Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

Novabusen skrev 2022-04-26 18:26:23 följande:
    Skumt. Vad säger BM? Kan det bero på hormonbehandlinge? 
    Jag har fått åka in med ballongmage igen och tömt vätska. Den läkaren sa att detta kan sitta i till vecka 8 och det är typ mer än 2 veckor kvar :(
    Dom sa att de är normalt att blöda lite mer efter äp, men detta är ju sjukt haha. Får nog ringa nån efter helgen om de inte ger med sig! 

Men fy stackare hoppas du slipper göra det nått mer!
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-26 21:38:59 följande:
    Oj, ok. Hoppas det lugnar sig för dig. Läkaren jag träffade idag trodde att jag skulle få tömma på torsdag igen. Gissningsvis om det inte ger sig omgående lär det ju bli 1-2 tömningar i veckan:(
    Nej men fy stackare!! :(  håller tummarna att det ger sig snart. Hur funkar de när dom tömmer dig? 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-27 10:30:45 följande:
    Förra veckan satte de ett dränage i buken, så då var det en slang ut till en kateter som de tömde ut i. Igår gjorde de vaginalt. Det var som äggplock fast bedövningsprocessen gjorde svinont! Sen stack de in en nål med slang via slidväggen till vätskan i buken. Dock fick de ut mindre vätska Vaginalt Men det är skonsammare tydligen
    Men fy f*n va obehagligt :( hoppas verkligen du slipper detta snart 
  • Loppan1994

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 12:53:02 följande:

Åh va spännande! De kan inte se nåt på VUL så tidigt men de mäter hcg värdena och ligger de i linje med normal graviditet så kan du mycket väl va gravid! Finns de som får som vanlig mens och inte tror de är gravida men sen får symtom :) Blödning 3 v tror jag att jag hört nån gång men det bör va ovanligt. 

Skriva när de hört av sig!

Såg på 1177 att hcg låg på 961, han sa igår att över 1000 så är de bra...droppar blod så fort ja är på toa så vågar inte hoppas på nått dock. väntar än på att han ska ringa och hoppas ja får ta nytt prov imorgon redan 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 14:41:46 följande:
    Har du ont på någon av sidorna? Finns en liten risk för utomkvedshavandeskap oxå :( När jag hade det blödde jag liiite men hade inte så ont och mitt hcg ökade. Dock såg de i v 8 att det satt fel. Men de bör kunna se i v 7 redan iaf! Hoppas verkligen det inte är utomkvedshavandeskap:(
    Nja igår hade ja mer ont i äggstockarna och neråt, inatt och imorse hade jag rejäla smärtor i mitten av magen och bak i ryggen. Fy det hoppas jag inte det är :( 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 15:19:58 följande:
    Håller tummarna att det är en vanlig graviditet och att de snart kan se på UL Hjärta
    Tack! Hade vart så häftigt om det visar sig att det är en vanlig graviditet, blev så chockad igår när han sa att testet va positivt Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-05-06 10:29:22 följande:
    Åh håller tummarna för dig!!! Hoppas Hjärta
    Tack Hjärta va inne för nån timme sen och tog nytt hcg, nu skulle proverna åka till Karlstad så borde synas på 1177 inom en timme Skäms
  • Loppan1994

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökat med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

Svar på tråden IVF start mars 2022