• Anonym (Henrik)

Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

• Svar på tråden Flickväns duschrutin
  • Anonym (Glöm det)

Ha ha ha ha ha :) Det där kom från en kvinna som garanterat har kontrollbehov själv...Jösses :)

Drottningen1970 skrev 2022-03-20 11:59:01 följande:

Du behöver se över ditt kontrollbehov.

Du verkar klängig och jobbig. Hon kanske behöver lite egentid i badrummet.

Låt henne vara ifred.

• Caitline35

Hade jag varit du så hade jag med tyckt att det är alldeles för lång tid. Galet lång tid om det är så varje kväll. 1-2 ggr i veckan vore en annan sak.

• Anonym (Anders)

Är kille och vill inte vara tillsammans som är så ytlig. 1 timme varje kväll, undrar hur lång tid hon tar på sig på morgonen innan hon ska till jobbet och träffa folk?
    Antagligen dåligt självförtroende, när man inte kan vara naturlig inför sin partner. 

• Anonym (Duscha.)
    Anonym (Henrik) skrev 2022-03-20 11:02:11 följande:
    Flickväns duschrutin

Jag har ett problem med min nya flickvän. Enligt henne inget problem, men jag tycker det därför att det tar mycket onödig tid. Det gäller hennes duschrutin. Hon duschar oftast varje kväll och det tar extremt lång tid. Från att hon går in i badrummet tills hon kommer ut får jag räkna med att hon är borta minst en timme. Däremot har hon inte igång vattnet hela tiden, men ändå 20-25 minuter sammanlagt. 

Har frågat henne och hon tycker det är helt normalt och menar på att det tar tid med hårinpackning, rakning och allt vad hon nu gör därinne. Jag förstår att det tar tid, men en timme är lång tid för att duscha. 

Är era flickvänner i 25 års åldern likadana? Jag har inte varit med om så pass lång tid iallafall. Tips för att snabba på henne? Vi båda bor i lägenheten där varmvatten ingår  så detta handlar inte om pengar utan det handlar om att jag tycker vi förlorar mycket tid på kvällarna. Oftast har jag hunnit somna när hon väl är klar. 

I år fick vi en lite överraskning, vi bor i en bostadsrätt, föreningen skicka ut att dom skulle utreda varför det går så mycket vatten, dom skicka ut paragraf kap 7 § 13 bostadsrättslagen, och gick sedan bara in i lägenheten, jag blev lite paff då jag inte vittjat brevlådan sista 2 veckorna, hörde att det ringde på dörren på morgonen, jag hade inte bråttom upp, men mötes då av att han klev in innan jag ens var i hallen, fråga vad han gjorde, han backa ut igen förklara han hade rätt att gå in. han gick då igenom toa o kranar, vad han förklara så hade han rätt att göra det, fast jag hänvisa att inget läkte eller att ingen har någon vattenskada.
  • Anonym (Erfaren_man)

Kvinnor brukar ju gilla duschhandtagen, och det är kanske det som tar så mkt tid? 

• Anonym (Lj)
    Anonym (Hårig?) skrev 2022-03-20 16:29:19 följande:

Är extremt hårig, kanske din flickvän också är? Då räcker det liksom inte att dra några drag med hyveln på smalbenen och sedan är man hårlös, slät och fin.

Så det tar tid. Armar, armhålor, ben, lår, baklår, fingrar, tår, kön, mellan skinkorna och anus.  Vet du hur man rakar anus? Jo man lägger en spegel på badrumsgolvet, balanserar på huk över den, krånglar med armen så man når, böjer handleden tills det sträcker så det gör ont för att komma åt och rakar. Sånt tar tid.

Testa själv att bara raka anus, bara det, och ta tiden på det. Då fattar du varför det kan ta en timme att duscha.

Rakar du anus varje kväll?
  • Anonym (Hårig?)
    Anonym (Lj) skrev 2022-03-20 19:44:43 följande:
    Rakar du anus varje kväll?
    Nej, bara 2 ggr i veckan kanske. Men speglar det och kollar efter. Känner så att inget sticks. Skulle jag vara singel hade jag inte vart lika noga.
  • Anonym (Henrik)

Tack för era svar! Finns bara ett badrum/toalett så därför är det ju extra jobbigt att hon är där så länge. Är ändå glad att det händer på kvällen och inte på morgonen när vi båda ska iväg ungefär samtidigt. 

Under tiden hon duschar brukar jag göra annat, oftast titta på film, men jag vill ju göra det ihop med henne. Eller bara ligga och prata. Blir inte mycket tid över till sånt tyvärr. Hon brukar börja duscha vid 21-22 tiden. 

Exakt vad mer hon gör därinne vet jag inte, men hon har pratat om hårinpackning som ska sitta kvar i håret en kvart och att hon ibland rakar sig. Majoriteten av tiden tror jag faktiskt att hon bara står där för att hon tycker det är behagligt. 

• Drottningen1970
    Anonym (Henrik) skrev 2022-03-20 20:48:29 följande:

Tack för era svar! Finns bara ett badrum/toalett så därför är det ju extra jobbigt att hon är där så länge. Är ändå glad att det händer på kvällen och inte på morgonen när vi båda ska iväg ungefär samtidigt. 

Under tiden hon duschar brukar jag göra annat, oftast titta på film, men jag vill ju göra det ihop med henne. Eller bara ligga och prata. Blir inte mycket tid över till sånt tyvärr. Hon brukar börja duscha vid 21-22 tiden. 

Exakt vad mer hon gör därinne vet jag inte, men hon har pratat om hårinpackning som ska sitta kvar i håret en kvart och att hon ibland rakar sig. Majoriteten av tiden tror jag faktiskt att hon bara står där för att hon tycker det är behagligt. 

Låter helt ärligt som att hon behöver fly från nån som hela tiden behöver vara nära nära.
Svar på tråden Flickväns duschrutin