Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

Jag hänger gärna på här Skrattande
    Är på sprutdag 3 idag med gonal-f 175.

Körde en omgång i januari med gonal 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men tyvärr var inga över 10mm :( 

Så hoppas verkligen det hjälper denna gång med 175 från start 

• Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-23 17:58:15 följande:

Spännande, då är vi ungefär lika i tid :)

Fick du något svar på varför äggen inte mognade sist? 

Barnmorskan på Livio berättade att olika läkare har olika "favoriter" och då kan det skilja sig från person till person. Tyckte det var lite krångligt nämligen då Menopuren inte är färdigblandad utan jag måste själv blanda ett pulver med en vätska. Känns onödigt att det ska blandas när det finns färdigfyllda sprutor.

Hur länge har ni i tråden försökt nu?

Vi är inne på 2 år försöka själva och är oförklarligt barnlösa. Både mannens spermier är i toppskick och jag har mycket ägg, AMH på 4 vilket var väldigt bra. Dock finns risk för överstimulering nu enligt läkaren så det finns risk att vi inte får återföra något i denna cykel vilket känns trist om det skulle bli så. Nu vill man ju bara köra gärnet! :)

Nej fick ju inte det! Det enda läkaren sa att 125 va en stor dos men sen sa bm att det inte var det så blev lite förvirrad.. Fick även komma på ett nytt ul när jag hade mens men det enda som va avvikande då var en cysta på 5cm som inte vart där innan. 

Så har de inte växt nu med 175 från start så blir ja galen. 

Vi började försöka sep 19 men sambons spermier var avvikande, minns inte om det var mängden eller rörligheten Tungan ute

Är lite nervös oxå för min bmi gräns, på inskrivningen var den bra men nu 1.5år efter så ligger ja nog över gränsen igen då ja har en liten jojo bantning... 
  • Loppan1994

MaryJen123- ja verkligen! Det var bara nått i stil med -jag vet inte varför du inte svarar bättre på denna dosen. Så känns nästan som man får skämmas om inte denna dosen räcker heller... 

Okej men det känns ju skönt att höra ändå 

Har du ul imorgon? Glad

• Loppan1994

Novabusen- fy va jobbigt med utomkveds 2ggr dessutom och att äggledaren fick tas bort Rynkar på näsan men får du ägg på båda sidor ändå eller är det bara ena som funkar?

Du har ul imorgon du med va?

Ja fyramadelen är inte rolig... ska lägga till min imorgon och den svider ju så förbannat. Och sen att man ska aspirera innan oxå gör det ännu värre 

• Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-24 14:33:30 följande:

Ja precis, imorgon är första UL och ikväll tas första fyremadel som jag nu känner mig lite spänd över om det är så att den nålen är lite grövre. Sambon kanske får ta den åt mig, vi får se.

Än så länge känner jag inte så mycket av sprutorna, lite svullen kanske så ska bli spännande att se hur äggen har växt till sig. 

Håller tummarna att det ser bra ut imorgon då Skrattande

Nålen är lite grövre ja, men de jobbigast var nog att det sved efteråt tyckte jag, och hitta ett bra grepp så jag kunde aspirera. Men helt klart bättre att nån annan tar den på en Glad

Skönt att du inte känner av så mycket. Känner inget jag heller, sist hade jag extremt ont i huvudet, mycket flytningar och illamående. Så får hoppas denna gång att inga biverkningar ger växande ägg Flört
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-24 21:21:21 följande:

Vad menar ni med aspirera? Att trycka inte vätskan? 

Ja utomkvedshavandeskap är väl inget att rekommendera men ändå skönt att veta att jag INTE kan få det igen :) Hörde att en tjej fick utomkvedshavandeskap av IVF :/

Ska bli intressant på UL i morgon (fredag) och se om allt utvecklas som det ska :)

Håller tummarna för oss alla att det går bra!

Asiprera är att man drar upp sprutan istället för trycker in direkt för att se så det inte kommer blod in i vätskan i sprutan, då ska man byta spruta och ta en ny. Så man inte har satt den i ett kärl :) är väl kanske inte så jätte noga med fyramadelen men jag gör det iaf för det känns bättre :) 

Ja jag har oxå hört att det är lite större risk för det med ivf :/

Hur har det gått för et båda idag på ul? Skrattande
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-25 13:39:28 följande:
    Ok! Det har inte BM sagt nåt om till mig.. 

Jag hade 16 blåsor på ena och 10 på andra som hade lite olika storlekar men va inte mogna, så koll på måndag igen, troligtvis äggplock ons-fre sa hon :)
    Verkar inte va så noga eftersom nålen inte är så jätte lång Glad

Oj de va många blåsor, hoppas många av dom växer sig till rätt storlek nu 

Vart någonstans går ni?

Vi är i Karlstad och sen Örebro för plock och insättning 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-03-25 15:25:37 följande:
    Vi går på Livio Kungsholmen i sthlm :)
    Ja vi får hoppas de växer till sig och att det är ägg i några av dem oxå :)

Karlstad är mina gamla trakter, uppväxt i Värmland :)
    Okej :)

Ja men verkligen! :) 

Jaha där ser man Skrattande 
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-25 19:55:07 följande:

Vi går på Livio gärdet. Var på UL idag men blev lite besviken dels för att barnmorskan kändes så stressad och hela stämningen i rummet var att hon bara ville att jag skulle gå.
    Fick bara höra "7 blåsor på höger inget än på vänster, kom tillbaka på måndag"
    Men ställde lite frågor, förmodligen äggplock på fredag.

Men 7 blåsor kändes lite eller? Barnmorskan Var så obrydd, var in och ut på kanske 3 min. De har annars varit så gulliga. 

Men fy va tråkigt! Man vill ju verkligen ha en bra upplevelse när det redan är jobbigt som det är... Har du loggat in på 1177 och läst vad hon skrivit? Kanske står mer där än vad hon sa? 

Har hört nånstans att man helst vill ha 10st, men såklart plockar dom om de är färre bara de är rätt stl på dom.

Va de bm som gjorde ul? För mig har de alltid vart läkaren som gjort det 
  • Loppan1994
    MaryJen123 skrev 2022-03-25 21:15:00 följande:
    Nä ganska säker på att hon sa när jag bokade att jag skulle träffa en barnmorska men blir lite osäker nu.
    Hade rätt mkt frågor som jag inte kände att hon var intresserad över att lyssna på...så lite trist.

Får logga in på 1177 och se om det står nåt där. :) 

Ikväll är det första gången jag ska ta sprutorna själv då mannen är på jobb aw, fyremadel sprutan sved verkligen länge igår. Ser inte fram emot kvällens.

Jag har berättat för de flesta i min närhet då jag inte känner nån som genomgått ivf, har ni berättat? 
    Okej :) så tråkigt, hoppas att du får nån bättre på måndag då :/ 

Hur gick de att ta dom ikväll? 

Jag har endast berättat för 3st. Tror inte sambon berättat för nån. Är jobbigt att hålla de för sig själv men ändå skönt att slippa alla frågor. 
    Måste nog snart berätta för chefen iaf tror jag. 
Svar på tråden IVF start mars 2022