Hur får man benzo?
Jag ska fråga min läkare efter benzo nästa gång jag träffar henne. Har något några tips? Jag förstår inte hur andra gör själv har jag aldrig lyckats få ut det oavsett hur jag har mått. Jag har autism och kan inte visa känslor på förväntat sätt.
Det finns både de som talar för och emot att jag ska få det. Jag har testat alla allergimediciner som finns. Jag har Imovane (också narkotikaklassat) på recept och hämtar inte ut om jag inte absolut måste, det går alltså att se att jag inte hämtar ut fast jag kan. Jag hade tagit Lyrica (narkotikaklassat) och trappade ut snabbt så fort hon bad mig. Lyrica började jag med innan det blev narkotikaklassat. Läkaren har själv sagt att hon inte tror jag är missbrukare.
Det som talar emot är att hon egentligen inte skriver ut narkotikaklassade preparat.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-03-31 22:30
Uppdatering. Jag fick Oxascand (15mg högst 4 per dag vid behov) mer Imovane (som jag ska ta varje dag) och Abilify (antipsykiotisk, inte beroendeframkallande) När jag väl kom till mottagningen var jag i ett så bedrövligt skick att hon rådde mig att köpa på Apoteket bredvid kliniken och ta dem på vägen hem (jag har lång resväg) Detta från en läkare som egentligen inte skriver ut narkotikaklassade preparat.