• Anonym (Desperat)

Hur får man benzo?

Jag ska fråga min läkare efter benzo nästa gång jag träffar henne. Har något några tips? Jag förstår inte hur andra gör själv har jag aldrig lyckats få ut det oavsett hur jag har mått. Jag har autism och kan inte visa känslor på förväntat sätt. 

Det finns både de som talar för och emot att jag ska få det. Jag har testat alla allergimediciner som finns. Jag har Imovane (också narkotikaklassat) på recept och hämtar inte ut om jag inte absolut måste, det går alltså att se att jag inte hämtar ut fast jag kan. Jag hade tagit Lyrica (narkotikaklassat) och trappade ut snabbt så fort hon bad mig. Lyrica började jag med innan det blev narkotikaklassat. Läkaren har själv sagt att hon inte tror jag är missbrukare. 

Det som talar emot är att hon egentligen inte skriver ut narkotikaklassade preparat. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-03-31 22:30
    Uppdatering. Jag fick Oxascand (15mg högst 4 per dag vid behov) mer Imovane (som jag ska ta varje dag) och Abilify (antipsykiotisk, inte beroendeframkallande) När jag väl kom till mottagningen var jag i ett så bedrövligt skick att hon rådde mig att köpa på Apoteket bredvid kliniken och ta dem på vägen hem (jag har lång resväg) Detta från en läkare som egentligen inte skriver ut narkotikaklassade preparat.
  • Svar på tråden Hur får man benzo?
  • Anonym (hm)
    Anonym (Desperat) skrev 2022-03-19 21:30:40 följande:
    Men varför finns det ens då? Är det inte möjligt att få borde de bli avregistrerade. 
    Fast att läkarna är restriktiva med att skriva ut innebär ju inte att de aldrig gör det (även om just din läkare verkar extra restriktiv)
  • Anonym (Hanna)

Anonym hm:  Nej det visste jag inte.
    Jag använder citattecken eftersom "benzo" är slangord.

• Anonym (Desperat)
    Anonym (hm) skrev 2022-03-19 21:36:27 följande:
    Fast att läkarna är restriktiva med att skriva ut innebär ju inte att de aldrig gör det (även om just din läkare verkar extra restriktiv)
    Jag har haft den här läkaren i mindre än ett år, har haft massor av andra läkare innan. 
  • Anonym (Desperat)
    Xlr8 skrev 2022-03-19 22:21:20 följande:

Sånt skulle jag aldrig peta i mig.

Starta gärna en egen tråd om det. Såna åsikter är helt off topic här. 
  • Anonym (Desperat)
    Fotella skrev 2022-03-19 22:33:06 följande:

Har du bipolär sjukdom och inte ens får sobril? 

Ja, tyvärr. 
  • Anonym (Desperat)
    Fotella skrev 2022-03-19 22:33:06 följande:

Har du bipolär sjukdom och inte ens får sobril? 

Postade lite för snabbt. Jag förstår som sagt inte hur andra gör. Tror jag delvis har haft otur och haft en massa ST och hyrläkare som inte vill ta ansvar, oftast har jag inte träffat dem mer är 1-2 gånger. Sen har jag haft väldigt dåliga fasta läkare som har slutat efter några månader. Tyvärr tror jag många anser att bipolära per automatik antigen är missbrukare eller är framtida missbrukare oavsett hur mycket man försöker bevisa motsatsen. Jag har hela tiden behövt bevisa att jag är pålitlig för fasta läkare för att få någon behandling överhuvudtaget (gäller även icke narkotikaklassade mediciner, jag hade t.ex jättesvårt att få Atarax utskrivet för läkaren tyckte ångest är något man måste stå ut med)  
  • Fotella
    Anonym (Desperat) skrev 2022-03-19 22:48:34 följande:
    Postade lite för snabbt. Jag förstår som sagt inte hur andra gör. Tror jag delvis har haft otur och haft en massa ST och hyrläkare som inte vill ta ansvar, oftast har jag inte träffat dem mer är 1-2 gånger. Sen har jag haft väldigt dåliga fasta läkare som har slutat efter några månader. Tyvärr tror jag många anser att bipolära per automatik antigen är missbrukare eller är framtida missbrukare oavsett hur mycket man försöker bevisa motsatsen. Jag har hela tiden behövt bevisa att jag är pålitlig för fasta läkare för att få någon behandling överhuvudtaget (gäller även icke narkotikaklassade mediciner, jag hade t.ex jättesvårt att få Atarax utskrivet för läkaren tyckte ångest är något man måste stå ut med)  
    Förlåt men taskigt läge du befinner dig i. Visst finns det många bipolära som missköter sig men sen finns de som även sköter sig. Bland annat min sambo. Han har iktrovil, tror på 5 mg. Han har voxra, modafinil plus nebido (testo) och massa annat, har inte koll på exakt men de bet jag om som ska vara narkotika/steroid klassat. Men gissa vad? Han är fungerande. Känner att de var nog tur han fick den läkaren och den hjälpen annars vet jag inte om han ens levt idag. Eller hur det påverkat vårt liv. Jag tror du får helt enkelt pröva dig fram bland olika läkare. Men är detta läkare inom psyk? 
  • Fotella

Förlåt men taskigt läge du befinner dig i. Visst finns det många bipolära som missköter sig men sen finns de som även sköter sig. Bland annat min sambo. Han har iktrovil, tror på 5 mg. Han har voxra, modafinil plus nebido (testo) och massa annat, har inte koll på exakt men de bet jag om som ska vara narkotika/steroid klassat. Men gissa vad? Han är fungerande. Känner att de var nog tur han fick den läkaren och den hjälpen annars vet jag inte om han ens levt idag. Eller hur det påverkat vårt liv. Jag tror du får helt enkelt pröva dig fram bland olika läkare. Men är detta läkare inom psyk?
    Juste glömde nämna att hans läkare också var osäker i början på ge benzodiazepiner, det är normalt eftersom bipolära dras gärna till missbruk vilket är förståeligt då de ofta självmedicinerar mot ångest, mna var även orolig för alkohol missbruk. Så tycker endå de år bra där. Men stå på dig! 
Svar på tråden Hur får man benzo?