Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF start mars 2022

Novabusen skrev 2022-05-06 19:18:19 följande:
    Hcg-ökning kan ju oxå skilja sig mot standard fast det är vanlig graviditet. Tror de att de kan se nåt på ultraljud på söndag? Jag tror att 6+5 var första gången vi såg embryot och hjärtat nu, innan såg de bara en fostersäck. 
    Ja asså tänker ju att för 1,5v sen gick de ju inte ens se på gravtest så mitt kanske ökar långsamt bara naturligt? (Önsketänkande) 
    Inte en aning faktiskt, känns inte som att dom kommer se nått eftersom dom inte gjorde de natt till torsdag.. men man kan ju alltid hoppas 
  • Loppan1994

Visst hade du insättning 4/4? När va ni på vul och såg? Försöker räkna ut när de skulle kunna synas isåfall på mitt.. gjorde insättning 9/4 med en 2 dagars så hur ska man räkna?  För de är 4v sedan, och om ja räknar från mensens första dag så är de 7v sen 

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 12:36:36 följande:
    Har du varit på ultraljud än? Tänker på dig, hur mår du??
    Precis kommit hem. Vul visade absolut inget alls. Hcg provet va nu på 1391. Får se vad läkaren säger när han ringer upp..  de ända han kunde säga när vi gjorde vul va att de inte va nån normal graviditet. Blir så jävla ledsen av att inte veta vad som händer.. 
  • Loppan1994

Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-09 22:08:45 följande:
    Läste om metotrexat och förstår inte varför det ska tas? Kan de se en fostersäck på ultraljud eller finns det ingenting i livmodern? 
    Dom ser inget i varken livmodern eller äggledarna, men hcgt höjer sig ändå. Därför vi skulle avvakta tills imorgon och hoppas på att hcgt sänker sig själv. Om jag nu är i v 6-7 så borde dom ju se nått iaf men det gör dom inte. 
  • Loppan1994

Hade du högt hcg när du opererades? Hon sa igår att de bara blir operation om värdet är över 5000. Och sålänge de inte är över 5000 och jag inte är påverkad samt att dom faktiskt inte vet vart graviditet är så blir de nog medicinen 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-10 11:11:07 följande:
    De sa aldrig nåt om hcg när jag opererades i höstas. var inne v5, då såg de fostersäck men inget i för det var för tidigt. Hade liten blödning. men hcg ökade. Fick nytt UL v8 och då såg de en tom fostersäck och ett embryo med tickande hjärta i äggledare. 
    Usch fyfan! Är nästan lite glad att dom inte lyckades hitta den så ja slapp se ett hjärta :(  känns hemskt nu att hoppas att den självdött men vill verkligen inte ta medicinen.. 
    Och hoppas på att nästa ägg vill stanna i livmodern, så typiskt att allt ska gå emot en och speciellt på detta sättet, kunde den inte bara legat stilla.
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-12 07:09:53 följande:

Har du hört nåt mer? ökar hcg? 

ja man blir ju alltid besviken när det inte tar sig men visst har ni ägg i frysen? Så du slipper behandling iaf?

