• Anonym (Henrik)

Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

• Svar på tråden Flickväns duschrutin
  • Anonym (ööö)

Ja det låter lite länge, men som du säger, hon duschar inte hela tiden - det hade ju varit konstigt och slöseri på vatten osv. Men absolut kan det ta en stund att gå på toa, duscha, fixa med håret, kanske smörja in sig, klippa nagla osv - men man gör inte alla sakerna varje kväll förstås. Hon kanske tränar lite? Det gör jag. Jag kör lite plankan, situps mm innan jag duschar. 

Din tjej tycker nog det är skönt att vara därinne, behagligt och varva ner. Det måste man väl få kunna ha? 

• Anonym (E)

Även om hon skulle korta ner tiden så ger det så lite extra tid att det inte är värt för henne att stressa igenom sina rutiner. Avsminkning, toabesök, dusch, hårtvätt, hudvård.. Ja det kan ta tid om och speciellt om det är för att varva ner.

• Anonym (Lisa)

Hon försöker kanske få en paus från sin kontrollerande pojkvän. Låt henne vara ifred. 

• Anonym (Y)

Finns det fler badrum att tillgå, eller ockuperar hon det enda badrummet en timme varje kväll?

• Anonym (Cissi)

Rent praktiskt behövs det ju inte, men kanske behöver hon det mentalt. Hon kanske behöver den timmen ensam med sina egna tankar. Som Solblomma skriver så är det nog lite samma sak som de som sitter på toa i en timme. Det behöver inte bero på magproblem utan de vill helt enkelt vara ifred ett tag. Men att du vill ha tillsammanstid när hon vill ha ensamtid blir förstås ett problem. Ni får försöka prata er fram till en lösning där.

• Anonym (Lj)

Jag har aldrig varit men någon som lägger så mycket tid på dusch varje dag. Har ni bara en toa och hon låser om sig kan jag förstå att det är jobbigt. Jag hade en flickvän som blockerade toan en timme varje morgon och inte fattade att det var ett problem för oss andra. Men i hennes fall berodde det på magproblem.

• Anonym (Hårig?)

Är extremt hårig, kanske din flickvän också är? Då räcker det liksom inte att dra några drag med hyveln på smalbenen och sedan är man hårlös, slät och fin.

Så det tar tid. Armar, armhålor, ben, lår, baklår, fingrar, tår, kön, mellan skinkorna och anus.  Vet du hur man rakar anus? Jo man lägger en spegel på badrumsgolvet, balanserar på huk över den, krånglar med armen så man når, böjer handleden tills det sträcker så det gör ont för att komma åt och rakar. Sånt tar tid.

Testa själv att bara raka anus, bara det, och ta tiden på det. Då fattar du varför det kan ta en timme att duscha.

• Anonym (Oj)

Jag är 27, duschar mellan 5-10 min varje dag. Ca 1-2 ggr i veckan blir det 20-30 min istället. Aldrig träffat nån som duschar så länge. Utomlands med mina väninnor är vi sällan inne mer än 15-20 min

• Anonym (Gilla läget)

Det du behöver göra är att se till att hålla dig vaken längre!

Svar på tråden Flickväns duschrutin