• Anonym (Henrik)

Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

• Svar på tråden Flickväns duschrutin
  • Anonym (Siri)
    Anonym (Henrik) skrev 2022-03-20 20:48:29 följande:

Tack för era svar! Finns bara ett badrum/toalett så därför är det ju extra jobbigt att hon är där så länge. Är ändå glad att det händer på kvällen och inte på morgonen när vi båda ska iväg ungefär samtidigt. 

Under tiden hon duschar brukar jag göra annat, oftast titta på film, men jag vill ju göra det ihop med henne. Eller bara ligga och prata. Blir inte mycket tid över till sånt tyvärr. Hon brukar börja duscha vid 21-22 tiden. 

Exakt vad mer hon gör därinne vet jag inte, men hon har pratat om hårinpackning som ska sitta kvar i håret en kvart och att hon ibland rakar sig. Majoriteten av tiden tror jag faktiskt att hon bara står där för att hon tycker det är behagligt. 

Men prata och se film fram till 21-22 då? Förstår verkligen inte vad problemet är? Varför får hon inte vara ifred i en timma?
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Siri) skrev 2022-03-20 21:45:09 följande:
    Men prata och se film fram till 21-22 då? Förstår verkligen inte vad problemet är? Varför får hon inte vara ifred i en timma?
    Jag skulle nog se det som skumt om min kille låste in sig på toa en h varje kväll med. Lite trist. 
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Henrik) skrev 2022-03-20 20:48:29 följande:
    Tack för era svar! Finns bara ett badrum/toalett så därför är det ju extra jobbigt att hon är där så länge. Är ändå glad att det händer på kvällen och inte på morgonen när vi båda ska iväg ungefär samtidigt.  Under tiden hon duschar brukar jag göra annat, oftast titta på film, men jag vill ju göra det ihop med henne. Eller bara ligga och prata. Blir inte mycket tid över till sånt tyvärr. Hon brukar börja duscha vid 21-22 tiden.  Exakt vad mer hon gör därinne vet jag inte, men hon har pratat om hårinpackning som ska sitta kvar i håret en kvart och att hon ibland rakar sig. Majoriteten av tiden tror jag faktiskt att hon bara står där för att hon tycker det är behagligt. 

Förstår du grejen med att behöva vara ensam för att ladda de mentala batterierna?
  • Anonym (Pep)
    Drottningen1970 skrev 2022-03-20 21:04:58 följande:
    Låter helt ärligt som att hon behöver fly från nån som hela tiden behöver vara nära nära.
    Tycker jag med.
  • Anonym (Siri)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-20 21:56:12 följande:
    Jag skulle nog se det som skumt om min kille låste in sig på toa en h varje kväll med. Lite trist. 
    Varför då? Är väl samma sak som att sitta ifred och se ett avsnitt av en serie, läsa en bok eller ringa och prata med en kompis. Bara för att man är ett par måste man ju inte vara sammanklistrade varje minut man är tillsammans. Alla måste ju få vara ifred en stund om man vill, speciellt om det bara rör sig om en timma per kväll. 

Vet man dessutom att man låser in sig i ungefär en timma kan man ju ge de andra i hushållet en chans att t.ex. gå på toaletten innan man låser in sig så det torde ju inte vara något problem alls.
  • Anonym (L)

Bor ni ihop om det är din "nya" flickvän? 

Kanske hade varit bättre att inte ses så ofta istället. 

Jag hade stört mig som fan om min man låste in sig i en timme varje kväll i badrummet oavsett vad han gjorde där, jag hade ifrågasatt det. Och inpackning varje dag bör man inte göra. 
    Att dessutom ockupera toaletten för andra är ohyfsat. Att ta ett långt bad och raka sig etc gör man ju ibland - men ca 1 gång i veckan. Inte varje dag.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (L) skrev 2022-03-21 12:35:11 följande:

Bor ni ihop om det är din "nya" flickvän? 

Kanske hade varit bättre att inte ses så ofta istället. 

Jag hade stört mig som fan om min man låste in sig i en timme varje kväll i badrummet oavsett vad han gjorde där, jag hade ifrågasatt det. Och inpackning varje dag bör man inte göra. 
    Att dessutom ockupera toaletten för andra är ohyfsat. Att ta ett långt bad och raka sig etc gör man ju ibland - men ca 1 gång i veckan. Inte varje dag.

Fast om hon gör hårinpackning, ansiktsmask m.m behöver inte låsa in sig. Då kan det vara fritt fram att gå på toa vid behov. Min pojkvän brukar bada länge både morgon och kväll. Han har alltid dörren öppen så det stör inte mig alls. Händer att jag sätter mig på toa stolen och pratar med honom, samma tvärtom. Ibland tar vi ett glas vin och badar tillsammans.

Ge henne lite egen tid TS så hon slipper låsa in sig för det.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Cissi) skrev 2022-03-21 10:21:50 följande:

Förstår du grejen med att behöva vara ensam för att ladda de mentala batterierna?
    De bor ju inte tillsammans.   Och behöver ju inte ses varje kväll precis, hon kan ju ha egentid i sin bostad. 
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Li) skrev 2022-03-21 17:55:56 följande:
    De bor ju inte tillsammans.   Och behöver ju inte ses varje kväll precis, hon kan ju ha egentid i sin bostad. 

Oavsett så är det ju bra om TS förstår hur hon fungerar.
  • Anonym (Kan bli så)

Kan ta upp till 1 h. Inget konstigt med det. Duschar gärna länge och varmt. Shamponerar länge, sköljer ur och sedan balsam osv.
    Filar på fötterna, rakar ben och fittan varannan dag osv.

Svar på tråden Flickväns duschrutin