Det har sjunkit lite men inte så mycket. Trodde ja skulle få sprutan idag och åka hem eftersom dom bad mig komma in igår! Men icke.. blir operation för dom tror den ligger i äggledaren. Kan få sprutan men då måste jag vara kvar här i 4 dagar.. och verkar som operation är de bästa, men är så jävla rädd för narkosen. Har gråtit så mycket så har ont i ögonen och vill bara hem till min pojk nu när de är mamma vecka :( 
    Ja vi har 3st ägg i frysen, just nu är ja inte sugen på att få tbx nått men det ändrar sig nog längre fram.
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-13 08:22:46 följande:
    Fast de kan ju inte operera bara för att de tror, de måste väl veta vart det är först? Låter jätte knasigt. Jag har gjort 2 sådana operationer och det gick jätte bra. Det enda som är besvärligt är att man har gas kvar i magen ett par dagar efteråt och det är obehagligt. Förstår att det känns jäkligt pissigt :(
    Det blev operation ändå, den blev skickad på analys och mest troligt så va de där den låg. Blev färdig vid 16 igår sen valde ja att åka hem :) har lite ont i såret vid naveln när ja rör mig och fragminsprutorna ska vi inte tala om.. fy!! 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-14 12:16:15 följande:
    Åh men stackare :( Ja jag har tagit fragmin sen måndag innan påsk och ska ta dom till v 12. Hatar dom, vissa känns mer än fyremadel :(
    Hoppas det känns ok trots omständigheterna <3
    Oj varför tar du fragmin nu? Ja verkligen hon satte den i låret igår och väldigt snett in och att bara ta i fettet och inte muskeln kändes knepigt, men kanske inte är det? Blödde endel igår men då trodde hon de va ett litet kärl.  Jo men det känns helt okej ändå <3
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-14 19:07:08 följande:
    Jag tar fragmin för att risken för blodpropp vid överstimulerin för attmånga värden blir dåliga :( Och man blir väldigt uttorkad. Jag tar mina i magen, skulle inte vilja ta i benet, hehe
    Aha okej, stackare som får ta de så länge :( har ju plåster runt naveln och hon sa att de va där man skulle sätta sprutan så därför skulle jag ta i benet 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-15 21:30:30 följande:
    Ok! Men då får du ta i magen snart iaf. De där små hålen läker snabbt så du kan ganska fort byta till mindre plåster :)
    Ja men precis :) men hjälp vad dom svider när man tar dom, aldrig vart med om liknande haha!! 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-16 21:40:17 följande:
    Ja de är inte alls kul! Hoppas jag bara har 2 v kvar och inte 3. De sa att jag skulle ta till v12 och jag är ju i v9 (8+5) Vi har bokat en slappis-semester nu och åker 1 v på lördag för lite återhämtning. Överstimuleringen tog ju en del energi, så behöver vila. Har ni funderat på att boka nåt och rå om er lite?
    Ja  det vore ju skönt för dig att slippa dom nu kan jag förstå! 
    Men vad skönt för er att bara få njuta, det behöver ni efter detta :)
    Vi bor på en gård och har så mycket djur så är lite svårt att åka iväg nått längre tyvärr. Men i sommar får vi 1v semester tillsammans iallafall så då ska vi försöka hitta på nått :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-20 11:04:32 följande:
    Ok, ja då blir det ju lite svårt men skönt med 1 v i sommar då iaf :)
    Ja bättre än inget haha :) 
  • Loppan1994

Längesen vi skrev nått här! Hur går det för er alla?? 

Jag fick tillbaka en 5dagars den 2/11 och plussade den 7/11

Va inne på gyn häromdagen för har haft så ont i magen, dom såg fostersäcken men inte mer än så, är dock bara i v 5+4 är så nervös att det inte ska gå vägen!! 

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-05 17:21:03 följande:
    Grattis till plusset! <3
    Vi hade BF 21 dec men jag fick havandeskapsförgiftning för 2 v sedan så 23 nov kom våran lilla tjej till världen :)

håller tummarna att ni ser embryot snart! På mig såg man oxå bara fostersäck vid den tiden :) men bara ett par dagar senare såg man embryot
    :)
    Men ååh grattis, mår ni bra allihopa?? 
    Jag fick oxå det med min pojk, dock väntade dom till bf dagen att sätta igång mig så fick eklampsi, är så otroligt rädd för upprepning, därför kändes de lite skönt att höra att du fick föda 1mån i förväg Hjärta

Vi va på vul igår och såg ett litet hjärta, bara att hålla ut nu till Januari och hoppas att den fortsätter växa Hjärta
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-16 18:48:06 följande:

Vi mår bra och hon växer bra men är väldigt liten. 

Härligt att få se hjärtat! 

Jag hann bara gå upp 12 kg innan vi tog ut henne. Hon va då 41 cm och 1870g :)

tyckte det va mysigt att va gravid så känner mig snuvad på sista månaden, haha!

Ja det var en liten tjej! Gud så mysigt Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-12-15 14:04:24 följande:

Nu har jag bara 8 dagar kvar till BF Hjärta Magen är stor & har nog gått upp ca 20kg Gravid Men vilken otrolig resa. Är så tacksam Hjärta Vet att det är en pojk som ska komma ut till oss & jag är så spänd!

Lycka till, hoppas det går bra Hjärta
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-12-25 21:00:27 följande:

Lycka till till alla i tråden Hjärta
    Va mysigt det är såhär i början när de är så små :)
    Vår tjej, Tuva, är 4,5 v nu och väger ca 2500 så hon går upp lite i vikt varje dag :)

Tack snälla Hjärta
    Förstår det!! Längtar verkligen dit, vilket mål att nå efter alla dessa år! 
    Jag har nästan inga symptom förutom ont i bröstvårtorna och spytt 2ggr, så känns som jag får må ovanligt bra, lite rädd att det är för bra för att vara sant...
    Härligt att hon lägger på sig Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-12-31 17:57:50 följande:

Igår 30/12 kom vår pojke på BF+7 . Har aldrig varit lyckligare! BabyHjärta

Grattis! Förstår det vilken lycka Hjärta
Svar på tråden IVF start mars 2022