• Anonym (Henrik)

Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

• Svar på tråden Flickväns duschrutin
  • Anonym (L)
    Anonym (Li) skrev 2022-03-21 17:55:56 följande:
    De bor ju inte tillsammans.   Och behöver ju inte ses varje kväll precis, hon kan ju ha egentid i sin bostad. 
    Bor de inte ihop hade jag definitivt ifrågasatt eller faktiskt åkt hem och sovit när hon börjar sin duschrutin, sagt att "det verkar som om du vill vara ifred nu så jag åker hem". Hade det pågått hemma hos mig hade jag sagt att "jag tycker det är tråkigt att du låser in dig en timme och inte vill umgås, om du vill vara ifred så föreslår jag att du åker hem".
  • Anonym (Stina)

Hon är en vuxen människa, inget barn. Att hon gör rutinen på kvällen och inte på morgonen är såklart inte pga tur som du skriver utan att hon självklart vet att man inte kan ockupera badrummet en timma på morgonen när man ska iväg. 

Jag tycker det låter som att du vill styra henne. om hon hellre är i badrummet en timma än se på film med dig så är det väl bara att acceptera? vilken anledningen än är så är det inget du kan bestämma över. 

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Stina) skrev 2022-03-22 08:01:50 följande:

Hon är en vuxen människa, inget barn. Att hon gör rutinen på kvällen och inte på morgonen är såklart inte pga tur som du skriver utan att hon självklart vet att man inte kan ockupera badrummet en timma på morgonen när man ska iväg. 

Jag tycker det låter som att du vill styra henne. om hon hellre är i badrummet en timma än se på film med dig så är det väl bara att acceptera? vilken anledningen än är så är det inget du kan bestämma över. 

Fast VARJE kväll? Då hade jag känt mig bortvald som partner.
  • Ocdmänniska
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 08:59:45 följande:
    Bortvald bara för hon vill ta det lugnt själv? Det handlar inte om hennes partner och hon får göra saker för hennes skull själv
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 08:59:45 följande:
    En timma per kväll på egen hand får dig att känna dig bortvald? Och om det handlat om att gå på gym, läsa en bok eller ta en ensam promenad? Många människor har behov av en stunds egentid varje dag. Ser inte problemet. 
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Stina) skrev 2022-03-22 09:11:24 följande:
    En timma per kväll på egen hand får dig att känna dig bortvald? Och om det handlat om att gå på gym, läsa en bok eller ta en ensam promenad? Många människor har behov av en stunds egentid varje dag. Ser inte problemet. 
    Absolut, men då utgår du ifrån att TS sambo inte gör något av detta, utan enbart har toatiden ensam, eller hur? 
    Ocdmänniska skrev 2022-03-22 09:06:31 följande:
    Bortvald bara för hon vill ta det lugnt själv? Det handlar inte om hennes partner och hon får göra saker för hennes skull själv

Såklart. Jag tror ändå att de flesta skulle uppleva det jobbigt om ens partner gick och stängde in sig på toa 1 h kl 21-22 varenda kväll.

• Ocdmänniska
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 09:14:46 följande:
    Absolut, men då utgår du ifrån att TS sambo inte gör något av detta, utan enbart har toatiden ensam, eller hur? 
    Ocdmänniska skrev 2022-03-22 09:06:31 följande:

Såklart. Jag tror ändå att de flesta skulle uppleva det jobbigt om ens partner gick och stängde in sig på toa 1 h kl 21-22 varenda kväll.

Inte direkt då jag förstår att allt handlar inte om mig
  • Anonym (Jodå)

Jag undrar ju om TS sambo även har någon annan egentid, typ träning, shopping, korsord, hantverk. 

Eller är toatiden 21-22 ?hobbyn??

Tror jag mkt skulle tyckt tiden på dygnet som jobbig, är ju den sista vakentiden ihop man har Innan man sover. När man kan planera morgondagen tex. TS kanske känner så?

• Anonym (Jodå)
    Ocdmänniska skrev 2022-03-22 09:16:41 följande:
    Inte direkt då jag förstår att allt handlar inte om mig
    Jag förstår också det, sluta vara så dryg.
  • Ocdmänniska
    Anonym (Jodå) skrev 2022-03-22 09:19:18 följande:
    Jag förstår också det, sluta vara så dryg.
    Vad? tydligt gör du inte det om du har problem med detta
Svar på tråden Flickväns duschrutin