemöta en person med samma argumentationsfel för att tydliggöra det. Trodde att det var uppenbart. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-08 22:25:14 följande:

Ok. Och smärta vid svek är inte av övergående natur? Det vill jag nästan påstå att det är för de flesta. 

Fast nu handlade det om att bemöta en person med samma argumentationsfel för att tydliggöra det. Trodde att det var uppenbart. 

• Grey Man
    Anonym (Lotta) skrev 2022-04-07 17:29:13 följande:
    Rättvist omdöme? Vilka har fucked upp den här tråden? Dras alla över samma kam av dig. Vad bidrar du själv med i ditt stödjande av trådskaparens utmanande ämne?
    Skärp dig. Du skämmer ut dig och beter dig som ett barn i dina resonemang. Dina argument låter som någon som försöker bevisa för sin komvux-klass att de egentligen är för smarta för att gå på Komvux. Men det är bara du som tror det. Alla vi andra vet att du är precis där du ska vara. På Komvux. Sluta skäm ut dig själv.
Svar på tråden Otrogen igen...?